TMG stapt over op Google Ad Manager

TMG stapt over op Google Ad Manager
  • Media
  • 8 okt 2018 @ 08:06
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • UitgeversOnline advertisingNieuwsmediaReclame

Telegraaf Media Groep ontsluit vanaf oktober zijn gehele inventory voor display en online video advertising via Google Ad Manager. De utgever combineert dit met Header Bidding voor in eerste instantie display advertising op de eigen responsive websites.

Hierdoor kan TMG meer transparantie en een breder aanbod van digitale producten bieden aan adverteerders.

'Door de simplificatie van deze set-up creëeren we nieuwe advertentiemogelijkheden voor onze adverteerders met onder andere nieuwe formaten, betere optimalisatie, nieuwe data-proposities en flexibiliteit in campagnes voor onze landelijke, regionale en digitale titels', zegt Boaz Shkolnik, Head of Programmatic & Tech van TMG.

Kiezen voor Header Bidding

De programmatic-verkoop van TMG blijft lopen via de bestaande technologiën van Improve Digital, SpotX en Rubicon Project en zal worden aangevuld met Google Ad Exchange. Shkolnik: 'Door het gebruik van Header Bidding willen we een gelijk speelveld creëren voor iedereen in de markt. We kiezen dus niet meer exclusief voor één specifieke SSP maar ontsluiten er meerdere.'

Header Bidding wordt eerst uitgerold voor display op desktop en vervolgens stapsgewijs in 2018 op video, ook in-app.

Overstappen op Google Ad Manager

Telegraaf Media Groep heeft de overschakeling naar Google Ad Manager per 1 oktober ingezet. Tijdens een overgangsperiode van ongeveer één à twee weken zullen de verschillende sites (zoals Telegraaf.nl, maar ook de regionale titels Haarlems Dagblad, Noordhollands Dagblad, Leidsch Dagblad en Gooi- en Eemlander) geleidelijk naar de nieuwe adserver worden overgezet.

Zo maken alle sites in commerciëel beheer van TMG per oktober de switch naar dezelfde technologie-stack.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken