Samsung shirtsponsor Team Gullit in FIFA22
- Sponsoring
- 15 okt 2021 @ 11:08
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 15 okt 2021 @ 11:08
- Sjaak Hoogkamer
Samsung heeft zich officieel verbonden aan Team Gullit en wordt de eerste shirtsponsor van Ruud Gullit’s FIFA-academie. Het merk zet hiermee bewust de stap richting esports. Het nieuwe shirt van Team Gullit is vanaf 21 oktober officieel beschikbaar in FIFA 22.
The Invaders, het gaming label van creative agency 2Basics, bracht de samenwerking tot stand.
Het in-game partnership tussen Team Gullit en Samsung is een primeur. Niet eerder prijkte er een sponsor op het shirt van de FIFA-academie. Het shirt van Team Gullit verscheen een jaar geleden ook al in FIFA 21, met dank aan de resultaten van de esporters in de FIFA Global Series. Dit jaar zal het tenue van Team Gullit weer verkrijgbaar zijn in FIFA Ultimate Team, de populairste game mode in FIFA.
Partnership gericht op gaming
Samsung wil zich volgens 2Basics ‘op deze manier op een nog sterkere manier verbinden aan de leefwereld van jongeren en hierbinnen relevantie bieden.’ Met dit partnership haakt Samsung aan op de populariteit van Team Gullit en zal het merk het komende seizoen zichtbaar zijn tijdens talloze FIFA22 wedstrijden. Additioneel aan het in-game partnership zullen Team Gullit en Samsung het partnership activeren via streams, events, video’s en winacties. Daarnaast zijn Team Gullit-spelers Dani Visser en Levi de Weerd als gaming ambassadeurs verbonden aan Samsung.
Als het om innovatie en marketing gaat, brengt Samsung de bal maar al te graag aan het rollen
Gerben van Walt Meijer, Marketing Manager Mobile van Samsung Nederland. ‘We brengen de bal graag aan het rollen. Ook nu weer. Als eerste shirtsponsor van Team Gullit dragen we via de FIFA-academie en talloze activaties bij aan een nieuwe generatie FIFA-spelers.’
Kevin Loos, Client Lead van The Invaders, over de totstandkoming: ‘Wij brengen merken in contact met gamers. Het startpunt van dit partnership is de in-game integratie van Samsung in de FIFA22 game. Via de samenwerking met Team Gullit creëren we een ingang voor Samsung tijdens het ‘game moment’ van jongeren. Via deze samenwerking kan Samsung via het touchpoint gaming een duurzame relatie opbouwen met deze groep.‘
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nike's Oranje Fatalis-campagne voor... 09-07-2025
- Rabobank Utrecht nieuwe partner... 04-07-2025
- Evian kiest Carlos Alcaraz als nieuw... 27-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers