Jumbocampagne: bijbaan die meer oplevert
- Food-en-retail
- 21 okt 2024 @ 16:18
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 21 okt 2024 @ 16:18
- Sjaak Hoogkamer
De nieuwe wervingscampagne van Jumbo laat zien dat initiatief nemen, met klanten werken en problemen oplossen je verrassend veel oplevert.
De campagne is tot stand gekomen in een samenwerking tussen Jumbo en Kaliber.
De propositie is gebaseerd op het inzicht dat jongeren hun keuze voor een bijbaan steeds meer baseren op wat ze er kunnen leren. Jumbo beweegt daarmee weg van het platgetreden pad om sfeer en salaris in de punt van de communicatie te zetten, zoals veel concurrenten doen.
Kirsten Smits-van Heugten, Manager Recruitment & Employer branding: ‘Met een wervingsbehoefte van 25.000 bijbaners op jaarbasis willen we niet hetzelfde doen als onze concurrentie. Natuurlijk blijven sfeer en salaris belangrijk, maar in communicatie kunnen we daar niet alleen het verschil mee maken. We zien mooie voorbeelden van wat jongeren leren in hun eerste bijbaantje bij Jumbo dus deze verhalen geven we graag een podium. Deze nieuwe focus op ontwikkeling past goed bij ons als werkgever en het is gewoon relevant voor de nieuwe generatie die we willen aantrekken.’
De campagne wordt de komende weken ingezet op social kanalen, in Digital Out of Home en in de Jumbo-winkels. Op de landingspagina zijn verschillende verhalen te vinden van Jumbo-medewerkers die vertellen over hun nieuw verworven skills.
Credits
Jumbo: Kirsten Smits-van Heugten, Lars Pouw, Julietta van Vugt & Kris Baudoin
Strategie & Creatie: Kaliber
Productie: Arthur Mebius Photography, Buro Jumbo
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- René Repko tijdelijk aan het roer... 11-07-2025
- Koninklijke Eru smelt erfgoed en... 11-07-2025
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees... 11-07-2025
- Louise Picquet van Kellanova:... 11-07-2025
- Snackmerk Rewind onthult maïschips... 10-07-2025
- ACM waarschuwt: winkeliers moeten... 10-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers