Nieuwe branding AvroTros door Studio Dumbar
- Design
- 2 okt 2020 @ 08:53
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Branding
- 2 okt 2020 @ 08:53
- Nanny Kuilboer
AvroTros heeft een nieuw logo en een nieuwe visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Studio Dumbar (part of Dept).
Het doel is om de publieke omroep een duidelijker gezicht te geven in de dynamische ontwikkelingen in het medialandschap en mediagebruik.
Studio Dumbar: ‘Het nieuwe logo is helder en duidelijk. Je ziet als kijker meteen dat je naar een AvroTros-programma kijkt, ook al registreer je het logo enkel vanuit je ooghoek. Klein of groot, het logo moet van het scherm knallen, in vorm en in kleur. We hebben gekozen voor mint, een heldere, frisse kleur. Belangrijk daarbij is natuurlijk dat die kleur nog niet wordt gebruikt door een andere omroep. Het logo is een woordmerk, zonder extra symbool of icoon. Dat houdt het simpel en duidelijk. Tegelijkertijd zit er door het perspectief veel dynamiek en beweging in. AvroTros komt letterlijk naar de kijker toe. Naast het dynamische logo biedt de visuele identiteit ook handvatten om de programma's dichterbij te brengen. De typografie in motion vormt letterlijk de ruimte waarin beelden van de programma’s worden gepresenteerd. Aansluitend op de doelstellingen, stelt dat de omroep in staat om programma's sterker aan zich te binden.’
Soundlogo in samenwerking met MassiveMusic
In samenwerking met MassiveMusic is ook het nieuwe soundlogo ontworpen. Job Poels, Music Producer bij MassiveMusic: ‘Voor het geluid van hebben we met veel plezier nauw samengewerkt met Studio Dumbar. Met de strategie “Wat we delen maakt ons meer” benadrukt AvroTros inclusiviteit en perspectief. Dit is visueel doorvertaald in de typografie en tevens in geluid. Het muzikale logo heeft een ruimtelijke galm, een dynamisch panning-effect voor perspectief en een menselijke touch door de toevoeging van een vingerknip. Dit tezamen zorgt voor een compositie met een pakkend en herkenbare muzikale hook die 360° inzetbaar is en AvroTros een veelzijdig geluid geeft.’
De nieuwe stijl is op 1 oktober 2020 geïntroduceerd en wordt ‘across channels’ doorgevoerd in alle online en offline communicatiemiddelen; van televisie tot YouTube en van radio tot het ledenmagazine. Met de nieuwe vormgeving wordt ook een nieuwe meerjarencampagne gelanceerd waarmee de omroepvereniging saamhorigheid uitstraalt en wil bevorderen. Zowel de identiteit als de campagne worden gefinancierd door de vereniging zelf en komen dus niet uit publieke middelen.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Amsterdam Museum lanceert campagne... 24-09-2024
- “Big 5” kunstenaars van Den Haag in... 17-09-2024
MarketingTribune Events
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing