[Ondernemer van de Week] Steven van Dorp - oprichter en vlogger InDePaskamer.nl

[Ondernemer van de Week] Steven van Dorp - oprichter en vlogger InDePaskamer.nl
  • Food-en-retail
  • 1 mei 2015 @ 00:02
  • 17625 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • DoelgroepenWinkelen

In het 55ste deel uit onze succes-serie 'Ondernemer van de Week' -over 100 opvallende vakgenoten die binnen hun organisatie of als DGA iets bijzonders uit de grond stampen- sprak de redactie Food&Retail met Steven van Dorp, werkzaam als AV Director bij bureau M², maar nu hier in de spotlights wegens wat hij doet op dag vijf: www.InDePaskamer.nl. Dat is een van de eerste fashionblogs voor mannen, waarop fashion- en retailmerken als Clarks, UGG en Wednesday Whiskey graag aanhaken. Intussen trekt Van Dorp duizenden views en blijft het verkeer drastisch toenemen. 'Met een selfiestick en iPhone heb ik de boel bij elkaar gevlogd.'

1. Stel je zelf graag voor. En kun je iets vertellen over het ontstaan van indepaskamer.nl?
Ik ben Steven van Dorp, 34 jaar, Hagenaar en altijd druk in de weer. Stilzitten vind ik saai en word er onrustig van. Vier dagen in de week werk ik als AV Director bij 'M² | meer met media'. Op mijn vrije dag en in mijn overige uren werk ik aan m’n blog, sport ik of ben ik op pad. In maart 2013 ben ik gestart. Een vriendin vroeg mij eens een artikel voor haar vrouwenmodeblog te schrijven. Dat beviel goed. Zij inspireerde mij om voor mijzelf te beginnen. De markt voor mannelijke modebloggers is nog redelijk onontdekt. Een top moment om in te stappen.

2. OK, verder over de indepaskamer- case, kun je site verder uitleggen? Hoe is het merk in Nederland gelanceerd (en sinds wanneer)? Loopt het?
Het doel van de blog is mannen, bekeken vanuit het perspectief van een man, op een persoonlijke manier inspireren op mode- en stylinggebied. Geen high end blabla en merken die ver van de gemiddelde man afstaan, maar juist bijzondere onder andere streetwear-merken en toffe betaalbare looks. De blog moet oprecht en persoonlijk zijn, leuk zijn om te lezen en humor bevatten. Ik ben indepaskamer. Je neemt als het ware een kijkje in mijn paskamer ofwel in mijn leven.

Eerst was er in maart een soft launch. Zorgen dat er content op de site staat en daarna pas knallen. Het knallen begon eind augustus toen ik het allereerste radiostation “Fashion Style Radio” heb mogen lanceren. In die periode ben ik ook begonnen met bloggen voor Metro Mode en later is daar Manners bijgekomen. Voor mij was het belangrijk om awareness te creëren voor indepaskamer.nl. Lezers en adverteerders laten zien wie ik ben en waar ik voor sta. Samenwerkingen met andere merken heeft hierbij goed geholpen. Ik sprong een gat in de lucht toen de Sp!ts en later ook RTL Boulevard middels een interview en item aandacht besteden aan indepaskamer.nl.
Met de site gaat het goed! Tussen de 4.500 en 7.500 unieke bezoekers komen er maandelijks langs. Wetende dat ik in een niche markt zit ben ik daar super blij mee. Social media is belangrijk voor mij. Volgers en adverteerders reageren met name via Instagram en Facebook.


3. We kwamen je tegen bij de IAA masterclass over YouTube- en videomarketing. Is videomarketing belangrijk voor je succes? Gelden daarbij nog bepaalde principes?
Blogs worden nog steeds goed gelezen, maar je ziet dat video’s steeds meer aandacht krijgen. Voor de komende jaren is video the big thing. Ik ben er ook mee bezig en experimenteer erop los. Videocontent wordt steeds professioneler. De kijker wilt dit ook. Daarbij willen ze originaliteit, vermaak en iemand zien die doet wat hij leuk vindt. Neem Mertabi of EnzoKnol. Beide onder contract van resp. RTL en Divimove, weten miljoenen views te krijgen. En adverteerders aan zich te verbinden door grappige en/of persoonlijke video’s te maken. Ze doen wat ze leuk vinden.

4. Hebben jullie voor de promotie van indepaskamer.nl nog samengewerkt met reclamebureau(s)? Ging goed?
Het voordeel van een eenmanszaak is dat jezelf alles kan beslissen. Met elke samenwerking kijk ik of het bij indepaskamer.nl past. UGG had mij benaderd om hun boots te reviewen. Vriendelijk heb ik bedankt. De boots en indepaskamer zijn niet een match. De handschoenen daarentegen wel. Heerlijk zijn die! Lekker warm van binnen en stylish. Met een selfiestick en iPhone heb ik de boel bij elkaar gevlogd. Ik ben vooral van de positiviteit, maar kan niet over alles enthousiast zijn. De onderbroekenlijn van David Beckham is een misser. Met gezonde dosis humor heb ik mijn mening gedeeld. De samenwerkingen met PR bureaus en merken gaan over het algemeen super goed. Er komt pas een samenwerking als we bieden in elkaar geloven en er een match is tussen het merk en indepaskamer.nl

5. Is de fashion vloggers- en bloggersmarkt in Nederland een lastige? Bv. veel concurrentie of moeite geld in te verdienen?
Als vlogger/blogger kan je je aansluiten bij verschillende netwerken en productiemaatschappijen. Ik heb ook gesprekken met partijen, maar heb nog geen keuze gemaakt. Concurrentie is er genoeg. Vooral op het gebied van lifestyle. Zij verdienen meer dan ik omdat zij met meerdere mensen over verschillende onderwerpen bloggen. Meer mensen en onderwerpen = meer content = meer bezoekers. Op events kom ik vaak andere bloggers tegen. We delen dan verhalen, ervaringen en tips & trics. Het voelt niet als concurrentie, meer als collega’s. Geld verdienen is leuk, maar wel met kwalitatieve en persoonlijke content. Ik wil geen doorgeefluik zijn van content die van een andere pagina’s komt. Alle content maak en schrijf ikzelf.

6. Je meldt resultaten waar jullie erg blij mee & trots op zijn. Wil je die delen?!
Scoops doen het altijd goed. Toen ik de nieuwe Bijenkorf commercial met Patsy van Absolutely Fabulous deelde ging mijn websitebezoek door het dak. Ik lag in een deuk! Vooral omdat deze “easy post” het 20x beter deed dan mijn blog die ik kort ervoor voor Metro Mode had gemaakt waar ik uren op heb zitten broeden. Pijnlijk, maar waar. Patsy spreekt nou eenmaal een groter publiek aan.

7. Hoe kunnen merken aanhaken bij je blog? Voorbeelden? Do’s and don’ts?
Het allerbelangrijkste is de match tussen het merk en indepaskamer.nl. Mail mij gerust op steven@indepaskamer.nl om erover te praten. Als ik het zelf zou dragen is het ook een merk wat ik aan mijn volgers wil aanraden. Samenwerkingen die ik onder andere heb gedaan is er eentje met Clarks voor de collectie van Clarks X Norton. In een blog vertelde ik over deze stoere collectie en liet zien hoe je de boots kon stijlen. Andere samenwerkingen zijn bijvoorbeeld de Bikerjack van The Sting, een 'Dagje shoppen in Bataviastad', vlogs voor UGG en Wednesday Whiskey en de lancering van de nieuwe Eastpack . De beste do die ik kan geven is: blijf trouw aan jezelf. Je bent als blogger je eigen merk. Wees jezelf, eerlijk en oprecht. Dit is je bestaansrecht. Don’t be a faker. Daar prikken je volgers doorheen. En dat is maar goed ook.

8. Tenslotte: hoe ga je verder?
Lol hebben in wat je doet en nieuwe dingen ontdekken staan voorop. Dit blijf ik dan ook doen. Naast bloggen over mode vind ik het leuk om plekken te ontdekken waar ik nog niet ben geweest. Op vrijdagen pak ik mijn MacBook en ga ik op pad om te bloggen op plekken waar ik nog niet eerder ben geweest. Vorige week heb ik Juni Lekkernijen op deze manier verwerkt in mijn blog. Mijn volgende stap is dan ook vaker reviews mee te nemen over de plek waar ik zit. Bij deze ongegeneerd een oproep aan de Nederlandse horeca. Wil je gefeatured worden op indepaskamer.nl, let me know? Ik kom graag langs. Over de vergoeding... daar komen we wel uit. Happy days!


Voor eerdere hoogvliegers uit deze serie, zie de linkjes hieronder.


Check ook fashionblog: InDePaskamer

tekst: Peter van Woensel Kooy


Steven van Dorp 2x in actie
 

Eerdere hoogvliegers uit deze serie:



54. [Ondernemer van de week] Wendy van Mourik -  eigenaar van De Paarse Keizerin

53. [Ondernemer van de Week] - Huub van de Lang - oprichter Bandit Diervoeding

52. [Ondernemer van de Week] Caroline van der Lande en Nikki Wiesman - de Buurtboer

51. [Ondernemer van de Week]  Dennis van Essen - oprichter Taza Chocolate

50. [Ondernemer van de Week]  Matijn Wijn en Juliëtte de Wilde - oprichters Oestercompagnie

49. [Ondernemer van de Week] Eline van de Ven - sales manager Pavino Sgroppino

48. [Ondernemer van de Week] Lisette Kreischer - oprichter The Dutch Weed Burger

47. [Ondernemer van de Week] Peter Duijvestijn - Ovengedroogde Hollandse Tomenades

46. [Ondernemer van de Week] Jaap van Oort - strategy director DigitasLBi en bouwer Vertu

45. [Ondernemer van de Week] Nynke ten Napel - founder Store for Brands

44. [Ondernemer van de Week]  Michel Wildenborg - directeur HEKS’NKAAS

43. [Ondernemer van de Week] Djemilah Dalhuisen - teamleider media en content ING retail

42. [Ondernemer van de Week]  Saskia de Knegt  - oprichter Worlds of Opportunities

41. [Ondernemer van de week] Frederike Versloot - manager communicatie ICS

40. [Ondernemers van de Week]
Linda Hartman&Brigitte van der Loo - oprichters Koffiejuffrouw

39. [Ondernemer van de Week]
May-Britt Mobach - founder en hoofdredacteur Amayzine.com

38. [Ondernemer van de Week] Rogier Leopold en Diederik van Gelder - Bilder & De Clercq

37. [Ondernemer van de Week] - Rob van Holstein - projectleider the Dutcheese

36. [Ondernemer van de Week] Abdelaziz Aouragh - founder en ceo El Asira cosmetica

35. [Ondernemer van de Week] Bob Vrisekoop - managing director bij VMM Concepts

34. [Ondernemer van de Week] Kim Harmsen - marketing director SuperTrash

33. [Ondernemer van de week] Remko Been - manager omnichannel en marketing Storelink

32. [Ondernemer van de Week ] Kaji But - directeur Sea Palace

31. [Ondernemer van de Week] Hein Raijmakers - marketing directeur Riedel

30. [Ondernemer van de Week] Rik Vegter - DGA Greendaddy

29. [Ondernemer van de Week] Kirstin Hanssen en Fidessa D. van Leeuwen - Zoete Zin

28. [Ondernemer van de Week] Jan Kienhuis - voorzitter Vondelpark Vrienden / ceo Epiphany

27. [Ondernemer van de Week] Jochem Keune - marketeer en mede-oprichter Urban Cacao

26. [Ondernemer van de Week] Vincent Blokland - brandmanager Holy Soda en Sourcy

25. [Ondernemer van de Week] Marjanne Manders - manager marcom Mojo Concerts

24. [Ondernemer van de Week] Arne Altmann & Hubert Nieuwendijk - Le Pain Quotidien

23. [Ondernemer van de Week] Hans Balmaekers - marketeer Cafe Style

22. [Ondernemer van de week] Maud van Alphen - brand manager Union

21. [Ondernemer van de Week] Thomas Gribnau - portfolio director FrieslandCampina

20. [Ondernemer van de Week] Maurice Kroon - co founder Yippie!

19. [Ondernemer van de Week]  Jeroen Stirnberg - marketing manager Ferrero

18. [Ondernemer van de week] Reinier Steures - marketingstrateeg Brusco wijn

17. [Ondernemer van de Week] Jerome Orlemans – European e-commerce manager O'Neill

16. [Ondernemer van de Week] Evelien Emondts en Merel Groenenboom - Kiyoko lipbalm

15. [Ondernemer van de week] Merijn Everaarts- cmo Dopper drinkflessen

14. [Ondernemer van de Week] Sascha Tulp - DGA Anti-models

13. [Ondernemer van de week] Niels Verhoeven - NBD manager Blogmij

12. [Ondernemer van de Week] Gina Provó Kluit – oprichter Ffrash

11. [Ondernemer van de Week] Riens Meijer – schrijver

10. [Ondernemer van de Week] Marcel Joosten - Directeur M&I Ad van Geloven (Mora)

9. [Ondernemer van de Week] Rogier van Camp - DGA Leapp

8. [Ondernemer van de week] Gerlof Bouma - Engelsma Wijnia Autogroep

7. [Ondernemer van de week] Robbert de Jong – cmo Looije Tomaten

6. [Ondernemer van de Week] Rutger Anema – Allerhande

5. [Ondernemer van de Week] Kris Boon - oprichter Yixx.nl

4. [Ondernemer van de week] Sander Renkema - maker Ei love you campagne

3. [Ondernemer van de Week] Masha Kodden - CMO bij DTG

2. [Ondernemer van de Week] Tessa van Breugel – Doritos

1. [Ondernemer van de Week] Stephan Tieleman founder en CEO 'fashioncheque'

Ook een interview in deze serie? Zelf iets moois ondernomen? Collega voordragen? Stuur een mail met een relevante nieuwsaanleiding naar peter@marketingtribune.nl


 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken