Qatar Airways uitgeroepen tot AR's 'Luchtvaartmaatschappij van het Jaar'
- Food-en-retail
- 26 jul 2021 @ 11:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Customer ExperienceOnderzoekMarketing
- 26 jul 2021 @ 11:30
- Peter van Woensel Kooy
Qatar Airways is door AirlineRatings uitgeroepen tot luchtvaartmaatschappij van het jaar 2021. De airline heeft ook de awards voor Beste Luchtvaartmaatschappij van het Midden-Oosten, Beste Catering en Beste Business Class in de wacht gesleept.
Dit is het derde jaar op rij dat Qatar Airways de prijs voor de beste Business Class wint, een erkenning voor de gepatenteerde Qsuite.
De onderscheiding 'Luchtvaartmaatschappij van het Jaar' door AirlineRatings erkent de best gewaardeerde airline in luchtvaart, met een focus op productinnovatie, een uitstekend routenetwerk en algemene veiligheid. Alle AirlineRatings awards worden toegekend op basis van strenge beoordelingscriteria, opgesteld door professionals uit de sector die uitgebreide expertise en ervaring hebben in de luchtvaart.
Qatar Airways Group Chief Executive, zijne excellentie de heer Akbar Al Baker reageert: 'Voor Qatar Airways is het een bijzondere erkenning om de awards Airline of the Year 2021, Best Middle East Airline, Best Catering en Best Business Class te winnen. In de afgelopen zestien maanden heeft de luchtvaartindustrie enkele van haar donkerste tijden gekend. Niettemin is Qatar Airways blijven vliegen en zijn we onze passagiers blijven bijstaan, terwijl veel andere luchtvaartmaatschappijen hun activiteiten hebben onderbroken vanwege de pandemie. Qatar Airways blijft nieuwe hoogtes bereiken en nieuwe normen stellen voor de industrie die een ongeëvenaarde passagierservaring opleveren, want het zit in ons DNA om alles met uitmuntendheid te doen. Het is ons streven om het hoogst mogelijke niveau van gezondheids- en veiligheidsnormen te bieden, zowel op de grond als in de lucht, met 5-sterren service als kern van onze activiteiten.'
De eerder genoemde Qsuite van Qatar Airways, stelt een First Class ervaring in de Business Class cabine te bieden. Qsuite beschikt over het allereerste tweepersoonsbed in Business Class, evenals opklapbare privacypanelen, waardoor passagiers in aangrenzende stoelen hun eigen privésuite kunnen creëren: een primeur in de luchtvaart.
Als meervoudig bekroonde airline blijft de nationale luchtvaartmaatschappij van de staat Qatar haar netwerk uitbreiden, stelt Akbar Al Baker, dat momenteel meer dan 140 bestemmingen telt. Qatar Airways heeft daarnaast een flexibel boekingsbeleid dat onbeperkte wijzigingen in reisdata en bestemmingen biedt, en kosteloze terugbetalingen voor alle tickets uitgegeven vóór 31 augustus 2021 voor reizen die plaatsvinden vóór 31 mei 2022, zou meldt de gelauwerde airline.
Iedereen die geboekt had vanaf maart 2020, dus voordat de covid19-pandemie toesloeg, kreeg desgewenst binnen 30 dagen zijn geld terug, vertelt Margreeth Kappert, Commercial Manager Nederland bij Qatar Airways in CustomerFirst. Qatar Airways heeft op die manier al maar liefst 1,65 miljard dollar uitgekeerd. Zulke service wekt vertrouwen en draagt ongetwijfeld bij aan de hoge ranking bij AirlineRatings.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- rating
- businessclass
- review
- AirlineRatings
- vliegtuig
- service
- CX
- luchtvaartmaatschappij van het jaar
- Qatar Airways
- QSuite
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Lidl verrast met sterrestaurant voor iedereen
- Dijkhuizen aan marketingroer McDonald's - start nieuwe CMO in...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
- [column] The most terrible time of the year
- [column] Upfront: Het toppunt van #omdenken op 80m2
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in opkomst - AI schuift aan
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Bahadoer eerste Nederlandse chef in... 22-12-2025
- Lidl verrast met sterrestaurant voor... 19-12-2025
- Horecava Trendrapport 2026 schetst... 18-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in... 17-12-2025
- Heineken daagt voice note-cultuur uit17-12-2025
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




