Kornuit Jajem: een kopstoot, maar dan anders
- Food-en-retail
- 23 apr 2019 @ 10:50
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - ProductdesignBrandingPromotie
- 23 apr 2019 @ 10:50
- Lucas Boon
Het biermerk lanceert Kornuit Jajem, een mix van pils en jenever. Het nieuwe drankje komt in onder andere blik, voorzien van een oplichtend UV-design.
Het drankje heeft een lichtzoete smaak en bevat 5,9% alcohol. Volgens Kornuit ideaal voor op een feestje, festival of in de zon op het terras. Kornuit Jajem komt op de markt in een strak en eigentijds 33 cl-blik, dat moet opvallen in bars en clubs. Bij het design, ontwikkeld door Fitzroy, is gebruik gemaakt van een onzichtbare UV-inkt die oplicht bij blacklight UV-verlichting.
Christian Camps, brand manager van Kornuit, laat weten: 'De biermarkt in Nederland is in beweging. Pils is met afstand nog steeds het meest gedronken bier, maar speciaalbieren en biermixen zijn flink in opmars. Consumenten willen steeds vaker nieuwe smaken en merken proberen.'
Frisser
De combinatie van bier en jenever staat natuurlijk ook bekend als het drankje 'kopstoot', maar Kornuit bewandelt duidelijk een andere weg. Camps. 'Kornuit Jajem is lichter en frisser, echt een biermix. Het heeft een andere zoetere smaak. We denken hiermee goed aan te sluiten op de wensen van onze doelgroep.'
Jamie van der Will, founder van De Horeca Club en verantwoordelijk voor de lancering van Kornuit Jajem, voegt daaraan toe: 'We speelden al een tijdje met het idee om Jajem-jenever met bier te mixen. Dat uitgerekend Kornuit op ons pad kwam, is een match made in heaven. We komen elkaar vaak tegen op festivals en bedienen dezelfde doelgroep. Met Kornuit Jajem bieden we nu een fris alternatief om optimaal te genieten tijdens de komende lente- en zomerdagen.'
Kopstootbar
Geïnteresseerden kunnen Kornuit Jajem voor het eerst proeven aanstaande donderdagavond 25 april in de Kopstootbar aan de Amsterdamse Marnixstraat. Ook wordt het drankje deze zomer geschonken op de festivals Straf_Werk en Radio Radio.
Lees ook: Kornuit bereikt doelgroep op (heel veel) festivals.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra kersteer kerst
- Limited Heineken-fles bij start feestmaand
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go food wint gemak van...
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van merken met een...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
- [interview] Joyce Bierman (AH):... 15-12-2025
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van... 09-12-2025
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds:... 08-12-2025
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra... 06-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




