Corona: Idea roept op tot alertheid
- B2b
- 6 mrt 2020 @ 11:47
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Evenement
- 6 mrt 2020 @ 11:47
- Sjaak Hoogkamer
De verspreiding van het coronavirus raakt de livecommunicatie- en eventbranche in het hart. Branchevereniging Idea roept op tot alertheid, kalmte en creativiteit. ‘De realiteit is dat er geen reden is voor paniek.’
Het samenkomen en samenbrengen van mensen is dé kracht van livecommunicatie. Maar nu het coronavirus zich over de wereld verspreidt, ligt daar een grote uitdaging.
Branchevereniging Idea – waarin ruim 50 Nederlandse livecommunicatie- en eventbureaus zijn verenigd – begrijpt en deelt de zorg over COVID-19.
‘Bij de organisatie van evenementen staat het welzijn van bezoekers en andere betrokkenen voor onze leden altijd op één’, benadrukt directeur Maarten Schram. ‘Tegelijk is het zaak ons hoofd koel te houden en weloverwogen keuzes te maken als het gaat om de organisatie en het eventueel uitstellen of annuleren van evenementen. De realiteit is dat er geen reden is voor paniek. Wel voor alertheid, professionaliteit en kalmte.’
Richtlijnen RIVM
In een open samenleving als Nederland komen mensen op allerlei momenten samen, in hun privéleven en in werksituaties. ‘Binnen al die ontmoetingen zijn evenementen afgebakende momenten die we als organisatoren heel goed kunnen controleren’, aldus Schram. Idea en haar leden volgen het actuele advies van het RIVM. ‘Volgens het RIVM is er op dit moment geen reden om evenementen te vermijden of annuleren. Onze leden delen binnen de vereniging continue kennis en ervaringen. We zijn goed voorbereid, zodat we op elk moment en voor elk geval passende maatregelen kunnen nemen.’
Slagkracht en creativiteit
De vereniging onderstreept het belang van open communicatie tussen bureaus, opdrachtgevers en andere betrokkenen. ‘We moeten samen naar oplossingen zoeken. De eventbranche staat bekend om zijn veerkracht, slagkracht en creativiteit. Idea-bureaus zijn als geen ander in staat om plotselinge situaties rondom de organisatie van events op inventieve wijze te benaderen. En om met alle betrokkenen tot gepaste oplossingen te komen.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Marketingtransfers week 26, 202504-07-2025
- Centraal Beheer: werkdruk zet... 03-07-2025
- Dotdotdash opent Europese hub in... 30-06-2025
- Mediahuis E-commerce behaalt... 29-06-2025
- PXR verkoopt advertentieruimte voor... 27-06-2025
- Marketingtransfers week 25, 202527-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers