Een derde Nederlanders verwacht meer gebruik te gaan maken van digitale zorg

  • Algemeen
  • 2 apr 2015 @ 12:30
  • Link
  • Redactie Zorgmarketing
    Redactie Zorgmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • ZelfzorgAppsTechnologie

Bijna een derde van de Nederlanders verwacht in de nabije toekomst meer gebruik te gaan maken van digitale zorgtoepassingen zoals e-consulten met specialisten. Dat blijkt uit onderzoek van Multiscope in opdracht van glasvezelleverancier Reggefiber onder ruim duizend Nederlanders. Op dit moment maakt ongeveer 10 procent al gebruik van zorg op afstand, onder Nederlanders jonger dan 35 jaar ligt dit percentage op 15 procent.

De eenvoudige en laagdrempelige mogelijkheid voor contact met een medisch specialist is voor één op de vijf respondenten de belangrijkste reden om gebruik te maken van digitale zorgtoepassingen. Het besparen van (reis)tijd wordt daarna het meest (16 procent) genoemd. Eén op de tien noemt de mogelijkheid om langer thuis te kunnen blijven wonen als reden.

In eigen hand
'Medische consulten op afstand, bloedwaarden testen via een meetkastje: consumenten kunnen zorg steeds meer in eigen hand nemen,' zegt Richard Dusink, Manager Marketing en Sales bij Reggefiber in een verklaring. 'Op dit moment verwacht een derde van de Nederlanders in de nabije toekomst meer gebruik te gaan maken van digitale zorg.' En, besluit de marketingmanager van de glasvezelleverancier: 'Om e-consulten soepel te laten verlopen, is het belangrijk dat de internetverbinding thuis snel en betrouwbaar is.'

Redactie Zorgmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken