Volkswagen voegt Scania en MAN merken samen

  • B2b
  • 6 mei 2015 @ 13:00
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • Zakelijk

De vrachtwagenmerken MAN en Scania worden in een nieuwe holding samengevoegd. Het doel van Volkswagen is om kosten te besparen. Daarnaast moeten de merken beter samenwerken. De merken worden onder gebracht in dochteronderneming Truck & Bus. Volkswagen heeft controlerende belangen in MAN (Duitsland) en Scania (Zweden).

'Door het samenbrengen van onze commerciële voertuigmerken onder één dak kunnen we ons beter richten op de behoeften van de vrachtwagen- en busactiviteiten en daardoor het besluitvormingsproces versnellen', zegt Andreas Renschler, die het nieuwe bedrijf zal gaan leiden in een persverklaring. Zo meldt Het Financieele Dagblad.

Volkswagen heeft ‘last’ van concurrenten Daimler en Volvo. Afgelopen decennium investeerde de Duitse autofabrikant fors in MAN en Scania, maar de gewenste rendementen vallen nog steeds tegen. (Bron: FD)

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken