CPNB pleit voor verlenging Boekenweek

CPNB pleit voor verlenging Boekenweek
  • B2b
  • 16 mrt 2020 @ 10:32
  • 10223 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Winkelen

CPNB heeft de boekhandel gevraagd de Boekenweek te verlengen tot einde van de maand maart. In de veronderstelling dat iedereen in deze periode van sociale onthouding best een goed boek kan gebruiken.

Hieronder het statement van de CPNB.

Bij de CPNB realiseren we ons dat deze Boekenweek voor iedereen een vreemd einde heeft. Het is het streven van de CPNB om, juist nu veel activiteiten niet door kunnen gaan, zoveel mogelijk (potentiële) lezers aan een mooie (lees)ervaring met een boek te helpen.

We kunnen ons juist in deze moeilijke periode voorstellen dat boekhandels (en eventueel bibliotheken) de Boekenweek dit jaar willen verlengen tot eind van de maand

Een aantal boekhandels heeft dit reeds aangekondigd. Concreet betekent dit dat boekhandels Boekenweekgeschenken blijven weggeven en Boekenweekessays blijven verkopen zolang de voorraad strekt. Promotiemateriaal kan desgewenst blijven hangen. Daarnaast bekijken we hoe we het boekenvak kunnen faciliteren en met voornamelijk digitale uitingen een verlenging van de Boekenweek kunnen stimuleren. Dit is natuurlijk afhankelijk van de dagelijks veranderende situatie omtrent het Coronavirus in Nederland en bijbehorende overheidsmaatregelen.

Omdat het sociale en culturele leven nagenoeg tot stilstand is gekomen, wijzen we consumenten in onze social media-uitingen extra op de mogelijkheid om naar de webwinkel van hun (lokale) boekhandel en/of bibliotheek te gaan. Deze boodschap zullen we vanaf volgende week ook extra kracht bijzetten. 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken