Vierdaagse Nijmegen favoriete evenement van Nederland
- Algemeen
- 17 jul 2023 @ 07:36
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 17 jul 2023 @ 07:36
- Michiel van Zaane
De Nijmeegse Vierdaagse, die 18 juli start, heeft van alle Nederlandse evenementen de sterkste reputatie. De combinatie van sportiviteit, opgewekte sfeer en gezellige deelnemers maken de jaarlijkse wandeltocht zo populair, blijkt uit het Evenementen Merkenonderzoek 2023 van Hendrik Beerda Brand Consultancy.
De Vierdaagse Nijmegen stond vorig jaar als tweede populairste evenement achter Pinkpop. Dit jaar prijkt het meerdaagse stadsfestijn zelfs bovenaan de lijst van populairste evenementen. Het Rotterdamse Zomercarnaval, dat 28 en 28 juli plaatsvindt, ziet men als het vrolijkste festijn van Nederland.
Merkadviseur Hendrik Beerda over de onderzoeksresultaten: ‘De Vierdaagse en de daaraan verbonden feesten zijn enorm belangrijk voor het imago van Nijmegen. Het evenement is een icoon die de stad dynamiek en sfeer geeft, waarmee de stad zich verder kan ontwikkelen als gezelligste stad van Oost-Nederland. In Nijmegen heeft daarnaast alleen voetbalclub N.E.C. een nationale uitstraling, maar als middenmoter doet de club weinig voor het imago van de stad.’
Populairste* evenementen van 2023 (+ positie in 2022)
*Populariteit is gemeten aan de hand van de 3 pijlers van merkkracht: naamsbekendheid, waardering en binding
Zomercarnaval
‘Hoewel Rotterdam een van de populairste steden van Nederland is, staat de stad niet bepaald bekend om zijn vrolijkheid. Het traditionele beeld van een ruige havenstad overheerst nog steeds. Als vrolijkste evenement van Nederland brengt het Zomercarnaval de stad jaarlijks positief in het nieuws; stelt Beerda. 'Het North Sea Jazz Festival, dat de achtste positie inneemt op de ranglijst van favoriete, Nederlandse evenementen versterkt de internationale allure van Rotterdam, blijkt uit het onderzoek.’
Vrolijkste evenementen van Nederland
Onderzoek
Het Evenementen Merkenonderzoek is met de Universiteit van Amsterdam ontwikkeld en wordt sinds 2016 uitgevoerd. Inmiddels zijn 53.500 respondenten ondervraagd over de reputatie en groeipotentie van alle Nederlandse evenementen. Het onderzoek wordt in eigen beheer uitgevoerd en heeft dus geen opdrachtgever of andere belanghebbende.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- universiteit van amsterdam
- nijmeegse vierdaagse
- Vierdaagsefeesten
- pinkpop
- hendrik beerda brand consultancy
- rotterdam
- merk
- evenementen
- zomercarbaval
- onderzoek
- populariteit
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Hoe creatief vakmanschap 60% nieuw publiek opleverde
- Van turbulentie naar trots: de tweede kans van VanMoof
- Goodoo: plantaardig ijs met smaak én missie
- AI en DM Trendrapport 2026 Beeckestijn: AI hertekent marketing
- Podcastserie ‘The Next Tony’ #9 met Bakers & Bananas-founder...
- Dans keert terug via herseninterface
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

