ICS introduceert nieuwe huisstijl

ICS introduceert nieuwe huisstijl
  • Design
  • 28 feb 2023 @ 15:42
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

International Card Services (ICS) heeft haar huisstijl in een nieuw jasje gestoken. Alle communicatie-uitingen – zoals de website, app en alle klantcommunicatie - worden vanaf nu aangepast aan het nieuwe logo, kleurgebruik en lettertype.

Tegelijkertijd lanceert ICS een landelijke brandcampagne om het ICS nieuwe stijl te introduceren. Met deze rebranding plaatst zij haar eigen merk op de voorgrond in haar dienstverlening aan 2,6 miljoen klanten. De nieuwe huisstijl is volgens ICS ‘de visuele vertaling van de merkwaarden Betrouwbaar, Veilig en Gemak.’ 

International Card Services staat naar eigen zeggen ‘voor veilig en zorgeloos betalen.’ Hieraan wil zij invulling geven door particuliere en zakelijke klanten zo goed mogelijk - waar ook ter wereld - te ontzorgen bij het verrichten van transacties.

‘We zijn trots op wat we in de afgelopen 35 jaar hebben opgebouwd en blijven trouw aan ons DNA, maar geven opnieuw ons visitekaartje af: met een nieuw logo, een nieuwe huisstijl en een mooie campagne die nu overal in het straatbeeld en op de socials te zien is,‘ aldus Maarten Limmen, Head of Marketing bij ICS.

In het verleden hebben we meer geleund op de sterke merken als VISA en Mastercard. Nu willen we onze eigen naamsbekendheid vergroten, zowel onder bestaande klanten als bij doelgroepen waar we veel nieuwe kansen zien, zoals jongeren en de zakelijke markt

Aan de basis van de nieuwe visuele identiteit van ICS staan de volgende kenmerken: Seamless, Tech, Solid, Safe en Secure. ‘Seamless’ staat voor een ervaring waarbij de klant in één moeite moet kunnen ‘genieten’ van het geboden betaalgemak; deze vloeiende beweging is zichtbaar in de vormgeving van alle uitingen van ICS.

Credits

Verantwoordelijk bij ICS: Maarten Limmen, Fiamma van Kessel, Peter Hermsen

Concept en design: Studio Dumbar

Uitwerking: the Valley

Brandcampagne: Boomerang

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken