Gezondheid wint terrein op sportevenementen

- Sponsoring
- 10 jul 2017 @ 08:09
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - MaatschappijSponsoringSport
- 10 jul 2017 @ 08:09
- Redactie Sponsoring
Sporten is gezond, maar daar hoort ook een gezonde omgeving bij. McDonald’s stopte onlangs als Olympisch hoofdsponsor. Volgens JOGG is het nu tijd voor de volgende stap: gezonde sponsors verbinden aan sportevenementen. Dat is gelukt voor het EK 3x3 Basketball, afgelopen weekend in Amsterdam. JOGG-partner Greenco stimuleerde daar het eten van Tommies-snackgroenten bij alle deelnemers en bezoekers.
Jongeren Op Gezond Gewicht maakt zich hard voor een gezonde omgeving zonder reclame voor ongezonde voeding. Binnen het netwerk van meer dan 120 JOGG-gemeenten is het beleid gericht op gezonde evenementen. Zo moet drinkwater aantrekkelijk gemaakt worden en toegankelijk zijn en zijn er voldoende alternatieven voor ongezonde snacks.
'Producenten van gezonde producten dragen wat ons betreft bij aan een gezonde generatie en meer jongeren op gezond gewicht' zegt Marjon Bachra, directeur van Jongeren Op Gezond Gewicht. 'Deze bedrijven hebben een voorbeeldfunctie, juist ook tijdens sportevenementen. Graag moedigen wij naast Amsterdam ook andere JOGG-gemeenten aan om alleen ruimte te bieden aan producenten van gezonde producten.'
Brons voor Nederlandse dames
De FIBA 3x3 Europe Cup in Amsterdam was een sportief succes. De Nederlandse dames wonnen bovendien een bronzen medaille. Het evenement kende de grootste tijdelijke 3x3-venue ooit, waarvan de zaterdag en zondag volledig waren uitverkocht. De FIBA 3x3 Europe Cup kende 12.000 bezoekers gedurende de drie dagen. In de zomer van 2019 zal de FIBA 3x3 World Cup eveneens op het Museumplein plaatsvinden.
Jongeren Op Gezond Gewicht streeft naar een samenleving waarin alle kinderen en jongeren wonen, leren, recreëren en werken in een gezonde omgeving met aandacht voor een gezonde leefstijl. De zogenaamde JOGG-aanpak vindt plaats onder de paraplu van gemeentes, waarbij publieke en private partijen structureel en integraal samenwerken. Het gaat daarbij om initiatieven als Team:Fit ('samen voor een gezonde sportkantine') en het Akkoord Gezonde Voeding op Scholen.
Greenco is Nederlands eerste producent en verpakker van snackgroenten. Het bekendste merk is Tommies. Deze 'snackgroenten' zijn snacktomaatjes, -paprika's en -komkommers, bomvol vitamines en mineralen. Door de smaak en frisse bite is Tommies naar eigen zeggen succesvol onder sporters. Onlangs is de Tommies Sportbox gelanceerd, waarmee elke sportclub en -event gemakkelijk snackgroenten kan verzorgen voor sporters en supporters.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- TP Vision hoofdsponsor FC Barcelona 25-05-2023
- Herbalife verlengt samenwerking met... 24-05-2023
- Holla legal tax Official Supplier... 23-05-2023
- Ziggo Sport komend seizoen op rug... 19-05-2023
- Afdracht Nederlandse Loterij groeit... 19-05-2023
- Daikin wordt official partner van... 17-05-2023
MarketingTribune Events
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day
- 19sep 2023
CrossBorder Event
- 5okt 2023
CustomerFirst Congres