Redesign informatieprogramma's RTL Duitsland door CapeRock

Redesign informatieprogramma's RTL Duitsland door CapeRock
  • Design
  • 22 okt 2020 @ 09:25
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Digital designTelevisie

RTL Duitsland - de grootste commerciële omroep van Duitsland - heeft in samenwerking met CapeRock zijn zeven informatieprogramma’s - die dagelijks door meer dan 8 miljoen mensen worden bekeken - geredesignd.

Marco-Paul de Jeu, strategy director / partner CapeRock: ‘Het nieuwe uiterlijk van de magazine- en nieuwsprogramma’s definieert de derde designwereld van RTL Duitsland naast sport en entertainment en presenteert een compleet vernieuwde hedendaagse informatiewereld, waarin het programmamerk, de studio, de inhoud en de presentator een nog sterkere eenheid vormen. De nieuwe studiowerelden en hun vormgeving plaatsen de presentator als mediator meer in het middelpunt van de belangstelling. Het redesign in samenwerking met RTL Marketing is in eerste instantie geïntroduceerd voor de volgende drie programma’s: "Exclusief", "Explosief" en "Extra". Rond de jaarwisseling gaat het ochtendmagazine "Guten Morgen Deutschland" in een nieuw jasje gestoken live, gevolgd door RTL's lunchtijd magazine "Punkt 12" en de nieuwsprogramma's "RTL Aktuell" en "RTL Nachtjournal” in de loop van  komend jaar. Het creëren van een onmiskenbare merkwereld is het doel van het redesign, waarbij de merkfamilie van de verschillende informatieprogramma’s een visuele link onderhoudt met het hoofdmerk RTL. De driedimensionale “X-logo's” onderscheiden zich individueel en toch zijn ze duidelijk als familie herkenbaar. Ze vormen de belangrijkste handelsmerken en leveren een sterke, opvallende look, die zowel on air, online als offline goed werkt. De nieuwe ontwerpen van de “X-Logos” voegen nieuwe energie toe aan de programma's en bieden de kijker een moeiteloze oriëntatie in een steeds complexere digitale wereld.’

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken