Scapino lanceert nieuwe positionering
- Food-en-retail
- 22 feb 2022 @ 11:27
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 22 feb 2022 @ 11:27
- Sjaak Hoogkamer
Scapino komt met een nieuwe positionering en merkcampagne. De schoenen en (sport)kleding retailer wil ‘toegankelijker worden voor een bredere doelgroep.’
Als onderdeel van deze strategie is een update van de 175 winkels in volle gang. Naast de nieuwe winkelbeleving krijgt nu ook het merk een update.
Scapino staat naar eigen zeggen ‘al sinds de oorsprong in 1974 voor een kwalitatief en betaalbaar schoenassortiment voor iedereen.’ Jordi Hillenga, marketingmanager bij Scapino: ‘Toch kennen maar weinig mensen het verhaal achter de formule. Om het merk aantrekkelijker te maken voor meer mensen, heeft Scapino Persuade gevraagd de merkidentiteit op te frissen. Inclusief een update van een nieuwe visuele stijl die 360 graden kan worden door vertaald. Daarnaast is er een merkcampagne ontwikkeld.’
De campagne is crossmediaal te zien en horen op tv, social media, online, in folders en in de winkels. Abovo Media is verantwoordelijk voor de media.
Michiel Rijshouwer, creatief directeur van Persuade: ‘De beweging die we willen maken met het Scapino-merk vraagt om een holistische aanpak. We hebben een sterke basis neergezet voor het merk. En pakken alle touchpoints en de totale klantbeleving aan. Daarnaast hebben we een meerjarige campagne ontwikkeld met het thema Neem die stap. Scapino. Basisgedachte is dat Scapino met goede kwaliteit schoenen voor lage prijzen de mogelijkheden voor mensen vergroot. En dat nieuwe schoenen vaak het begin zijn van een nieuw avontuur. Zoals beginnen met hardlopen, een nieuwe carrièrestap maken of op je 85e het Pieterpad lopen. Met de nieuwe campagne moedigt Scapino mensen aan deze stappen te nemen.‘
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Jumbo lanceert 'De lekkerste bakkerij van Nederland'
- Zachtfruitcampagne ‘Een handje zomer’ richt zich op jonge...
- [column] Waarom communicatie het verschil maakt in de...
- Alpro helpt met voedingsstoffen in elke hap
- [onderzoek] Consument kiest vaak voor duurzaamheid bij...
- [marketeer 226] Jasper Spaargaren - CMO Flower Farm
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Vlaggetjesdag Scheveningen 2025: van... 16-06-2025
- [marketeer 226] Jasper Spaargaren -... 13-06-2025
- Nationaal Jenevermuseum Schiedam en... 11-06-2025
- Bakker Bart speelt in op knorrende... 10-06-2025
- Aldi verleidt pubers met versaanbod10-06-2025
- Jumbo lanceert 'De lekkerste... 05-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation