Gezondheid wint terrein op sportevenementen

Gezondheid wint terrein op sportevenementen
  • Sponsoring
  • 10 jul 2017 @ 08:09
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • MaatschappijSponsoringSport

Sporten is gezond, maar daar hoort ook een gezonde omgeving bij. McDonald’s stopte onlangs als Olympisch hoofdsponsor. Volgens JOGG is het nu tijd voor de volgende stap: gezonde sponsors verbinden aan sportevenementen. Dat is gelukt voor het EK 3x3 Basketball, afgelopen weekend in Amsterdam. JOGG-partner Greenco stimuleerde daar het eten van Tommies-snackgroenten bij alle deelnemers en bezoekers.

Jongeren Op Gezond Gewicht maakt zich hard voor een gezonde omgeving zonder reclame voor ongezonde voeding. Binnen het netwerk van meer dan 120 JOGG-gemeenten is het beleid gericht op gezonde evenementen. Zo moet drinkwater aantrekkelijk gemaakt worden en toegankelijk zijn en zijn er voldoende alternatieven voor ongezonde snacks.

'Producenten van gezonde producten dragen wat ons betreft bij aan een gezonde generatie en meer jongeren op gezond gewicht' zegt Marjon Bachra, directeur van Jongeren Op Gezond Gewicht. 'Deze bedrijven hebben een voorbeeldfunctie, juist ook tijdens sportevenementen. Graag moedigen wij naast Amsterdam ook andere JOGG-gemeenten aan om alleen ruimte te bieden aan producenten van gezonde producten.' 

Brons voor Nederlandse dames

De FIBA 3x3 Europe Cup in Amsterdam was een sportief succes. De Nederlandse dames wonnen bovendien een bronzen medaille. Het evenement kende de grootste tijdelijke 3x3-venue ooit, waarvan de zaterdag en zondag volledig waren uitverkocht. De FIBA 3x3 Europe Cup kende 12.000 bezoekers gedurende de drie dagen. In de zomer van 2019 zal de FIBA 3x3 World Cup eveneens op het Museumplein plaatsvinden.

Jongeren Op Gezond Gewicht streeft naar een samenleving waarin alle kinderen en jongeren wonen, leren, recreëren en werken in een gezonde omgeving met aandacht voor een gezonde leefstijl. De zogenaamde JOGG-aanpak vindt plaats onder de paraplu van gemeentes, waarbij publieke en private partijen structureel en integraal samenwerken. Het gaat daarbij om initiatieven als Team:Fit ('samen voor een gezonde sportkantine') en het Akkoord Gezonde Voeding op Scholen. 

Greenco is Nederlands eerste producent en verpakker van snackgroenten. Het bekendste merk is Tommies. Deze 'snackgroenten' zijn snacktomaatjes, -paprika's en -komkommers, bomvol vitamines en mineralen. Door de smaak en frisse bite is Tommies naar eigen zeggen succesvol onder sporters. Onlangs is de Tommies Sportbox gelanceerd, waarmee elke sportclub en -event gemakkelijk snackgroenten kan verzorgen voor sporters en supporters. 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken