TMG stapt over op Google Ad Manager
- Media
- 8 okt 2018 @ 08:06
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - UitgeversOnline advertisingNieuwsmediaReclame
- 8 okt 2018 @ 08:06
- Jeroen Mirck
Telegraaf Media Groep ontsluit vanaf oktober zijn gehele inventory voor display en online video advertising via Google Ad Manager. De utgever combineert dit met Header Bidding voor in eerste instantie display advertising op de eigen responsive websites.
Hierdoor kan TMG meer transparantie en een breder aanbod van digitale producten bieden aan adverteerders.
'Door de simplificatie van deze set-up creëeren we nieuwe advertentiemogelijkheden voor onze adverteerders met onder andere nieuwe formaten, betere optimalisatie, nieuwe data-proposities en flexibiliteit in campagnes voor onze landelijke, regionale en digitale titels', zegt Boaz Shkolnik, Head of Programmatic & Tech van TMG.
Kiezen voor Header Bidding
De programmatic-verkoop van TMG blijft lopen via de bestaande technologiën van Improve Digital, SpotX en Rubicon Project en zal worden aangevuld met Google Ad Exchange. Shkolnik: 'Door het gebruik van Header Bidding willen we een gelijk speelveld creëren voor iedereen in de markt. We kiezen dus niet meer exclusief voor één specifieke SSP maar ontsluiten er meerdere.'
Header Bidding wordt eerst uitgerold voor display op desktop en vervolgens stapsgewijs in 2018 op video, ook in-app.
Overstappen op Google Ad Manager
Telegraaf Media Groep heeft de overschakeling naar Google Ad Manager per 1 oktober ingezet. Tijdens een overgangsperiode van ongeveer één à twee weken zullen de verschillende sites (zoals Telegraaf.nl, maar ook de regionale titels Haarlems Dagblad, Noordhollands Dagblad, Leidsch Dagblad en Gooi- en Eemlander) geleidelijk naar de nieuwe adserver worden overgezet.
Zo maken alle sites in commerciëel beheer van TMG per oktober de switch naar dezelfde technologie-stack.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN en S10 starten campagne tegen online buitensluiten Kom...
- De Telegraaf bereikt zakelijke topbeslissers
- Ook Prime Video brengt Premier League naar Nederland
- Onderzoek: Papieren folder blijft massaal gelezen in Nederland
- [column] GenZ en de power van Cutenessmarketing
- TV-reclamemarkt daalt met 8,1%
Laatste Nieuws
- FD zet roze kleur centraal in nieuwe... 15-09-2025
- KPN en S10 starten campagne tegen... 12-09-2025
- Donald Duck blijft populairste... 11-09-2025
- Ook Prime Video brengt Premier... 10-09-2025
- De Telegraaf bereikt zakelijke... 08-09-2025
- Onderzoek: Papieren folder blijft... 04-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes