Warc lanceert Diversity, Equity en Inclusion-platform
- Algemeen
- 2 feb 2023 @ 09:17
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - MarketingMaatschappij
- 2 feb 2023 @ 09:17
- Nanny Kuilboer
Warc heeft een Diversity, Equity & Inclusion-platform gelanceerd om marketeers te helpen bij het implementeren van effectieve DEI-strategieën. Het platform biedt begeleiding aan adverteerders, bureaus en media-eigenaren.
Uit onderzoek van Warc blijkt dat 82% van de marketeers het ermee eens is dat diversiteit, sociale rechtvaardigheid en inclusiviteit belangrijk zijn voor hun marketingstrategieën voor 2023 en 33% zei dat DEI een aanzienlijke invloed zou hebben op hun marketingplannen. Dit was onder meer aanleiding voor Warc om samen met Advertising Association, ARF, CreativeX, IAA, Ipsos, MMA, System1 en Unstereotype Alliance een DEI-platform te lanceren.
Personeel
Paul Coxhill, CEO van Warc: ‘Om marketeers te helpen bij de uitdagingen en het implementeren van succesvolle DEI-strategieën, denk aan de vertegenwoordiging van diverse doelgroepen in het eigen bedrijf en hun wervingspraktijken, heeft Warc, de wereldwijde autoriteit op het gebied van marketingeffectiviteit, dit platform gelanceerd met onder meer best practices, onderzoek en deskundige begeleiding.’
Partners
Warc hoopt dat het platform een one-stop-bestemming gaat worden voor marketeers die hulp zoeken bij het uitvoeren van hun DEI-strategie. Daartoe werkt het World Advertising Research Center samen met:
Advertising Association (AA) in het VK
Advertising Research Foundation (ARF) in de VS
Creative analytics-bedrijf CreativeX
International Advertising Association (IAA)
Ipsos
Brancheorganisatie MMA
Aanbieders van LHBTQIA+-trainingen en ontwikkelingshulpmiddelen Outvertising,
Marketing- en merkadviesbureau System1
Unstereotype Alliance, opgericht door UN Women van de Verenigde Naties voor gendergelijkheid en empowerment van vrouwen.
Extra partners zullen te zijner tijd worden aangekondigd. Sara Denby Unstereotype Alliance: ‘Inspanningen om diversiteit, rechtvaardigheid en inclusie in de reclame-industrie te bevorderen, zijn van cruciaal belang.’
Eerste plaats
Coxhill: ‘We streven ernaar dat ons platform een positieve kracht voor verandering is. In navolging van de lancering van het Sustainabilityplatform in 2022 zagen we dat we meer moeten doen om ervoor te zorgen dat diversiteit, rechtvaardigheid en inclusie consequent op de eerste plaats komen in onze branche.’
Er zal ook een reeks Warc-podcasts met het DEI-thema volgen.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Van tactiek naar strategische waardecreatie
- Cannes Lions start forum voor sportcreativiteit
- Hoe creatief vakmanschap 60% nieuw publiek opleverde
- Van turbulentie naar trots: de tweede kans van VanMoof
- Podcastserie ‘The Next Tony’ #9 met Bakers & Bananas-founder...
- Goodoo: plantaardig ijs met smaak én missie
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

