Berendsen nieuwe Head of Marketing KFC Northern Europe
- Food-en-retail
- 2 jun 2020 @ 11:59
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingFoodPersonalia
- 2 jun 2020 @ 11:59
- Peter van Woensel Kooy
Daan Berendsen (38) is per 1 juni de nieuwe Head of Marketing KFC Northern Europe. In deze rol is hij verantwoordelijk voor alle marketingactiviteiten van het bedrijf in Noord-Europa.
Hij geeft invulling en richting aan de strategische beweging die Kentucky Fried Chicken de komende jaren doorvoert in de regio. Daan Berendsen werkte voorheen bij The Coca-Cola Company, waar hij in diverse senior marketingfuncties heeft gewerkt aan de versterking van verschillende frisdrankmerken. Daarvoor vervulde hij bij Heineken diverse marketingrollen.
'KFC is een iconisch en awardwinning merk', zegt Daan Berendsen in een toelichting. 'De onderneming is ambitieus en vooruitstrevend en is een toonaangevende speler in een sector die zeer in beweging is. Aan deze dynamiek wil ik een positieve bijdrage leveren. KFC heeft wereldwijde impact, maar als marketeer kun je binnen je eigen lokale markt echt het verschil maken met campagnes en innovaties. Daar kijk ik erg naar uit.'
(PvWK)
Over KFC Northern Europe
'KFC Northern Europe heeft in Nederland, België, Zweden en IJsland bijna 90 restaurants. Iedere dag wordt de kip door de KFC- koks vers bereid. Nog steeds naar het originele recept uit 1939 van oprichter Colonel Harland Sanders. Naast de focus op product en het verder uitbreiden van het aantal restaurants, is er in de bedrijfsvoering veel aandacht voor de ontwikkeling van alle medewerkers. Meer info staat hier.'
(bron: KFC)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Heineken
- merk
- marketeer
- promotie
- marketingactiviteiten
- Coca-Cola
- personalia
- Kentucky Fried Chicken
- Daan Berendsen
- Head of Marketing
- kip
- KFC Northern Europe
- rol
- verantwoordelijk
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees van Dorp - founders Instama
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Balr failliet - focus verschuift... 14-07-2025
- Heinz lanceert Europese campagne... 14-07-2025
- Consument wacht op last-minute... 14-07-2025
- René Repko tijdelijk aan het roer... 11-07-2025
- Koninklijke Eru smelt erfgoed en... 11-07-2025
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees... 11-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers