Sociale netwerken slurpen meeste tijd op

Sociale netwerken slurpen meeste tijd op
  • Online
  • 22 mei 2014 @ 10:56
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Social mediaOnline gaming

Amerikanen besteden meer aandacht aan hun sociale netwerken, dan aan het online video kijken. Verder neemt het checken van e-mail dagelijks veel tijd in beslag. Dit blijkt uit onderzoek van GfK en Interactive Advertising Bureau in de Verenigde staten.

Het online onderzoek onder Amerikaanse computergebruikers laat zien dat in 2013 gemiddeld 37 minuten per dag aan sociale netwerken als Facebook en Twitter werd besteed. E-mail checken nam 29 minuten in beslag, online kijken naar televisie films, clips of video was goed voor 23 minuten. Statistica is verantwoordelijk voor de grafieken.

Verdubbeld
Het online kijkgedrag is overigens de afgelopen vier jaar wel verdubbeld. Waarschijnlijk heeft dat te maken met de verdere penetratie van tablets. Wat mensen nog meer doen op internet is blogs lezen, gamen en luisteren naar de radio. De tijd die we online besteden zal de komende jaren alleen maar toenemen. (Bron: businessinsider.com)
 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken