Too Good To Go opnieuw meest inspirerende merk

  • Food-en-retail
  • 4 nov 2021 @ 16:16
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

De 11e editie van het onderzoek naar de 40 meest inspirerende organisaties voor Nederland kent voor het 3e jaar Too Good To Go als winnaar. Het bedrijf dat strijdt tegen voedselverspilling, laat andere impactorganisaties achter zich zoals Het Rode Kruis (2), Fair Trade Original (3), Tony Chocolonely (4) en De Vegetarische Slager (5).

Het onderzoek wordt uitgevoerd onder regie van Adviesbureau Synergie in samenwerking met Dynata en DataIM. Opvallend is volgens de organisatie dat het aantal impactorganisaties in de lijst blijft stijgen. Dit jaar zijn het 23 van de 40 bedrijven die werken vanuit een maatschappelijke missie. Nederland kiest volgens Synergie ‘duidelijk voor impact en het aandeel bedrijven in de voedingsindustrie binnen de 40 is groot. Het onderzoek heeft bewezen een vliegwiel te zijn voor bedrijven. Inspirerende organisaties hebben goede kansen als het gaat om het vergroten van hun marktimpact.’

Inspiratie van vandaag, voorspelt kansen voor de toekomst

Aan het onderzoek naar de meest inspirerende organisaties, ligt een eenvoudige vraag ten grondslag: welke organisaties hebben vandaag de aandacht, waar anderen zo hard om vechten en waarom. In de 11 jaar dat het onderzoek wordt uitgevoerd, is gebleken dat inspiratiewaarde een belangrijke bijdrage kan leveren aan organisatiesucces. Synergie: ‘Inspirerende organisaties profiteren van een betere positie op de arbeidsmarkt, hebben een hogere klantvoorkeur en klanten zijn ook geneigd meer trouw te zijn aan deze bedrijven.’

Aantal impactorganisatie blijft groeien

In 2011 waren nog slechts 3 bedrijven aan te merken als ‘maatschappelijk gedreven’. In de meting van 2021 zijn het 23 organisaties die werken vanuit een maatschappelijke missie. De prognose is dat rond 2027/2028 100% van de inspirerende organisaties (in meer of mindere mate) maatschappelijke georiënteerd werken.

Winnaar begon te groeien toen het een business werd

Too Good to Go wint voor het 3e jaar op rij de award als meest inspirerend. Synergie: ‘Het onderzoek onder ruim 3.600 Nederlanders troonde hen – op zekere afstand – tot de winnaar. Het bedrijf dat startte omdat de oprichters zagen hoeveel waardevol voedsel werd weggegooid, is vooral bekend van de app waarmee je elke dag maaltijden (via de MagicBox) kunt redden.’

 

Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken