Eurofiber presenteert nieuw beeldmerk

Eurofiber presenteert nieuw beeldmerk
  • Design
  • 2 okt 2019 @ 11:31
  • 10240 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Visual idInnovatie

Eurofiber presenteert zijn nieuwe logo. De exploitant van glasvezelinfrastructuur heeft gekozen voor een beeld dat recht moet doen aan zowel de geschiedenis als ambities van het merk. Reclame- en designbureau Mr. Brand tekende voor het ontwerp.

Volgens Armand Rouw, directeur corporate communicatie, heeft Eurofiber nog altijd het imago van start-up, terwijl het bedrijf al twintig jaar bestaat. 'Maar we zijn inmiddels volwassen geworden. Het netwerk maakt deel uit van de vitale infrastructuur van Nederland en België.  Duizenden bedrijven en organisaties in de zorg, onderwijs en overheid zijn elke dag afhankelijk van onze diensten.'

John Robin Smith, managing director van Mr. Brand, zegt over het nieuwe logo: 'De olifant staat al sinds de oprichting in het beeldmerk. Het staat voor de geschiedenis, de kracht en het bestaansrecht van Eurofiber. Een kenmerkend element dat we per se terug wilden zien in het nieuwe ontwerp. We hebben hem een modern uiterlijk gegeven en van dynamiek voorzien.'

Een andere verbeelding is de leesbaarheid, aldus Smith. 'We hebben gekozen voor een meer duidelijke en moderne letter. Het vorige logo had een sterke link met het glasvezelnetwerk, en dat was destijds ook logisch. Maar nu Eurofiber steeds meer staat voor digitale connectiviteit in bredere zin, hoeft die link niet meer zo nodig in het logo en hebben we gekozen voor een aansprekend en leesbaar woordbeeld.'


Het oude logo van Eurofiber.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken