Redesign informatieprogramma's RTL Duitsland door CapeRock
- Design
- 22 okt 2020 @ 09:25
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Digital designTelevisie
- 22 okt 2020 @ 09:25
- Nanny Kuilboer
RTL Duitsland - de grootste commerciële omroep van Duitsland - heeft in samenwerking met CapeRock zijn zeven informatieprogramma’s - die dagelijks door meer dan 8 miljoen mensen worden bekeken - geredesignd.
Marco-Paul de Jeu, strategy director / partner CapeRock: ‘Het nieuwe uiterlijk van de magazine- en nieuwsprogramma’s definieert de derde designwereld van RTL Duitsland naast sport en entertainment en presenteert een compleet vernieuwde hedendaagse informatiewereld, waarin het programmamerk, de studio, de inhoud en de presentator een nog sterkere eenheid vormen. De nieuwe studiowerelden en hun vormgeving plaatsen de presentator als mediator meer in het middelpunt van de belangstelling. Het redesign in samenwerking met RTL Marketing is in eerste instantie geïntroduceerd voor de volgende drie programma’s: "Exclusief", "Explosief" en "Extra". Rond de jaarwisseling gaat het ochtendmagazine "Guten Morgen Deutschland" in een nieuw jasje gestoken live, gevolgd door RTL's lunchtijd magazine "Punkt 12" en de nieuwsprogramma's "RTL Aktuell" en "RTL Nachtjournal” in de loop van komend jaar. Het creëren van een onmiskenbare merkwereld is het doel van het redesign, waarbij de merkfamilie van de verschillende informatieprogramma’s een visuele link onderhoudt met het hoofdmerk RTL. De driedimensionale “X-logo's” onderscheiden zich individueel en toch zijn ze duidelijk als familie herkenbaar. Ze vormen de belangrijkste handelsmerken en leveren een sterke, opvallende look, die zowel on air, online als offline goed werkt. De nieuwe ontwerpen van de “X-Logos” voegen nieuwe energie toe aan de programma's en bieden de kijker een moeiteloze oriëntatie in een steeds complexere digitale wereld.’
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- The Drum over SXSW 202419-03-2024
- Google onderzoekt impact GenAI op... 14-03-2024
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De... 11-03-2024
- Ford Nederland viert 100 jarig... 08-03-2024
- HDV visual branding nieuwe naam van... 05-03-2024
- Dutch Digital Design tijdens SXSW23-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing