Eurofiber presenteert nieuw beeldmerk
- Design
- 2 okt 2019 @ 11:31
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Visual idInnovatie
- 2 okt 2019 @ 11:31
- Lucas Boon
Eurofiber presenteert zijn nieuwe logo. De exploitant van glasvezelinfrastructuur heeft gekozen voor een beeld dat recht moet doen aan zowel de geschiedenis als ambities van het merk. Reclame- en designbureau Mr. Brand tekende voor het ontwerp.
Volgens Armand Rouw, directeur corporate communicatie, heeft Eurofiber nog altijd het imago van start-up, terwijl het bedrijf al twintig jaar bestaat. 'Maar we zijn inmiddels volwassen geworden. Het netwerk maakt deel uit van de vitale infrastructuur van Nederland en België. Duizenden bedrijven en organisaties in de zorg, onderwijs en overheid zijn elke dag afhankelijk van onze diensten.'
John Robin Smith, managing director van Mr. Brand, zegt over het nieuwe logo: 'De olifant staat al sinds de oprichting in het beeldmerk. Het staat voor de geschiedenis, de kracht en het bestaansrecht van Eurofiber. Een kenmerkend element dat we per se terug wilden zien in het nieuwe ontwerp. We hebben hem een modern uiterlijk gegeven en van dynamiek voorzien.'
Een andere verbeelding is de leesbaarheid, aldus Smith. 'We hebben gekozen voor een meer duidelijke en moderne letter. Het vorige logo had een sterke link met het glasvezelnetwerk, en dat was destijds ook logisch. Maar nu Eurofiber steeds meer staat voor digitale connectiviteit in bredere zin, hoeft die link niet meer zo nodig in het logo en hebben we gekozen voor een aansprekend en leesbaar woordbeeld.'
Het oude logo van Eurofiber.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- G-Star en Museum Rembrandthuis... 31-10-2024
- Suite702 creëert kunstige campagne... 28-10-2024
- BNO lanceert mission statement AI25-10-2024
- Nathalie van Sasse van Ysselt is... 20-10-2024
- Opvallers lanceert Inpakservice17-10-2024
- Xpeng mobiliteitspartner DDW 2024 17-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing