Volkswagen voegt Scania en MAN merken samen
- B2b
- 6 mei 2015 @ 13:00
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - Zakelijk
- 6 mei 2015 @ 13:00
- Redactie B2B
De vrachtwagenmerken MAN en Scania worden in een nieuwe holding samengevoegd. Het doel van Volkswagen is om kosten te besparen. Daarnaast moeten de merken beter samenwerken. De merken worden onder gebracht in dochteronderneming Truck & Bus. Volkswagen heeft controlerende belangen in MAN (Duitsland) en Scania (Zweden).
'Door het samenbrengen van onze commerciële voertuigmerken onder één dak kunnen we ons beter richten op de behoeften van de vrachtwagen- en busactiviteiten en daardoor het besluitvormingsproces versnellen', zegt Andreas Renschler, die het nieuwe bedrijf zal gaan leiden in een persverklaring. Zo meldt Het Financieele Dagblad.
Volkswagen heeft ‘last’ van concurrenten Daimler en Volvo. Afgelopen decennium investeerde de Duitse autofabrikant fors in MAN en Scania, maar de gewenste rendementen vallen nog steeds tegen. (Bron: FD)
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Marketingtransfers week 26, 202504-07-2025
- Centraal Beheer: werkdruk zet... 03-07-2025
- Dotdotdash opent Europese hub in... 30-06-2025
- Mediahuis E-commerce behaalt... 29-06-2025
- PXR verkoopt advertentieruimte voor... 27-06-2025
- Marketingtransfers week 25, 202527-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers