Marco Zwaneveld nieuwe Head of Sports Viaplay Nederland

  • Media
  • 2 nov 2021 @ 08:35
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Marco Zwaneveld wordt verantwoordelijk voor de lokale sportactiviteiten van Viaplay als de streamingsdienst in 2022 actief wordt in Nederland. Zwaneveld heeft 15 jaar bij RTL gewerkt in diverse functies.

Viaplay wordt in Nederland de thuisbasis voor de Formule 1, Bundesliga en Darts. In het najaar van 2022 wordt ook de Premier League toegevoegd aan het portfolio. ‘Ik ben zeer verheugd dat Marco heeft besloten om zich aan te sluiten bij Viaplay. We hebben de sterke ambitie om de nummer 1-leverancier van sportentertainment in Nederland te worden. Naast de sportrechten, hebben we hiervoor sterke Nederlanders nodig die op de best mogelijke manier een groot bereik kunnen genereren. Ik ben ervan overtuigd dat Marco dit in goede banen kan leiden’, aldus Peter Nørrelund, EVP & Chief Sports Officer, Nordic Entertainment Group.

Zwaneveld startte zijn TV carriere -met lokale Formule 1- producties en was recentelijk verantwoordelijk voor RTL7. ‘Ik kijk er naar uit om deel uit te maken van NENT Group’, volgens Zwaneveld. ‘Naast de films en series kunnen we dankzij een prachtig sportrechtenpakket een enorme bijdrage leveren aan de start van ViaPlay in Nederland. Vanaf nu is het vol gas vooruit richting de lancering van het platform. De focus ligt op het samenstellen van een succesvol team bestaande uit een mix van ervaren professionals en de sterren van de toekomst.’

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken