NBA: 'Shirtreclame is onontkoombaar'

  • Sponsoring
  • 21 mrt 2014 @ 08:39
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SportmarketingSponsoringSport

Binnen nu en vijf jaar zullen basketballers in de hoogste Amerikaanse league NBA ook met reclame op hun borst spelen. Dat zei Adam Silver, hoogste baas van de NBA, tijdens het 2014 IMG World Congress of Sports. 'Ik denk dat het onontkoombaar is.'

'Het biedt meer mogelijkheden voor onze marketingpartners om dichter bij onze fans en spelers te komen. Het geeft ons de mogelijkheid om een sterkere verbinding te hebben. Nu ook de Champions League en de Engelse Premier League vaker worden uitgezonden in de VS, zal het voor onze fans meer gewoon en acceptabel worden', aldus Silver.

Silver zei dat 'bijna alle' NBA-sponsoren interesse hebben om hun logo op de shirts te plaatsen. 'Ik denk dat het gaat gebeuren, het is onontkoombaar. Het biedt zulke enorme mogelijkheden voor onze sponsoren om zich met ons te verbinden. De markt vraagt erom.'

De NBA zou de eerste van de vier grote Amerikaanse sportbonden zijn die shirtreclame toestaat.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken