[branded content] 'Kracht Adeptiv zit in synergie tussen verschillende bedrijfsonderdelen'

[branded content] 'Kracht Adeptiv zit in synergie tussen verschillende bedrijfsonderdelen'
  • Algemeen
  • 1 sep 2020 @ 12:14
  • 15946 x gelezen
  • Link
  • Sales
    Sales


    BBP Media
  • Branded content
  • 1 sep 2020 @ 12:14
  • 15946 x gelezen
  • Sales

Hoe houd je je staande in een steeds meer versnipperd medialandschap, waar trends zich razendsnel opvolgen en waar het vechten is om elke klant? Customer journey marketinggroep Adeptiv onderscheidt zich door de gehele customer journey te doorgronden en zet met behulp van data, technologie, automatisering, strategie, creatie en campagnemanagement een unieke propositie in de markt.

In gesprek met Youri Harmsen (Searchresult), Niels van Es (Yourzine), Peter van Leeuwen (Kernel) en Bas de Kok (Adeptiv Lab) over digitale ontwikkelingen, transparantie en samenwerken.

'Adeptiv is als het ware de moederorganisatie, daaronder hebben we verschillende agency’s om de klant zo gericht mogelijk te helpen.' Aan het woord is Youri Harmsen, meer dan drie jaar werkzaam voor het label Searchresult van Adeptiv. 'Onder Adeptiv hebben we vier bureaus die allemaal hun eigen expertise vertegenwoordigen. Met Searchresult en Yourzine helpen we merken respectievelijk met het genereren van meer leads en nieuwe klanten, en met het vervolgens uitbouwen van die klant-relatie. Vanuit Kernel ontwikkelen we software en platforms voor slimme digital marketing, met een volledige focus op automatisering. Met het sinds kort opgerichte label Insert/expert helpen we organisaties inhouse met digital marketing: belangrijke, en vaak uitdagende, trajecten voor merken.' Bas de Kok, werkzaam voor het innovatie-onderdeel Adeptiv Lab vult aan: 'Door de verscheidenheid aan expertises onder één dak leveren we echt toegevoegde waarde voor onze klanten. We werken volgens een holistische datapropositie. Dat houdt in dat de verschillende labels in multidisciplinaire teams samenwerken om het beste resultaat te behalen, met data als fundament en aantoonbare waarde-creatie als vertrekpunt.'

Verschillende agency’s binnen Adeptiv

Bang dat de verschillende merken die Adeptiv vormen, verwarrend werken voor potentiële klanten zijn ze niet. Niels van Es: 'We onderzoeken altijd eerst wat de vraag van de klant daadwerkelijk is. Daarna kunnen we goed bepalen vanuit welk bureau we het beste kunnen starten. We hebben alles in huis, maar een klant hoeft nooit alles bij ons af te nemen. We werken niet met pakketten. De kracht zit juist in de synergie tussen de verschillende bedrijfsonderdelen. Door de overlap versterken we elkaar: we kunnen verschillende expertises, platforms en technologieën op het juiste moment inzetten. Alles om een marketing-uitdaging van een klant op te lossen.' Harmsen legt uit: 'Bij Searchresult helpen we sommige klanten met hun SEO- en SEA-resultaten, terwijl we andere klanten juist weer helpen met het bepalen van doelgroepen en marketingdoelstellingen. We werken volgens de groeistrategie van marketingprofessor Byron Sharp en brengen zijn onderzoeksresultaten naar het digitale domein. Hoe bouw je digitaal een merk, hoe oogst je vervolgens op sales? Dat is het werkveld van Searchresult.”'
Yourzine is als bureau gespecialiseerd in het inrichten van customer journey’s die klantwaarde verhogen, door op het juist moment met de juiste tooling de juiste content te bieden in het gewenste kanaal. Van Es: 'We werken met de inzichten die we uit klantdata halen. Dat resulteert in betere services en experiences voor de consument. En dat zorgt weer voor toegenomen klantwaarde voor onze opdrachtgevers. Ons doel is een dialoog met klanten bewerkstelligen, offline én online. We zijn als Adeptiv niet voor niets gecertificeerd Google Cloud Partner.'
Waar Searchresult en Yourzine actief aan de voorkant bij de klant werken, werkt het label Kernel meer aan de achterkant en op de achtergrond bij klanten. Van Leeuwen: 'We richten ons op het automatiseren en optimaliseren van marketingactiviteiten. Met automatisering ontlasten we klanten, zodat ze bijvoorbeeld geen data uit Excel-sheets neer hoeven halen, maar realtime tot hun beschikking hebben. We ontwikkelen hiervoor speciale tools die snel data kunnen verwerken en makkelijker in gebruik zijn. Daarin werken we vaak samen met Searchresult en Yourzine, juist om de synergievoordelen.'

Vooruitstrevend blijven

Om als groep vooruitstrevend te blijven is het Adeptiv Lab opgericht. Bas de Kok van Adeptiv Lab: 'Met het Lab stimuleren we innovatie binnen de organisatie, maar we kijken ook hoe we, met nieuwe (opkomende) technologieën, toegevoegde waarde kunnen blijven bieden in iedere fase van de customer journey. Zo onderzoeken we momenteel hoe we data uit chatbots kunnen gebruiken. Voor conversie-optimalisatie aan de ene kant, maar ook voor het verrijken en personaliseren van e-mails. We zijn continu bezig met innovaties. Waar liggen de nieuwste kansen voor onze klanten? Hoe kunnen we dit het beste toepassen voor ze? De ontwikkelingen volgen elkaar razendsnel op, maar we rennen niet zomaar achter elke trend aan. We wegen zorgvuldig af wat interessant is en wat niet. Het medialandschap versnippert enorm snel. Een ontwikkeling moet echt toegevoegde waarde hebben, anders doen we er niets mee. Daar zijn we bovengemiddeld kritisch op. Een trend die al langere tijd bezig is, zijn de chatbots. Ook voice search wordt steeds groter en belangrijker. Web AR is bezig om VR te vervangen: straks hoef je geen grote VR-bril meer op voor een bepaalde beleving.'

Volledig transparant

'We onderscheiden ons door onze expertise en door onze manier van werken.' Harmsen legt uit wat Adeptiv anders doet dan concurrenten. 'We geloven in partnerships met de klant, samen doelstellingen bepalen en samen werken aan een aanwijsbaar resultaat. Een goed partnership heb je alleen als je volledig transparant bent. En dat zijn we. We beloven geen gouden bergen, maar werken realistisch met onze klanten aan hun doelstellingen.' Van Es legt verder uit: 'Bij Adeptiv werken 165 mensen, ongeveer evenveel vrouwen als mannen. Tegelijk werken we op een gemiddelde dag lang niet allemaal vanuit ons kantoor in Den Bosch. Veel mensen werken op locatie bij klanten, dicht bij het vuur. Daardoor weten we exact wat er speelt bij de klant. Zo kunnen we sneller en beter meedenken, met dedicated teams, en klanten waarderen dat enorm.' Van Leeuwen vult aan: 'Niet alleen de klanten zijn tevreden, we zien ook dat onze eigen medewerkers deze manier van werken waarderen. We hebben dit jaar het certificaat Great Place To Work gekregen. Met een uitzonderlijk hoge score voor een eerste certificering kunnen we daar alleen maar, met zijn allen, extreem trots op zijn! Onze mensen maken het verschil. We hebben plezier in ons werk en we werken keihard aan het allerbeste resultaat!'

Op de foto: v.l.n.r. Peter van Leeuwen, Bas de Kok, Niels van Es en Youri Harmsen

Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met Adeptiv. De fotografie is van Zuiverbeeld.

Sales
  • Sales

  • Werkt bij: BBP Media
  • Functie:
  • Website:
  • Profiel »

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken