Corona: Idea roept op tot alertheid

  • B2b
  • 6 mrt 2020 @ 11:47
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Evenement

De verspreiding van het coronavirus raakt de livecommunicatie- en eventbranche in het hart. Branchevereniging Idea roept op tot alertheid, kalmte en creativiteit. ‘De realiteit is dat er geen reden is voor paniek.’

Het samenkomen en samenbrengen van mensen is dé kracht van livecommunicatie. Maar nu het coronavirus zich over de wereld verspreidt, ligt daar een grote uitdaging.

Branchevereniging Idea – waarin ruim 50 Nederlandse livecommunicatie- en eventbureaus zijn verenigd – begrijpt en deelt de zorg over COVID-19.

‘Bij de organisatie van evenementen staat het welzijn van bezoekers en andere betrokkenen voor onze leden altijd op één’, benadrukt directeur Maarten Schram. ‘Tegelijk is het zaak ons hoofd koel te houden en weloverwogen keuzes te maken als het gaat om de organisatie en het eventueel uitstellen of annuleren van evenementen. De realiteit is dat er geen reden is voor paniek. Wel voor alertheid, professionaliteit en kalmte.’

Richtlijnen RIVM

In een open samenleving als Nederland komen mensen op allerlei momenten samen, in hun privéleven en in werksituaties. ‘Binnen al die ontmoetingen zijn evenementen afgebakende momenten die we als organisatoren heel goed kunnen controleren’, aldus Schram. Idea en haar leden volgen het actuele advies van het RIVM. ‘Volgens het RIVM is er op dit moment geen reden om evenementen te vermijden of annuleren. Onze leden delen binnen de vereniging continue kennis en ervaringen. We zijn goed voorbereid, zodat we op elk moment en voor elk geval passende maatregelen kunnen nemen.’

Slagkracht en creativiteit

De vereniging onderstreept het belang van open communicatie tussen bureaus, opdrachtgevers en andere betrokkenen. ‘We moeten samen naar oplossingen zoeken. De eventbranche staat bekend om zijn veerkracht, slagkracht en creativiteit. Idea-bureaus zijn als geen ander in staat om plotselinge situaties rondom de organisatie van events op inventieve wijze te benaderen. En om met alle betrokkenen tot gepaste oplossingen te komen.’

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken