Sanne de Wit wint BNO Packaging Talent Award

Sanne de Wit wint BNO Packaging Talent Award
  • Design
  • 28 okt 2019 @ 08:37
  • 8447 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • PackagingAwards

De winnaar van de BNO Packaging Talent Award editie 2019 is Sanne de Wit. Dit werd vrijdag bekend gemaakt op Superfast tijdens de Dutch Design Week.

De praktijkopdracht kwam dit jaar van Nestlé Nederland en richtte zich op een nieuw ontwerp voor de hartige tussendoortjes van Maggi. In totaal waren er zes genomineerden.

 

BNO Packaging Talent Award juryoordeel

Volgens de jury was het creatieve niveau van de inzendingen dit jaar opnieuw hoger dan de voorgaande jaren. Een aantal inzenders dat net buiten de nominaties viel, heeft daarom alsnog van Nestlé een persoonlijk bedankje ontvangen. Zes inzendingen werden genomineerd en de uiteindelijke keus was geen makkelijke.

De eerste prijs is voor Sanne de Wit. Juryrapport: ‘Haar speelse ontwerp heeft een krachtige uitstraling door kleur, grafische elementen en fotografie. De drie hartige tussendoortjes hebben elk een eigen patroon en de titel pick me up past bij de beeldtaal. Het beeld is vernieuwend, maar sluit goed aan bij het iconische merk Maggi: robuust en niet té elitair.’

Emma Spanjers ontving de tweede prijs. Juryrapport: ‘We werden getriggerd door dit brutale ontwerp dat aansluit bij een jonge doelgroep en erg veel potentie heeft. Emma presenteert een concept met veel humor, dat het ook goed doet op het schap: mood food met een glimlach.’

De derde prijs ging naar Mateja Drenik. Juryrapport: ‘In haar ontwerp zijn het de eenvoud en de iconische grafische illustraties die zorgen voor een indrukwekkend totaalbeeld. Het is prachtig eigentijds werk gemaakt met grote schapkracht. Het ontwerp vormt bijna een geheel met het Maggi-logo.’   (NK)

 

Jury BNO Packaging Talent Award

Valerie van Schaick | Business Executive Officer Culinary Nestlé Nederland

Frank Nas | Managing Director Design Bridge Amsterdam | voorzitter BNO Nextpack

Jon Sonneveld | Design Director Millford

Tessa Oudijn | Creative Director Brum Design

Thea Bakker | Senior Design Director VBAT

Rita van Hattum | BNO | secretaris

 

De BNO Packaging Talent Award 2019 wordt door Nestlé Nederland gesponsord en mede ondersteund door Packaging Innovations by Easy Fairs. De prijs is een initiatief van BNO Nextpack met het doel jong talent enthousiast te maken voor de uitdagingen die het vakgebied brand- en packaging design biedt. BNO Nextpack bestaat uit de volgende bureaus: 1HQ, Anthem, Bowler & Kimchi, Brum Design, Bataafsche Teeken Maatschappij, Design Bridge, Flex/design, Millford, ProudDesign, Reggs, Snow Donuts, Van Heertum Design | VHD, VBAT en Yellow Dress.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken