EMTÉ introduceert loyaliteitsprogramma Fijnproevers
- Food-en-retail
- 4 sep 2014 @ 10:00
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - AppsFoodSocial mediaKlant
- 4 sep 2014 @ 10:00
- Redactie Food en Retail
Met de aftrap van het loyaliteitsprogramma Fijnproevers neemt EMTÉ Supermarkten stappen in de online strategie. De EMTÉ-app met digitale klantenpas, een vernieuwde website en nieuw vormgegeven communicatiemiddelen, worden ingezet om de klantloyaliteit te verhogen en er voor te zorgen dat de supermarkt een betere online zichtbaarheid krijgt. De app en het Fijnproevers-programma zijn nu voor alle klanten van EMTÉ beschikbaar.
‘Ik ben enorm trots op de introductie van het Fijnproevers-programma, de app en de nieuwe online identiteit,” verklaart Johan van Heerebeek, Commercieel Directeur bij EMTÉ. ‘Hiermee laat EMTÉ zien op het gebied van innovatie en klantcommunicatie mee te kunnen doen met de landelijke supermarktketens, zonder onze lokale identiteit en zichtbaarheid te verloochenen.’ EMTÉ is een supermarktketen met 130 winkels, met name in Zeeland, Brabant, Gelderland en Twente, en onderdeel van Sligro Food Group.
Punten sparen
Genieten voert de boventoon in Fijnproevers. In het loyaliteitsprogramma sparen klanten bij iedere uitgegeven euro punten via een fysieke klantenpas of mobiele applicatie. Deze zogenoemde Fijnproeverspunten kunnen zij verzilveren in de FijnproeversShop of inwisselen voor korting op de kassabon of bij diverse horeca-, recreatie- of wellness-partners.
Fijnproevers-programma
Door de integratie met een app en de koppeling met nu al ruim 500 landelijke én lokale partners, onderscheidt het Fijnproevers-programma zich van andere loyaliteitsprogramma’s van supermarkten. Daarnaast is het primaire doel van het programma niet het verkrijgen van korting op boodschappen: voor de aanbiedingen is het gebruik van de pas niet nodig.
App
EMTÉ meldt de eerste Nederlandse supermarkt te zijn die gebruikt maakt van een loyaliteitsprogramma waarin je via een app je pas digitaal kunt scannen. Hiermee speelt de supermarkt in op het groeiende gebruik van mobiele apps en biedt het klanten een programma dat overeenkomt met de huidige tijdsgeest. Wanneer de klant ervoor kiest de punten in te wisselen bij een partner, ontvangt deze een coupon die recht geeft op de korting. De coupon wordt in de app opgeslagen of kan geprint worden.
Meer functionaliteit
De functionaliteit in de app zal gaandeweg steeds verder uitgebreid worden. Bij introductie is er een grote rol weggelegd voor het Fijnproevers-programma en is er een zoekfunctie om EMTÉ-winkels te vinden. Binnen enkele weken worden daar het assortiment, aanbiedingen en een boodschappenlijstje aan toegevoegd. De klant kan straks zijn meest recente kassabonnen terugvinden en zijn eerdere aankopen in een digitaal boodschappenlijstje zetten. In de toekomst gaat ook de FijnproeversShop een plek krijgen in de app en komen er nog nieuwe features bij zoals een receptenzoeker.
Facebook- campagnes
De frisse vormgeving in EMTÉ groen en wit maakt bezoekers direct duidelijk waar EMTÉ en Fijnproevers voor staan: beleving en genieten. Het nieuwe design van de website wordt ook doorgevoerd in de nieuwe nieuwsbrief van EMTÉ. Naast de nieuwsbrief zal EMTÉ ook meer van zich gaan laten horen via bijvoorbeeld Facebook-campagnes. Deelname aan het Fijnproevers-programma is gratis. De EMTÉ-app is gratis te downloaden in de App Store en via Google Play.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Dijkhuizen aan marketingroer McDonald's - start nieuwe CMO in...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
- [column] The most terrible time of the year
- [column] Upfront: Het toppunt van #omdenken op 80m2
- Heineken daagt voice note-cultuur uit
- Lidl verrast met sterrestaurant voor iedereen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Bahadoer eerste Nederlandse chef in... 22-12-2025
- Lidl verrast met sterrestaurant voor... 19-12-2025
- Horecava Trendrapport 2026 schetst... 18-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in... 17-12-2025
- Heineken daagt voice note-cultuur uit17-12-2025
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




