Rabo-concept Brasserie 2050 wint internationale prijs
- Sponsoring
- 11 okt 2019 @ 09:59
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - MaatschappijSponsoringAwardsFood
- 11 okt 2019 @ 09:59
- Jeroen Mirck
Brasserie 2050, het restaurant van de toekomst dat Rabobank ontwikkelde voor Lowlands, is winnaar van de internationale Restaurant & Bar Design Award voor beste pop-up restaurant ter wereld.
Brasserie 2050 is een initiatief van Lowlands en Rabobank, in samenwerking met cateringbureau The Food Line-Up. Lees hier meer over dit sponsor-concept. Om de wereldbevolkingsgroei bij te benen, moet de voedselproductie met zo’n 60% omhoog en de ecologische impact ervan met 50% omlaag. Het is noodzakelijk dat we anders gaan eten, verbouwen én produceren.
De gerechten die in Brasserie 2050 op de kaart staan, lieten zien dat dat niet betekent dat eten saai en smakeloos wordt, integendeel. Op het menu staan onder andere No Waste brood, salade Biddinghuizen als lokaal geproduceerde variant op salade Niçoise en steak tartare van 50% vlees van scharrelkoeien uit Almere en 50% paprika en watermeloen.
Voedselschuur
Vanuit haar food- en agri-roots ziet Rabobank het als haar opdracht om bij te dragen aan deze uitdaging. Met kennis, netwerken en financiële oplossingen zet Rabobank zich in om klanten en partners te helpen hun innovatieve oplossingen op te schalen en door te ontwikkelen langs de gehele voedselwaardeketen: van veld tot vork.
Het paviljoen waarin de brasserie gehuisvest is, is door Overtreders W ontworpen als voedselschuur van de toekomt. Een boerenschuur is een tijdloos icoon voor het boerenbedrijf, en heeft zich in de loop der eeuwen bewezen als neutrale maar herkenbare schil waarin steeds veranderende activiteiten onderdak krijgen. Ook in de toekomst zal de schuur zich blijven ontwikkelen en plek bieden aan veranderende manieren van kweken en oogsten.
Bouwen voor de toekomst is circulair bouwen: zorgen dat er geen grondstoffen verloren gaan. De voedselschuur van de toekomst is dan ook gemaakt van geleende, gehuurde en demontabele standaardmaterialen die allemaal hun restwaarde behouden. De hoofdconstructie bestaat uit standaard palletstellingen, de tafels zijn gemaakt van gerecycled plastic en de gevel wordt gevormd door verticalfarmingkasten gevuld met keukenkruiden. Al het eten is zichtbaar en wordt gebruikt in de keuken, de gitterboxen gevuld met graan zorgen ervoor dat het paviljoen niet wegwaait. Zo is alles herbruikbaar en wordt er niks weggegooid.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing