Lineage publiceert eerste duurzaamheidsrapport
- Food-en-retail
- 26 jul 2023 @ 15:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MVOTussenhandelDistributie
- 26 jul 2023 @ 15:00
- Peter van Woensel Kooy
Lineage Logistics, een belangrijke wereldwijde leverancier van temperatuurgecontroleerde industriële 'REIT' en van geïntegreerde logistieke oplossingen, heeft vandaag zijn eerste duurzaamheidsverslag gepubliceerd. Het verslag beschrijft de inspanningen om aan een duurzamere, inclusievere en ethisch verantwoorde toekomst te bouwen.
Het thema van het duurzaamheidsverslag over 2022 is 'Built for This' – waarmee Lineage wil aangeven dat ze niet alleen een schonere en efficiëntere koelketen hebben opgebouwd, maar ook een veerkrachtige keten die in staat is om in te spelen op toekomstige uitdagingen waarmee de sector en de wereld te maken krijgt.
'We zijn verheugd om ons eerste duurzaamheidsverslag te lanceren. Dit verslag beschrijft niet alleen onze inspanningen om de koelketen en de sector op het gebied van klimaat, inclusie en bestuur te verbeteren, maar geeft ook blijk van onze inzet en ons verantwoordelijkheidsgevoel als het gaat om onze langetermijndoelstellingen en het in kaart brengen van het volgende tijdperk in de geschiedenis van onze onderneming', aldus Greg Lehmkuhl, president en CEO van Lineage. 'Zoals blijkt uit het verslag, heeft Lineage aantoonbare ervaring in het creëren van een innovatieve, doelgerichte kwaliteitscultuur. Terugkijkend op dit collectieve succes, willen we de vaart erin houden om de toekomstige uitdagingen voor ons bedrijf, onze gemeenschappen en onze planeet het hoofd te bieden.'
Lineage heeft volgens het rapport gewerkt aan de strategische integratie van zijn missie om de wereldwijde voedselvoorzieningsketen te transformeren en voedselverspilling te voorkomen door milieubewust te ondernemen, diversiteit, gelijkheid en inclusie (DE&I) te bevorderen en toonaangevende innovatie in de koelketen te stimuleren.
Enkele belangrijke resultaten en prioriteiten in het verslag over 2022 zijn naar eigen zeggen de volgende:
- Lineage ondertekende samen met meer dan 200 bedrijven The Climate Pledge, waarin ze beloven om de CO₂-uitstoot vóór 2040 tot 0% te reduceren – tien jaar eerder dan het doel van het Klimaatakkoord van Parijs.
- Lineage heeft in het vierde kwartaal van 2022 zo'n 108 MW aan zonne-energie opgewekt op haar locaties in de VS en is hiermee de op vier na grootste zakelijke gebruiker van ter plekke opgewekte zonne-energie in de VS (volgens het door de Solar Energy Industry Association gepubliceerde rapport Solar Means Business Report 2022).
- Lineage heeft een DE&I-stappenplan (diversiteit, gelijkheid en inclusie) opgesteld om een inclusieve werkplek te bevorderen waar elk teamlid zich kan ontplooien.
- Lineage lanceerde vijf nieuwe Employee Resource Groups (ERG's) als aanvulling op de bestaande Women in Lineage Logistics (WILL)-groep die in 2019 werd opgericht. Elke ERG heeft zijn eigen roadmap voor continue verbetering, zijn eigen strategische doelen en een speciaal aangewezen executive sponsor voor extra ondersteuning en zichtbaarheid voor de prioriteiten en initiatieven van de groep.
- Lineage versterkte zijn personeelsbestand door concurrerend talent aan te trekken en prioriteit te geven aan de professionele ontwikkeling van teamleden.
- Lineage faciliteerde donaties van meer dan 2,7 miljoen pond aan voedingsmiddelen van klanten, gaf bijna 3 miljoen dollar uit aan subsidies en registreerde meer dan 5.000 vrijwilligersuren via de Lineage Foundation for Good tijdens zijn eerste jaar als openbare liefdadigheidsinstelling.
- Lineage lanceerde het Lineage Hardship Fund dat teamleden in nood helpt met microkredieten van de Lineage Foundation for Good. In 2022 heeft het Lineage Hardship Fund meer dan 622.000 dollar beschikbaar gesteld om 152 leden van het Lineage-team en hun gezinnen weer op de been te helpen.
- Lineage versterkte het bestuur van de organisatie door te investeren in extra talent op het gebied van corporate compliance en cybersecurity en door de directie uit te breiden met sterke, onafhankelijke bestuurders.
Kortom, 'goed bezig'. Het volledige verslag is hier in te zien.
(PvWK, beeld: North Charleston / Wikicommons)
Over Lineage
'Lineage is een van 's werelds toonaangevende leveranciers van temperatuurgecontroleerde industriële REIT* en geïntegreerde logistieke oplossingen. Het bedrijf beschikt over een ongeëvenaard wereldwijd netwerk van meer dan 400 strategisch gelegen faciliteiten met een totale capaciteit van bijna 57 miljoen kubieke meter, verspreid over landen in Noord-Amerika, Europa en Azië-Pacific. Lineage combineert toonaangevende expertise in end-to-end logistieke oplossingen en innovatieve technologie en werkt samen met 's werelds grootste voedingsmiddelen- en drankenproducenten om de distributie-efficiëntie te verhogen, duurzaamheid te bevorderen, verspilling in de supply chain te verminderen, en het belangrijkste, de wereld te helpen voeden. Als erkenning van de toonaangevende innovaties en duurzaamheidsinitiatieven van het bedrijf, werd Lineage voor drie opeenvolgende jaren in de CNBC Disruptor 50 lijst vermeld, twee keer uitgeroepen tot een US Best Managed Company, verkozen tot nr. 1 Data Science bedrijf, en nr. 23 overall, op Fast Company's lijst van The World's Most Innovative Companies, en opgenomen in Fortune's Change the World lijst. Meer info op www.lineagelogistics.com.'
(bron: Lineage)
* Een Real Estate Investment Trust (REIT) is een bedrijf dat gewoonlijk inkomsten genereert die voortkomen uit het bezit en productie van onroerend goed.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- list
- productie
- duurzaamheidsrapport
- DC
- Lineage
- P van plaats
- Greg Lehmkuhl
- The Climate Pledge
- distributie
- logistiek
- Fortune's Change the World
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Dijkhuizen aan marketingroer McDonald's - start nieuwe CMO in...
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van merken met een...
- [interview] Joyce Bierman (AH): 'Affordable luxury en...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
- [column] The most terrible time of the year
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Horecava Trendrapport 2026 schetst... 18-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in... 17-12-2025
- Heineken daagt voice note-cultuur uit17-12-2025
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
- [interview] Joyce Bierman (AH):... 15-12-2025
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




