Beslist sponsoren
- Sponsoring
- 11 okt 2013 @ 09:15
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - Sportmarketing
- 11 okt 2013 @ 09:15
- Redactie Sponsoring
Ook de directeur van schaatsteamsponsor Beslist.nl, Kees Verpalen, wil meer zichtbaarheid voor zijn bedrijf bij internationale wedstrijden. 'Als het zo blijft als het afgelopen jaar, dan gaan we niet door', dreigde Verpalen. (Waarbij ik me afvraag of Beslist.nl niet sowieso gaat stoppen?)
Eerder lieten Activia Danone, Corendon en TVM soortgelijke geluiden horen over de (on)zichtbaarheid van de sponsorlogo’s van de sponsors op de schaatspakken bij internationale wedstrijden. Die worden namelijk gedomineerd door KPN, hoofdsponsor van de KNSB.
Het is in schaatsland blijkbaar vooral de gewoonte om veel in de media te roepen en te dreigen. Ook al zijn er verschillende overlegorganen waar de verschillende partijen met elkaar overleggen en was er blijkbaar afgesproken om vooral intern te discussiëren. De KNSB is nog volop bezig met de ontwikkeling van het Van Podium tot Podium (dat overigens op het aanstaande sponsorcongres op 21 november wordt gepresenteerd).
Logo's op schaatspakken
Qua logo's is er ruimte, maar het grootste probleem is echter dat de regelgeving omtrent de schaatspakken bij internationale wedstrijden niet door de KNSB wordt gemaakt, maar door de internationale ISU. Iets dat alle partijen natuurlijk weten. En de schaatsers dus altijd in het 'KPN'-pak moeten rijden.
Het beeld dat nu door de sponsors wordt neergezet is in ieder geval: 'bedrijven, ga geen schaatsen sponsoren'. Met bijna bij alle ploegen aflopende sponsorcontracten na Sochi geen ideale uitgangspositie voor het schaatsen in Nederland vanaf 2014.
Ad Maatjens
(Fotografie: Glenn Wassenbergh)
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nike's Oranje Fatalis-campagne voor... 09-07-2025
- Rabobank Utrecht nieuwe partner... 04-07-2025
- Evian kiest Carlos Alcaraz als nieuw... 27-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers