ROI meten kan, als je maar wil!
- Sponsoring
- 28 nov 2013 @ 10:11
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - Onderzoek
- 28 nov 2013 @ 10:11
- Redactie Sponsoring
Een opvallend onderzoek van de Amerikaanse ANA (Association of National Advertisers). 68% van de Amerikaanse marketeers meten al hun of nagenoeg al hun sponsor- en eventmarketingactiviteiten. 70% van de ondervraagde marketeers zegt dat de noodzaak om de resultaten van sponsoring te laten zien is toegenomen. Terwijl het onderzoeksbudget als onderdeel van de totale sponsorshiprechten nog relatief klein is, is het gemiddelde wel verdubbeld van 2,3% in 2010 naar 5% in 2013.
Het onderzoek toont aan dat de effectmeting van sponsoring steeds belangrijker wordt. Niet verwonderlijk in een tijd dat sponsoring een steeds belangrijker onderdeel wordt in de marketingcommunicatiemix.
62% zegt dat men min of meer tevreden is met de instrumenten om ROI van sponsoring te meten. Maar een substantieel percentage (38%) is nog ontevreden. Natuurlijk kunnen de instrumenten om ROI en ROO van sponsoring verder verfijnd worden. Maar wie de presentaties en de artikelen van Sponsorbrein en KPN tijdens het sponsorcongres heeft gezien en in SponsorTribune gelezen en eerder het onderzoek van MISportscompany over Randstad en Nivea for Men kan niet anders concluderen dat de instrumenten om ROI van sponsoring te meten er volop zijn. Mijn stelling: De effectiviteit van sponsoring kan gemeten worden, als men maar wil.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nike's Oranje Fatalis-campagne voor... 09-07-2025
- Rabobank Utrecht nieuwe partner... 04-07-2025
- Evian kiest Carlos Alcaraz als nieuw... 27-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers