DDMA en Hogeschool van Amsterdam werken samen aan masteropleiding
- Algemeen
- 6 jun 2023 @ 08:38
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 6 jun 2023 @ 08:38
- Michiel van Zaane
DDMA, branchevereniging voor data en marketing en de Hogeschool van Amsterdam (HvA) gaan een samenwerking aan rondom de masteropleiding Digital Driven Business. Het doel van de samenwerking is het gat tussen opleiding en praktijk te verkleinen en studenten aan de data-driven marketingsector te koppelen.
In de data-drivenmarketingsector is er grote behoefte aan talent dat zowel de technologie als de business snapt. De Master Digital Driven Business (MDDB), die vier jaar geleden is gestart, sluit precies aan op deze behoefte. In een éénjarige, Engelstalige, multidisciplinaire masteropleiding worden jaarlijks ruim 60 studenten klaargestoomd voor de arbeidsmarkt, met vakken als Emerging Technology, Digital Marketing Strategy en Business Ethics. DDMA en HvA vinden elkaar in de gezamenlijke behoefte om talenten en organisaties met elkaar te verbinden en het curriculum nog beter te laten aansluiten op de praktijk.
Leden van DDMA hebben de mogelijkheid om toe te treden tot een adviesraad van de opleiding. Deze adviesraad heeft als doel HvA te adviseren over het curriculum en de inhoud van het lesprogramma. Door hun praktijkervaring en inzichten kunnen DDMA-leden een bijdrage leveren aan het vormgeven van een opleidingsprogramma dat aansluit bij de behoeften van de industrie.
Daarnaast kunnen studenten bij de vakken Data Science en Emerging Technologies aan de slag met casussen van DDMA-leden. Leden treden hierbij ook op als mentor voor studenten. Dit stelt organisaties uit de achterban van DDMA in staat om direct contact te leggen met jong talent en hen te begeleiden bij het ontwikkelen van de benodigde vaardigheden en kennis voor de data-driven marketingsector. Als laatste voegen DDMA en HvA een aantal relevante gastcolleges en bedrijfsbezoeken aan het curriculum toe.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Imo Muller van 165 Beats: 'Veel voetbalclubs zijn erin...
- DOSSIER ESG Esther Overmars Purpose is een werkwoord
- Europees Parlement stemt vóór AI-wet
- Harry Dekker krijgt Coq de Grand Honneur tijdens GVR-diner
- ACM: sluit geen energiecontract af per telefoon
- Sven Fase van VodafoneZiggo: 'AI voelt voor mij echt als een...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing