ICS introduceert nieuwe huisstijl
- Design
- 28 feb 2023 @ 15:42
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 28 feb 2023 @ 15:42
- Sjaak Hoogkamer
International Card Services (ICS) heeft haar huisstijl in een nieuw jasje gestoken. Alle communicatie-uitingen – zoals de website, app en alle klantcommunicatie - worden vanaf nu aangepast aan het nieuwe logo, kleurgebruik en lettertype.
Tegelijkertijd lanceert ICS een landelijke brandcampagne om het ICS nieuwe stijl te introduceren. Met deze rebranding plaatst zij haar eigen merk op de voorgrond in haar dienstverlening aan 2,6 miljoen klanten. De nieuwe huisstijl is volgens ICS ‘de visuele vertaling van de merkwaarden Betrouwbaar, Veilig en Gemak.’
International Card Services staat naar eigen zeggen ‘voor veilig en zorgeloos betalen.’ Hieraan wil zij invulling geven door particuliere en zakelijke klanten zo goed mogelijk - waar ook ter wereld - te ontzorgen bij het verrichten van transacties.
‘We zijn trots op wat we in de afgelopen 35 jaar hebben opgebouwd en blijven trouw aan ons DNA, maar geven opnieuw ons visitekaartje af: met een nieuw logo, een nieuwe huisstijl en een mooie campagne die nu overal in het straatbeeld en op de socials te zien is,‘ aldus Maarten Limmen, Head of Marketing bij ICS.
In het verleden hebben we meer geleund op de sterke merken als VISA en Mastercard. Nu willen we onze eigen naamsbekendheid vergroten, zowel onder bestaande klanten als bij doelgroepen waar we veel nieuwe kansen zien, zoals jongeren en de zakelijke markt
Aan de basis van de nieuwe visuele identiteit van ICS staan de volgende kenmerken: Seamless, Tech, Solid, Safe en Secure. ‘Seamless’ staat voor een ervaring waarbij de klant in één moeite moet kunnen ‘genieten’ van het geboden betaalgemak; deze vloeiende beweging is zichtbaar in de vormgeving van alle uitingen van ICS.
Credits
Verantwoordelijk bij ICS: Maarten Limmen, Fiamma van Kessel, Peter Hermsen
Concept en design: Studio Dumbar
Uitwerking: the Valley
Brandcampagne: Boomerang
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ford Nederland viert 100 jarig jubileum
- Google onderzoekt impact GenAI op economie en waarschuwt voor...
- HDV visual branding nieuwe naam van HDV Signmakers en Eyes on...
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De Heidebrouwerij in het nieuw
- KNVB en Nike presenteren Oranje tenue Euro2024
- The Drum over SXSW 2024
Laatste Nieuws
- Google onderzoekt impact GenAI op... 14-03-2024
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De... 11-03-2024
- Ford Nederland viert 100 jarig... 08-03-2024
- HDV visual branding nieuwe naam van... 05-03-2024
- Dutch Digital Design tijdens SXSW23-02-2024
- Hunter Douglas wint R+T Innovation... 20-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing