Nieuw in de Markt: Zeeuwse Kadekeitjes
- Food-en-retail
- 11 okt 2021 @ 11:46
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- FoodConsumenten
- 11 okt 2021 @ 11:46
- Redactie MarketingTribune
Een nieuw hard snoepje, met de smaak van kaneel, sinaasappel en mint, in de vorm van Zeeuwse kadesteentjes. Bedacht en geproduceerd in Zeeland.
‘Wij gaan als gezin al jaren met veel plezier op vakantie in Zeeland en we zijn grote fans van plaatselijke lekkernijen als de roomboterbabbelaar en de Zeeuwse bolussen’, steekt Olaf Ouwerkerk van wal. ‘Als ontwikkelaar van zoetwaren kwam ik eind vorig jaar in contact met Els Robbeson-Buijsrogge van Boerderijwinkel Buijsrogge, een lokale ondernemer in Goes die het idee opperde van een nieuw Zeeuws snoepje. Het werden Zeeuwse Kadekeitjes met een mooi verhaal over de geschiedenis en het belang van de Zeeuwse Kade.’ Het product is niet bedoeld als concurrent voor de bolussen of babbelaars, maar als aanvulling op het regionale assortiment. De Zeeuwse Kadekeitjes worden lokaal geproduceerd in de Napoleonfabriek in Breskens.
Volgens de zoetwarenontwikkelaar is de markt groot genoeg met een flink aantal trotse Zeeuwen en een provincie met erg veel toeristen. ‘We spelen met deze snoepjes in op lokale trots en dat spreekt aan.’ De webshop zelf is niet zozeer innovatief, het aanbod in de shop wel, meldt hij. Naast de nieuwe snoepsoort is in Zeeuwsekadekeitjes.nl ook divers ander regionaal lekkers te koop. Alle online orders worden afgehandeld in het magazijn in Rotterdam en verstuurd via PostNL. ‘Met veel plezier pakken we dagelijks circa veertig pakketjes in.’
De Zeeuwse Kadekeitjes zijn gelanceerd met publicaties in de belangrijkste Zeeuwse media. ‘We waren één dag zichtbaar voor alle Zeeuwen’, lacht Ouwerkerk. Daarnaast genereert hij bekendheid via Facebook en werkt hij samen met groothandel Zeeuwse Zaken.
De grootste uitdaging zit ’m in het vertrouwen winnen van de Zeeuwen. ‘Ze adopteren niet zomaar een nieuw merk’, weet Ouwerkerk. ‘En we moeten opboksen tegen de gevestigde orde, de bestaande bedrijven met prachtige bekende streekproducten.’
Dit artikel verscheen eerder bij collega-titel Twinkle en is hier te lezen.
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Bakker Bart opent winkels op grotere... 19-09-2025
- ACM onderzoekt marges en... 19-09-2025
- DPG Media en Albert Heijn lanceren... 18-09-2025
- Start pilot 'De Betere Kantine' 18-09-2025
- Breaking: Deen Jesper Højer is... 17-09-2025
- Bolletje lanceert ronde Bagel Cracker16-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes