[designportfolio] HLO Branding
- Design
- 21 okt 2019 @ 08:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Digital designVisual idPackaging design
- 21 okt 2019 @ 08:00
- Nanny Kuilboer
HLO is opgericht door Isabella van Reeuwijk en Maud Sipkema in 2008. Waar eerst voornamelijk de focus lag op design, groeide HLO uit tot een bureau voor branding en design gestoeld op strategie met twaalf professionals.
HLO heeft zijn thuisbasis in de Torenstraat in hartje Den Haag, de plek waar Van Reeuwijk en Sipkema elkaar hebben ontmoet en besloten samen een bedrijf te starten. Sipkema: ‘Samen met onze klanten ontwikkelen wij merkstrategieën die we vertalen naar uniek design in een 360°-branding. Vanuit het hart van een organisatie creëren wij brandverhalen voor mensen. Verhalen die mensen fan maken, zorgen voor groei van een merk en future proof zijn.’
2 monkeys and a bicycle
Commentaar Sipkema: ‘Hoe zorg je ervoor dat een bedrijf dat anderen hun verhaal laat vertellen door animatie opvalt? Door een naam te bedenken die de start van een verhaal is. Voor animatiestudio 2 monkeys and a bicycle (2mb-animations.com) is de identiteit speels opgezet en met een breed scala aan herkenbare grappige illustraties kan er echt gebouwd worden aan het merk. Daarnaast is er vanuit online strategie gekozen voor een mobile first-benadering bij het design van website en het inzetten van social campagnes.’
Driscoll’s only the finest berries
Commentaar Sipkema: ‘Driscoll’s veredelt, teelt en verkoopt bramen, bosbessen, aardbeien en frambozen. Sinds 2008 helpen wij hen met het bouwen van hun merk op internationaal niveau. Na een global rebranding was de volgende stap het laden van het merk richting de consument. Hiervoor ontwikkelden wij diverse socialmediacampagnes met door ons gecreëerde authentieke visuals. Resultaat: meer bekendheid van het merk en een campagne die ruim de benchmark overtrof.’
Taskteam CSO Development
Commentaar Sipkema: ‘Taskteam zet zich in om ontwikkelingszorg wereldwijd te ondersteunen. Zij brengen politiek, landen en CSO’s bij elkaar voor dialoog. Vanuit ons 360°-strategiesessiesysteem ontwikkelden wij voor hen een nieuwe aanpak, tone of voice en merkuitstraling. Deze nieuwe ontwikkeling zorgde voor zichtbaarheid en een podium in Kenia, Parijs en bij VN-presentaties in New York.’
Handles and more
Commentaar Sipkema: ‘Handles and more is een online winkel voor onder meer leren handgreepjes. Zij wilden graag de stap maken van online naar retail. Startend bij de essentie van het product ontstond er een no-nonsense branding. Dit vertaalden wij in design naar een zeer brede verpakkingslijn, waarin het product de held is. Voor de verpakkingen kozen we voor basic karton met één drukkleur. Door in de verpakkingslijn uitsparingen te maken zorgt juist het product voor kleur. Wij wonnen hiermee de Packaging Award 2019.’
Orchideeën voor in de tuin
Commentaar Sipkema: ‘In opdracht van Anthura creëerde HLO de brand identity voor hun nieuwste orchidee-lijn: Garden Orchids. Een op herbarium geïnspireerd en met de hand geïllustreerd design, doorvertaald naar een uitgebreide, herkenbare verpakkingslijn. Belangrijkste focus was duurzaamheid, gebruiksvriendelijkheid en zorgen voor reduceren van CO2-uitstoot. Ook dit design won een Packaging Award in 2018.’
Kalettes
Commentaar Sipkema: ‘Hoe introduceer je een innovatie in groente met een uitdagend budget. Met deze vraag kwam het zaadveredelingsbedrijf Tozer Seeds uit het VK bij ons. Kalettes is een nieuwe kleine groente en een kruising tussen boerenkool (kale) en spruitjes. Door middel van een scherpe online campagne, het ontwikkelen van recepten en een nieuwe look & feel ontstond er een goede aansluiting met foodies en influencers. Door influencers op persoonlijke titel te benaderen, zorgden we in de eerste week op Instagram voor het bereiken van 3.000 accounts, 10.0000 impressies en een 12 procent groei van volgers.’
Dit artikel stond in MarketingTribune 17, 2019.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- The Drum over SXSW 202419-03-2024
- Google onderzoekt impact GenAI op... 14-03-2024
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De... 11-03-2024
- Ford Nederland viert 100 jarig... 08-03-2024
- HDV visual branding nieuwe naam van... 05-03-2024
- Dutch Digital Design tijdens SXSW23-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing