Kornuit Jajem: een kopstoot, maar dan anders

Kornuit Jajem: een kopstoot, maar dan anders
  • Food-en-retail
  • 23 apr 2019 @ 10:50
  • 16059 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • ProductBrandingPromotie

Het biermerk lanceert Kornuit Jajem, een mix van pils en jenever. Het nieuwe drankje komt in onder andere blik, voorzien van een oplichtend UV-design.

Het drankje heeft een lichtzoete smaak en bevat 5,9% alcohol. Volgens Kornuit ideaal voor op een feestje, festival of in de zon op het terras. Kornuit Jajem komt op de markt in een strak en eigentijds 33 cl-blik, dat moet opvallen in bars en clubs. Bij het design, ontwikkeld door Fitzroy, is gebruik gemaakt van een onzichtbare UV-inkt die oplicht bij blacklight UV-verlichting.

Christian Camps, brand manager van Kornuit, laat weten: 'De biermarkt in Nederland is in beweging. Pils is met afstand nog steeds het meest gedronken bier, maar speciaalbieren en biermixen zijn flink in opmars. Consumenten willen steeds vaker nieuwe smaken en merken proberen.'

Frisser

De combinatie van bier en jenever staat natuurlijk ook bekend als het drankje 'kopstoot', maar Kornuit bewandelt duidelijk een andere weg. Camps. 'Kornuit Jajem is lichter en frisser, echt een biermix. Het heeft een andere zoetere smaak. We denken hiermee goed aan te sluiten op de wensen van onze doelgroep.'

Jamie van der Will, founder van De Horeca Club en verantwoordelijk voor de lancering van Kornuit Jajem, voegt daaraan toe: 'We speelden al een tijdje met het idee om Jajem-jenever met bier te mixen. Dat uitgerekend Kornuit op ons pad kwam, is een match made in heaven. We komen elkaar vaak tegen op festivals en bedienen dezelfde doelgroep. Met Kornuit Jajem bieden we nu een fris alternatief om optimaal te genieten tijdens de komende lente- en zomerdagen.'

Kopstootbar

Geïnteresseerden kunnen Kornuit Jajem voor het eerst proeven aanstaande donderdagavond 25 april in de Kopstootbar aan de Amsterdamse Marnixstraat. Ook wordt het drankje deze zomer geschonken op de festivals Straf_Werk en Radio Radio.

Lees ook: Kornuit bereikt doelgroep op (heel veel) festivals.



Lucas Boon

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken