Redesign informatieprogramma's RTL Duitsland door CapeRock
- Design
- 22 okt 2020 @ 09:25
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Digital designTelevisie
- 22 okt 2020 @ 09:25
- Nanny Kuilboer
RTL Duitsland - de grootste commerciële omroep van Duitsland - heeft in samenwerking met CapeRock zijn zeven informatieprogramma’s - die dagelijks door meer dan 8 miljoen mensen worden bekeken - geredesignd.
Marco-Paul de Jeu, strategy director / partner CapeRock: ‘Het nieuwe uiterlijk van de magazine- en nieuwsprogramma’s definieert de derde designwereld van RTL Duitsland naast sport en entertainment en presenteert een compleet vernieuwde hedendaagse informatiewereld, waarin het programmamerk, de studio, de inhoud en de presentator een nog sterkere eenheid vormen. De nieuwe studiowerelden en hun vormgeving plaatsen de presentator als mediator meer in het middelpunt van de belangstelling. Het redesign in samenwerking met RTL Marketing is in eerste instantie geïntroduceerd voor de volgende drie programma’s: "Exclusief", "Explosief" en "Extra". Rond de jaarwisseling gaat het ochtendmagazine "Guten Morgen Deutschland" in een nieuw jasje gestoken live, gevolgd door RTL's lunchtijd magazine "Punkt 12" en de nieuwsprogramma's "RTL Aktuell" en "RTL Nachtjournal” in de loop van komend jaar. Het creëren van een onmiskenbare merkwereld is het doel van het redesign, waarbij de merkfamilie van de verschillende informatieprogramma’s een visuele link onderhoudt met het hoofdmerk RTL. De driedimensionale “X-logo's” onderscheiden zich individueel en toch zijn ze duidelijk als familie herkenbaar. Ze vormen de belangrijkste handelsmerken en leveren een sterke, opvallende look, die zowel on air, online als offline goed werkt. De nieuwe ontwerpen van de “X-Logos” voegen nieuwe energie toe aan de programma's en bieden de kijker een moeiteloze oriëntatie in een steeds complexere digitale wereld.’
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

