McDonald's lanceert juwelencollectie van zwerfafval
- Food-en-retail
- 16 aug 2022 @ 07:30
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 16 aug 2022 @ 07:30
- Sjaak Hoogkamer
De restaurantketen introduceert een limited edition collectie 14 karaat gouden en vergulde juwelen, gemaakt van echt zwerfafval.
Onder andere oorbellen van Fritessaus-bakjes en een ring van een Big Mac-doosje zullen binnenkort te bewonderen zijn bij de happy few die de juwelen mogen dragen. McDonald’s introduceert ze als actie tegen zwerfafval en alleen gasten die hun afval in de prullenbak gooien, maken kans op deze collectie.
De zeven juwelen begonnen hun leven als verpakkingsmateriaal van McDonald’s, maar werden ergens in Nederland achteloos op de grond gegooid. De restaurantketen raapte ze op, voorzag ze van een laag goud en kristallen, en gaf zo letterlijk glans aan afval. Familiebedrijf De Vaal, met 150 jaar ervaring over 6 generaties, maakte van zwerfafval 14 karaats gouden juwelen, in samenwerking met experts Lars Jonk en Yvette de Bruijn van Bronze Special Art.
Bijna het complete arsenaal aan (weggegooide) McDonald’s-verpakkingen is onder handen genomen. De collectie bestaat uit oorbellen gemaakt van sausbakjes en een Franse Frietjes-bakje en een Milk Shake-beker die te gebruiken zijn als hangers. Daarnaast is McDonald’s zwerfafval vermengd met 14 karaats goud om de andere juwelen te maken: Franse Frietjes-oorbellen, een reversspeld in de vorm van een Milk Shake-beker, een ring van een Big Mac-doosje en een hanger van een koffiebeker.
De sieraden zijn niet te koop, maar worden weggeven aan mensen die hun afval ‘gewoon’ in de afvalbak gooien. Dat werkt zo: bij elk van de meer dan 250 McDonald’s restaurants staat één gouden afvalbak en een deurwaarder bepaalt van tevoren bij welke bak en op welk exacte tijdstip de prijzen zullen vallen. Iedere gast die tussen nu en 12 september z’n afval in een gouden bak gooit, maakt zo automatisch kans op een van de glimmers.
De collectie is beschikbaar tot en met 12 september 2022.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Kleine campagne Heinz tegen groot probleem
- [column] Battle of the smartphones
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt winkeldiefstal onder...
- Dennis van de Sande van Royal Swinkels: 'Mark Ritson's...
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Subways Royal Submarines duiken weer... 25-04-2024
- Hema springt in op rookworst-rel25-04-2024
- Kleine campagne Heinz tegen groot... 24-04-2024
- Primark verlaagt prijzen... 24-04-2024
- [RMD24] 'Over retailmedia leven nog... 24-04-2024
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing