Nima Marketing Day verplaatst naar 1 september 2020

Nima Marketing Day verplaatst naar 1 september 2020
  • B2b
  • 1 apr 2020 @ 09:00
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • EvenementMarketing

De 4e editie van Nima Marketing Day, die oorspronkelijk zou plaatsvinden op 18 juni, wordt verplaatst naar dinsdag 1 september.

De dag waarop leven en werken in marketing centraal staat wordt daarmee - zoals veel evenementen - over de zomervakantieperiode getild vanwege de corona-uitbraak. Verkochte kaarten en registraties van Nima Members blijven gewoon geldig en verreweg de meeste sprekers - waaronder key note Thomas Barta - hebben hun toezegging voor een presentatie op 18 juni kunnen verplaatsen naar 1 september.

Symbolische datum

In de afgelopen jaren trok Nima Marketing Day zo’n 1.700 bezoekers, waarvan verreweg de meesten als Member zijn aangesloten bij de beroepsvereniging voor professionals in Marketing, Communicatie en Sales. Nima-directeur Kirsten Andres: ‘Belangrijkste is dat NMD20 door gaat dit jaar en verplaatsing naar 1 september was mogelijk in overleg met onze organisatiepartner BBP Media, de sponsorpartners en de beheerders van de locatie. Daar zijn we heel blij mee. Op dinsdag 1 september maken we een mooie start samen, symbolisch aan het begin van een nieuw schooljaar. Dan kunnen we er weer tegenaan dit najaar, want het wordt volle bak voor iedereen, dat moge duidelijk zijn. Inspiratie, informatie, kennis uitwisselen, elkaar zien en spreken - als de ultieme pitstop - en dan door.’

Ruimte voor ervaringen tijdens coronacrisis

NMD heeft door zijn unieke karakter, met 15 verschillende themazalen die evenzoveel onderdelen van het marketingvak en de marketingfunctie als thema hebben, de functie gekregen van een heads up voor marketeers. De meesten van de bijna tachtig sprekers zijn marketingprofessionals uit het Nederlands bedrijfsleven, die komen toelichten hoe zij vanuit hun praktijk keuzes hebben gemaakt en wat de resultaten waren van hun marketingstrategie.

Uit verschillende onderzoeken blijkt dat marketeers in verschillende sectoren door de coronacrisis on hold zijn gezet voor wat betreft hun marketingcommunicatie. Veel andere taken en verantwoordelijkheden van marketingprofessionals zijn juist in een stroomversnelling geraakt. Van alternatieve verkoopkanalen en product development tot de versnelde digitale transitie en de nieuwe klantreis in tijden van social distancing: van professionals in marketing wordt door hun centrale positie in veel organisaties het nodige verwacht. Nima Marketing Day zal in zijn programmering daarom ook veel ruimte bieden aan best practices en ervaringen die mensen en merken hebben opgedaan in de voorbije maanden.

Dit artikel is geschreven door Luuk Ros, Manager Content voor Nima en programmamanager NMD2020. Ros is ook co-hoofdredacteur van Marketingfacts.

Tot de bevestigde sprekers van NMD horen marketingprofessionals van onder meer Rabobank, Simon Lévelt, BrandMR, Too Good to Go (Marketing Start Up of the Year), Zeeman, Micazu, HMS Hosting, Watersportcamping Heeg, Triboo, Magnet Me, VodafoneZiggo, Professor Podcast van Linda, Hooghoudt, Marketing Drenthe, De Bijenkorf, Westerkerk Amsterdam, FD Mediagroep, Noordhoff, Cloetta, Algorithmic Perfumery, Afas, NS, Karwei, Diergaarde Blijdorp, Autoriteit Consument & Markt, Etos, BOB en Scheepvaartmuseum (alle sprekers onder voorbehoud).

Early bird-tickets zijn verkrijgbaar via nimamarketingday.nl. Ook wordt daar dagelijks de sprekerslijst aangevuld.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken