Clear Channel kiest nieuwe marktbenadering
- Media
- 1 dec 2017 @ 09:41
- Link
-
Suzanne van der Meij
redacteur
Nederlands MediaNetwerk - Outdoor
- 1 dec 2017 @ 09:41
- Suzanne van der Meij
We optimize your outdoor campaign is de nieuwe slogan van Clear Channel Nederland. Met de focus op People & Places, Insights en Create wil Clear Channel haar marktpositie verstevigen. De nieuwe website die gelanceerd is, is een onderdeel van deze nieuwe focus.
Raymond van Kasterop, Sales & Marketing Director bij Clear Channel Nederland: 'We zijn al jarenlang een onmisbare speler als het gaat om het behalen van een landelijk gespreid bereik. We zijn aanwezig in 333 gemeenten en realiseren hiermee een bereik van 79 procent binnen de doelgroep dertien t/m 75 jaar. Maar het is goed om kritisch naar jezelf te kijken en te blijven optimaliseren. Na marktonderzoek gaan we ons daarom vanaf nu focussen op drie pijlers; People & Places, Insights en Create. Deze drie pijlers vormen de basis van onze nieuwe marktbenadering.'
People & Places
Van Kasterop: 'We merken dat het voor adverteerders steeds interessanter is om ook op locatie en doelgroep te kunnen selecteren, in plaats van enkel op bereik. Vandaar onze focus op People & Places.'
Clear Channel beschikt over actuele data van ruim twee miljoen locaties, die gekoppeld zijn aan de media-objecten. Met behulp van deze data kunnen doelgroepen op specifieke plekken, verspreid door het hele land, bereikt worden. Een campagne bereikt de doelgroep hiermee op het juiste moment én op de juiste plaats.
Insights
Met de focus op Insights wil Clear Channel de kracht van outdoor nog meer benadrukken. Er worden onderzoeken uitgevoerd in samenwerking met gerenommeerde onderzoekbureaus, adverteerders en mediabureaus. Met behulp van de resultaten kunnen adverteerders hun media-inkoop onderbouwen met feiten.
Create
Uit onderzoek van Clear Channel België en Ipsos blijkt dat het succes van een campagne voor 47 procent afhangt van de creatie. Create is daarom een service waarmee Clear Channel adverteerders helpt bij de creatie van een outdooruiting. Voorafgaand aan een campagne kan een uiting worden onderzocht door middel van een Visual Scan. Op basis van de resultaten wordt advies uitgebracht hoe een ontwerp visueel geoptimaliseerd kan worden voor een outdoorcampagne. Na afloop van een campagne is er de mogelijkheid om een effectmeting te doen.
Van Kasterop: 'In een tijd waarin er steeds kritischer wordt gekeken naar media-uitgaven, is het van belang dat we onze positie in de markt verstevigen en onmisbaar zijn in de mediamix. Met onze focus op de drie pijlers en de lancering van de nieuwe website hebben we de basis gelegd voor onze nieuwe marktbenadering. Op deze manier halen we samen met onze adverteerders het maximale uit campagnes.'
-
Suzanne van der Meij
- Werkt bij: Nederlands MediaNetwerk
- Functie: redacteur
- Website:http://www.nederlandsmedianetwerk.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Jong talent en Nederlandstalig valt op in Spotify Wrapped 2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max op in megadeal
- Rapper Krulle lanceert campagne-track voor 113 samen met...
- Omnicom en IPG vormen nieuw mediabolwerk
- DPG Media start geïntegreerde mediatransformatie
- Paramount mengt zich in strijd om Warner Bros Discovery
Laatste Nieuws
- Paramount mengt zich in strijd om... 10-12-2025
- Podimo bereikt 300K betalende leden... 10-12-2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max... 05-12-2025
- Jong talent en Nederlandstalig valt... 05-12-2025
- Rapper Krulle lanceert... 03-12-2025
- Omnicom en IPG vormen nieuw... 03-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

