Facebook doet earned media in de ban
- Online
- 12 jan 2018 @ 11:37
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Media
- 12 jan 2018 @ 11:37
- Redactie Online
Facebook past zijn timeline ingrijpend aan en gaat weer terug naar de basis door weer te focussen op postings van bekenden van zijn leden. De maatregel van oprichter en CEO Mark Zuckerberg is volgens hem noodzakelijk vanwege de aanhoudende klachten van zijn meer dan 2 miljard gebruikers over ‘overbevolking van postings van bedrijven, merken en media. Het nieuwe beleid zal vooral een significante daling van earned media inhouden.
Hoe grappig, onderhoudend of informerend berichten van bedrijven en media ook zijn, die halen het sociaal-emotioneel gezien nooit bij de schrijfsels en beelden van echte mensen. Zuckerberg: ‘Daarom geef ik onze productteams vanaf nu een ander doel mee: in plaats van ‘helpen om relevante content te vinden’ wordt dat: ‘helpen bij het aangaan van betekenisvolle sociale interacties’.
De gevolgen zullen ook ingrijpend zijn voor nieuwsuitgevers: Adam Mosseri, hoofd News Feed, zegt: ‘Pagina’s gaan hun bereik, de kijktijd van video’s en verwijzend verkeer zien dalen. De impact zal wisselen per pagina. Degenen met weinig sociale interacties zullen er meer last van hebben dan de meer geëngageerde.’
Hij tekent aan dat gebruikers er in de instellingen voor kunnen kiezen om hun favoriete pagina’s toch voorrang te geven in het nieuwsoverzicht.
De veranderingen zullen binnen enkele maanden worden geïmplementeerd. Lees hier het hele bericht van Mark Zuckerberg.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nederlanders shoppen bewust en... 10-07-2025
- DNB: Online kaartbetalingen sterk in... 04-07-2025
- AI-modellen geven vergeten mode een... 01-07-2025
- Bijna helft Nederlanders lid van... 30-06-2025
- Parkeerbordjes-actie Klabats zet HR... 27-06-2025
- Wat als je advertenties inspelen op... 24-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers