McDonald's lanceert juwelencollectie van zwerfafval
- Food-en-retail
- 16 aug 2022 @ 07:30
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 16 aug 2022 @ 07:30
- Sjaak Hoogkamer
De restaurantketen introduceert een limited edition collectie 14 karaat gouden en vergulde juwelen, gemaakt van echt zwerfafval.
Onder andere oorbellen van Fritessaus-bakjes en een ring van een Big Mac-doosje zullen binnenkort te bewonderen zijn bij de happy few die de juwelen mogen dragen. McDonald’s introduceert ze als actie tegen zwerfafval en alleen gasten die hun afval in de prullenbak gooien, maken kans op deze collectie.
De zeven juwelen begonnen hun leven als verpakkingsmateriaal van McDonald’s, maar werden ergens in Nederland achteloos op de grond gegooid. De restaurantketen raapte ze op, voorzag ze van een laag goud en kristallen, en gaf zo letterlijk glans aan afval. Familiebedrijf De Vaal, met 150 jaar ervaring over 6 generaties, maakte van zwerfafval 14 karaats gouden juwelen, in samenwerking met experts Lars Jonk en Yvette de Bruijn van Bronze Special Art.
Bijna het complete arsenaal aan (weggegooide) McDonald’s-verpakkingen is onder handen genomen. De collectie bestaat uit oorbellen gemaakt van sausbakjes en een Franse Frietjes-bakje en een Milk Shake-beker die te gebruiken zijn als hangers. Daarnaast is McDonald’s zwerfafval vermengd met 14 karaats goud om de andere juwelen te maken: Franse Frietjes-oorbellen, een reversspeld in de vorm van een Milk Shake-beker, een ring van een Big Mac-doosje en een hanger van een koffiebeker.
De sieraden zijn niet te koop, maar worden weggeven aan mensen die hun afval ‘gewoon’ in de afvalbak gooien. Dat werkt zo: bij elk van de meer dan 250 McDonald’s restaurants staat één gouden afvalbak en een deurwaarder bepaalt van tevoren bij welke bak en op welk exacte tijdstip de prijzen zullen vallen. Iedere gast die tussen nu en 12 september z’n afval in een gouden bak gooit, maakt zo automatisch kans op een van de glimmers.
De collectie is beschikbaar tot en met 12 september 2022.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra kersteer kerst
- Limited Heineken-fles bij start feestmaand
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go food wint gemak van...
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Fritz-kola start bewustwordingscampagne tegen overconsumptie
- [onderzoek] Kerst 2025: wat verschijnt er volgens...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van... 09-12-2025
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds:... 08-12-2025
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra... 06-12-2025
- Limited Heineken-fles bij start... 04-12-2025
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go... 04-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




