ManpowerGroup officieel partner van Workplace Pride
- Algemeen
- 5 jul 2019 @ 00:01
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingMaatschappij
- 5 jul 2019 @ 00:01
- Peter van Woensel Kooy
HR-specialist ManpowerGroup heeft zich aangesloten bij de Workplace Pride Foundation. Dit internationale samenwerkingsverband, gevestigd in Amsterdam, maakt zich sterk voor een betere integratie van de LGTBI-gemeenschap in het bedrijfsleven. Het partnerschap dat inmiddels dertien jaar bestaat, telt wereldwijd zeventig deelnemende organisaties.
'We zijn enorm blij om ManpowerGroup te mogen verwelkomen als onze nieuwste partner in de strijd voor meer inclusie van LGTBI-personen op de werkvloer', zegt David Pollard van Workplace Pride Foundation, 'Als een van de grootste HR-dienstverleners ter wereld kan ManpowerGroup grote impact maken in deze kwestie. We kijken ernaar uit om samen met hen – en de rest van onze partners– te zorgen voor duurzame progressie op het gebied van LGTBI-inclusie.'
Inclusiviteit
Met de toetreding tot het partnership geeft ManpowerGroup verdere invulling aan de Duurzame Ontwikkelingsdoelen van de Verenigde Naties. De HR-specialist draagt hiermee direct bij aan de doelen: Gendergelijkheid (ontwikkelingsdoel vijf) en Ongelijkheid Verminderen (ontwikkelingsdoel tien). 'Als onderdeel van deze samenwerking willen we intern een Inclusive Community opzetten', zegt Jeffrey van Meerkerk, Director Strategic Relations en Sustainability bij ManpowerGroup. Uit recent onderzoek van het Sociaal Cultureel Planbureau is gebleken dat in Nederland ongeveer een kwart van de LGTBI-personen op werk niet durft uit te komen voor zijn of haar geaardheid. Van Meerkerk: 'Ondanks dat iedereen in ons land al decennia voor zijn of haar geaardheid kan uitkomen, hoeft dit niet te zeggen dat dit ook daadwerkelijk gebeurt. Een gebrek aan kennis lijdt al snel tot vooroordelen. Door mensen met verschillende achtergronden kennis te laten maken met alle soorten geaardheid, zorgen we voor meer onderling begrip en nemen we zoveel mogelijk vooroordelen weg. Op deze manier kan iedereen zichzelf zijn, ook op het werk.'
Top ranked
Op 28 maart 2019 werd ManpowerGroup door de Human Rights Campaign Foundation voor het vierde jaar op rij uitgeroepen tot Best Place to Work for LGBTQ Equality, meldt de HR specialist. Van Meerkerk: 'Bij ManpowerGroup staat talent altijd op de eerste plaats. Wij geloven dat talent pas naar boven komt wanneer je de ruimte krijgt om jezelf te zijn. Dan zijn medewerkers productiever, innovatiever en leukere collega’s, wat uiteindelijk bijdraagt aan een succesvolle business: het beste wat je kunt worden, is jezelf. Dit willen we ook duidelijk maken aan ons zakelijke netwerk van opdrachtgevers en partners. Diversiteit en inclusiviteit staan in iedere boardroom hoog op de agenda, maar veel bedrijven vinden het lastig om hier concreet invulling aan te geven. Door van elkaar te leren en best practices uit te wisselen, werken we niet alleen naar een meer inclusieve - maar ook een succesvollere werkomgeving en samenwerking. Opdrachtgevers en partners mogen inmiddels van ons verwachten dat we een meer inclusieve oplossing bieden voor hun HR-vraagstukken.'
(PvWK)
Over ManpowerGroup
'ManpowerGroup is wereldwijd koploper op het gebied van arbeidsmarktoplossingen en helpt organisaties met het aantrekken, in kaart brengen en verder ontwikkelen van talent. Hierdoor worden én blijven organisaties succesvol in de snel veranderende wereld. ManpowerGroup voorziet meer dan 400.000 verschillende organisaties in hun behoefte naar vernieuwende oplossingen en passend talent. Voor meer dan drie miljoen mensen vindt ManpowerGroup duurzaam en zinvol werk binnen een grote diversiteit aan vakgebieden en expertises. De merken Manpower®, Experis®, Right Management® en ManpowerGroup Solutions creëren al 70 jaar lang toegevoegde waarde voor opdrachtgevers en kandidaten uit 80 verschillende landen. ManpowerGroup is in 2019 (voor het tiende jaar op rij) door Fortune Magazine verkozen tot één van de meest ethisch verantwoorde en meest gewaardeerde organisaties ter wereld. Dit is een verdere bevestiging van de reputatie van ManpowerGroup als het meest betrouwbare merk in de branche. Voor meer informatie over hoe ManpowerGroup bijdraagt aan de toekomst van werk: www.manpowergroup.nl.'
(bron: Manpower)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- gay
- specialist
- sterk
- modern
- inclusie
- LGTBI
- ManpowerGroup
- gender
- HR
- Workplace Pride
- partnerschap
- deelnemer
- pride
- organisaties
- samenwerkingsverband
- gevestigd in Amsterdam
- zijn wie je bent
- Foundation
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Goud voor Hertog Jan en Gut Amsterdam in Cannes
- TBWA\Neboko wint Zilveren Leeuw met ‘Maccie’
- Heineken wint recordaantal Lions in Cannes
- [longread] Kotler revisited: nog steeds relevant
- ‘Marketeers moeten minder student en meer beoefenaars van...
- Creativiteit zonder excuses: bouwen aan merken met lef
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation