Meer mogelijkheden in Google AdWords
- Online
- 25 apr 2014 @ 09:03
- Link
-
Wieger Waardenburg
senior online marketeer, eigenaar
XpertMarketing en Internetbureau Fris Online - Content
- 25 apr 2014 @ 09:03
- Wieger Waardenburg
Google verandert continu. Op 22 april werden tijdens het ‘Step Inside AdWords’ een aantal veranderingen aangekondigd wanneer het gaat om Google AdWords.
Gericht op grote klanten
Een behoorlijk aantal van de wijzigingen in Google AdWords zijn vooral interessant voor grotere klanten. Die hebben meer aan de hoofdzakelijk ‘geavanceerde functies’ die worden toegevoegd dan relatief kleine klanten.
De wijzigingen hebben vooral betrekking op:
- Rapportages
- Adverteren voor Apps
- Het in ‘bulk’ doorvoeren van wijzigingen
Veranderingen in rapportages
Op het gebied van rapportages gaat er het nodige veranderen. Zo worden er geavanceerde functies toegevoegd, waaronder een tool om meer visuele rapportages te maken. Denk daarbij aan staafdiagrammen en grafieken met realtime data. Niet alleen het presenteren van rapporten wordt visueler, ook het maken ervan. Via een ‘drag & drop’ editor wordt het maken van rapporten een stuk eenvoudiger.
Adverteren voor Apps
Het zal binnenkort ook mogelijk zijn om app-downloads te stimuleren via advertenties op YouTube en binnen het Google Display netwerk. Wanneer een app relevant is voor een zoekopdracht in Google en al is geïnstalleerd op een mobiele telefoon, is het ook mogelijk om te adverteren. Dan zal niet de focus liggen op het downloaden van de app, maar het openen ervan.
Ook de conversiegegevens zullen verbeterd worden. Daarin worden waarden als engagement vanaf installatie en in-app aankopen meegenomen.
Bulk-wijzigingen, zoals in de Google AdWords Editor
Tot op heden was het alleen mogelijk om ‘bulk-wijzigingen’ te realiseren via de Google AdWords Editor. Hiermee was het mogelijk in één keer meerdere wijzigingen door te voeren voor bijvoorbeeld verschillende campagnes.
De presentatie van Google, waarin ook nog andere veranderingen worden belicht, is hier te bekijken.
-
Wieger Waardenburg
- Werkt bij: XpertMarketing en Internetbureau Fris Online
- Functie: senior online marketeer, eigenaar
- Website:http://xpertmarketing.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- DNB: Online kaartbetalingen sterk in... 04-07-2025
- AI-modellen geven vergeten mode een... 01-07-2025
- Bijna helft Nederlanders lid van... 30-06-2025
- Parkeerbordjes-actie Klabats zet HR... 27-06-2025
- Wat als je advertenties inspelen op... 24-06-2025
- WhatsApp krijgt advertenties18-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers