Kruidvat verspreidt 'Voor Moederdag wil ik hebben'-hints
- Food-en-retail
- 28 apr 2022 @ 11:15
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MediastrategieCampagnes
- 28 apr 2022 @ 11:15
- Peter van Woensel Kooy
Om goed bedoelde maar ongewenste cadeaus te voorkomen, biedt Kruidvat nu een helpende hand, met de campagne ‘Voor Moederdag wil ik hebben hints’. 'We laten zien hoe Lies op hilarische wijze alles in de strijd gooit', zegt cmo Brenda Smith.
Zo wil Kruidvat moeders van alle leeftijden helpen om hun thuisfront met een aantal slimme hints te ‘inspireren’ om toch het gewenste cadeau te krijgen.
Hoewel Moederdag bij uitstek het moment is om je moeder te verwennen en te verrassen, wordt ze immers nog wel eens vergeten door haar kinderen en partner. Bovendien weten we vaak ook niet wat te geven. Met al onze goede bedoelingen wordt het dan een cadeau waarop de meeste moeders eigenlijk niet zitten te wachten.
De hints zijn terug te zien in alle kanalen waaronder in de nieuwe Kruidvat-commercial waarin Lies alvast het goede voorbeeld geeft en haar kinderen op ‘subtiele’ wijze op haar Moederdag-favorieten hint.
Kruidvat biedt volop inspiratie om het Moederdag-cadeau te vinden waar je mama echt mee kunt verrassen, stelt de retailer. 'In de weken voor Moederdag vallen huis-aan-huis folders boordevol Moederdag-tips in de bus, waarmee moeder haar favoriete producten kan uitknippen en haar ‘verlanglijstje’ kan samenstellen. Ook in de Kruidvat-winkels vliegen de hints je om de oren en word je via POS-materialen vanzelf naar de leukste Moederdag-cadeaus geleid. Bovendien wordt een cadeau geven dit jaar nóg leuker, omdat je bij aankoop van een Moederdag-cadeau een gratis XL-foto met kader krijgt die je voor moederlief kunt afdrukken in de fotokiosk. Kruidvat biedt daarnaast via social media, haar website en nieuwsbrief allerlei tips & tricks voor het ultieme Moederdag-cadeau en laat in het straatbeeld via abri’s door heel het land Moederdag-tips achter', aldus Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience van Kruidvat.
'Waar je bij een verjaardag wel wordt gevraagd om een wensenlijstje heb je op Moederdag over het algemeen geen controle over de cadeautjes. Dan kan het soms gebeuren dat je goedbedoelde cadeaus krijgt waar je eigenlijk niet op zit te wachten. Net als de rest van het jaar, moet je als moeder je gezin soms een klein beetje op weg helpen, dus ook voor Moederdag. In onze nieuwe commercial laten we zien hoe Lies op hilarische wijze alles in de strijd gooit', zegt Smith. 'Met onze campagne willen we alle (volwassen) kinderen van Nederland met een knipoog ‘helpen’ om mama dit jaar te verrassen met een cadeau waar ze écht blij van wordt.'
WiFi-wachtwoord
In de nieuwe commercial is te zien hoe Lies een aantal slimme ‘hacks’ heeft bedacht om haar kids te tippen over een Moederdag-cadeau waar ze echt blij van wordt. Uiteraard doet ze dat op haar eigen, typische Lies-manier. Ze laat helemaal niets aan het toeval over - van het verstoppen van cadeauhints in een broodtrommel tot het ‘customizen’ van het WiFi-wachtwoord - en ze is ‘compleet verrast’ als zij haar Moederdag-cadeau uitpakt.
(PvWK)
Credits
Opdrachtgever: Kruidvat
Reclamebureau: DDB Unlimited & Eigen Fabrikaat
Productiehuis: Annomann
Mediabureau: Initiative en Greenhouse Group
Concept: DDB Unlimited & Eigen Fabrikaat
Social media Blossom
Bekijk de nieuwe commercial in het venster hieronder
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Eigen Fabrikaat
- AS Watson
- Initiative
- Kruidvat
- hints
- tvc
- campagne
- Greenhouse Group
- Moederdag
- Lies
- DDB
- hilarisch
- cmo
- Brenda Smith
- hilarisch
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing