RA*W viert 5-jarig bestaan met worst en nieuwe strategie
- Food-en-retail
- 29 mrt 2017 @ 10:10
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - StrategieEvenement
- 29 mrt 2017 @ 10:10
- Peter van Woensel Kooy
RA*W, de club van ruim 3000 aanstormende talenten uit de marketingcommunicatie, bestaat 5 jaar. Tijd voor een evaluatie moment, want sinds de oprichting in 2012 is er veel gebeurd. In 5 jaar tijd is RA*W uitgegroeid tot een community van 3000+ reclame-, design- en PR-professionals. 'De organisatie zelf is geprofessionaliseerd en de maandelijkse sessies die worden georganiseerd zitten sneller vol dan een concert van Justin Bieber', vertelt voorzitter Jorrit Horstman. Vanwege de verjaardag is ook een unieke jubileumworst ontwikkeld.
Naast bureausessies organiseert RA*W jaarlijks 'Career Day', waar 60 talenten werken aan hun carrièreskills. Ook worden 'RA*W Labs' opgezet waarbij multidisciplinaire teams aan de slag gaan op een vraagstuk voor een merk. 'Kortom, RA*W zit niet stil', vertelt Horstman
Positieve gevolgen voor de creatieve industrie
'De initiatieven van RA*W hebben een positieve invloed gehad op gebied van talentontwikkeling binnen de reclame. Steeds meer bureaus zien het belang van talentontwikkeling en dat is een positieve trend. Ook vanuit de branche ontstaan er steeds meer initiatieven. Programma’s zoals VEA Kickstart - specifiek voor de startende talenten - en Hoala - een internationaal masterprogramma voor strategen - streven hetzelfde doel na.'
Nieuwe strategie
Dit zorgt ervoor dat RA*W een iets andere koers inslaat. Horstman: 'Waar RA*W vroeger vooral werkte aan bewustwording en de industrie duidelijk maakte dat zelfs Starbucksmedewerkers meer training krijgen dan de gemiddelde jonge reclameprofessional, is het nu tijd voor een volgende stap. RA*W wil meer de samenwerking met bureaudirecteuren op zoeken om samen te kijken hoe we jong talent kunnen laten groeien. Want uiteindelijk hebben we hetzelfde doel: het niveau van talent in de creatieve industrie omhoog brengen.'
Cannes Lions Festival
Dit jaar gaat RA*W weer met een groep van 30 jonge reclamemakers naar het Cannes Lions Festival of Creativity. 'Ook hierin heeft RA*W zich ontwikkeld. De content in Cannes gemaakt wordt is ieder jaar weer uitgebreider en van een hogere kwaliteit. Het belang van RA*W in Cannes wordt dan ook steeds meer erkend.'
Bezegeling van het jubileum
Om het 5-jarig bestaan van RA*W te bezegelen heeft RA*W i.s.m. worstmakerij Brandt&Levie haar eigen worst ontwikkeld (foto onder). De worsten zijn per twee verpakt en worden gegeven aan de sprekers op RA*W sessies. De senior sprekers kunnen één worst zelf houden en de ander doorgeven aan jong talent, zo is de gedachte. 'Een mooi symbolisch gebaar met als boodschap waar RA*W voor staat: het voeden van hongerig talent.'
Toekomstplannen
Het huidige bestuur van RA*W (Jorrit Horstman, Vera van Dam, Matthijs Jaakke, Rein Bojahr, Egon Feiner, Moniek van Westerop en Sharon Goldstoff, foto boven) heeft ambitieuze plannen voor de toekomst, meldt Horstman tenslotte. 'Een voorbeeld van die plannen is een RA*W Mentorship app waarbij juniors aan seniors gekoppeld kunnen worden.'
Bekijk hieronder ook de video van Keith Smith, niet de minste persoon uit de industrie, die het belang van RA*W benoemt. (PvWK)
Meer info over RA*W vind je via Facebook of check rawadvertisers.nl. Wil je in gesprek met RA*W? Stuur dan een mail naar hello@rawadvertisers.nl. Het beeldverslag van de worstmakerij verschijnt in MT7 (Creatie-special).
Keith Smith x RA*W from RA*W Advertisers on Vimeo.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Jorrit Horstman
- Moniek van Westerop
- Vera van Dam
- Egon Feiner
- Sharon Goldstoff
- 5
- Rein Bojahr
- start
- worst
- Matthijs Jaakke
- Cannes
- talenten
- jubileum
- strategie
- RA*W
- VEA Kickstart
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Dirk krijgt hoogste score in YouGov / Distrifood-rapport
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Shein krijgt 40 miljoen boete voor... 07-07-2025
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers