Berendsen nieuwe Head of Marketing KFC Northern Europe
- Food-en-retail
- 2 jun 2020 @ 11:59
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingFoodPersonalia
- 2 jun 2020 @ 11:59
- Peter van Woensel Kooy
Daan Berendsen (38) is per 1 juni de nieuwe Head of Marketing KFC Northern Europe. In deze rol is hij verantwoordelijk voor alle marketingactiviteiten van het bedrijf in Noord-Europa.
Hij geeft invulling en richting aan de strategische beweging die Kentucky Fried Chicken de komende jaren doorvoert in de regio. Daan Berendsen werkte voorheen bij The Coca-Cola Company, waar hij in diverse senior marketingfuncties heeft gewerkt aan de versterking van verschillende frisdrankmerken. Daarvoor vervulde hij bij Heineken diverse marketingrollen.
'KFC is een iconisch en awardwinning merk', zegt Daan Berendsen in een toelichting. 'De onderneming is ambitieus en vooruitstrevend en is een toonaangevende speler in een sector die zeer in beweging is. Aan deze dynamiek wil ik een positieve bijdrage leveren. KFC heeft wereldwijde impact, maar als marketeer kun je binnen je eigen lokale markt echt het verschil maken met campagnes en innovaties. Daar kijk ik erg naar uit.'
(PvWK)
Over KFC Northern Europe
'KFC Northern Europe heeft in Nederland, België, Zweden en IJsland bijna 90 restaurants. Iedere dag wordt de kip door de KFC- koks vers bereid. Nog steeds naar het originele recept uit 1939 van oprichter Colonel Harland Sanders. Naast de focus op product en het verder uitbreiden van het aantal restaurants, is er in de bedrijfsvoering veel aandacht voor de ontwikkeling van alle medewerkers. Meer info staat hier.'
(bron: KFC)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- verantwoordelijk
- marketeer
- marketingactiviteiten
- Coca-Cola
- Daan Berendsen
- personalia
- merk
- Kentucky Fried Chicken
- Heineken
- KFC Northern Europe
- rol
- kip
- promotie
- Head of Marketing
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- 'Actionkiller' Die Grenze opent in Amsterdam
- Sinterklaascampagne van Raak zoomt in op online gedrag
- [marketeer 237] Patricia Douma - marcombazin Dopper: 'Wij zijn...
- [marketeer 238] Josje Geluk - founder Luck Bag: 'Marketing...
- [retailmedia] MediaMarkt ingezet als non-endemic showroomals...
- Lidl lanceert Let’s Grow: nieuw platform geeft vrouwelijke...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Fritz-kola start... 01-12-2025
- 'Actionkiller' Die Grenze opent in... 01-12-2025
- [marketeer 238] Josje Geluk -... 28-11-2025
- [retailmedia] MediaMarkt ingezet als... 27-11-2025
- AAlcoholvrij speciaalbier groeit... 27-11-2025
- Lidl lanceert Let’s Grow: nieuw... 25-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




