AI is geen trucje, het is de nieuwe infrastructuur

AI is geen trucje, het is de nieuwe infrastructuur
  • B2b
  • 1 jun 2025 @ 08:05
  • Link
  • Imke Walenberg
    Imke Walenberg

    Hoofdredacteur Online
    MarketingTribune
  • Nima Marketing Day

Ze leveren geen mensen per uur en hebben een broertje dood aan marketinghypes. LevelUp Group, de digital marketing bureaugroep die technologie, data, media en mensen slim samenbrengt, wil maar één ding: structureel helpen groeien. Daniel Markus van LevelUp Group: ‘We bouwen geen losse campagnes, we bouwen een sales operating system. Een systeem dat werkt én blijft werken.’

Trots zijn ze op hun werk voor New York Pizza, waar ze het digitale groeisysteem hielpen optuigen. ‘Van performance tot CRM, volledig omnichannel. Zo dragen we met data, media en tech bij aan echte businessgroei.’

Sweet spot

Op het verlanglijstje? Tony’s Chocolonely en Bidfood. ‘Tony’s, omdat het merk lef en een missie heeft, daar kun je iets groots mee bouwen. En Bidfood, omdat in B2B digital sales nog veel te winnen valt. Precies onze sweet spot.’

Voetstuk

Tijdens Nima Marketing Day trappen ze de AI-hype van het voetstuk. ‘AI is geen gimmick, het is een infrastructuurverschuiving. We laten zien hoe je relevant blijft als marketeer, zonder je te verliezen in de golven. Geen vaag futurisme, maar toepasbare inzichten die je morgen kunt gebruiken.’

Waarom je hun sessie niet wilt missen? ‘Je gaat naar huis met taal, structuur en richting. Of je nu bij een merk zit of aan bureauzijde werkt, je krijgt een frisse, scherpe kijk op AI die meteen impact maakt.’

Werkversnellers

Ook intern zit LevelUp Group niet stil. ‘We ontwikkelen AI-agents die marketeers helpen met analyse, contentvarianten en experimenten. Geen vervanging van mensen, maar versnellers van het werk dat er echt toe doet.’

En als we dan toch moeten kiezen: wat is belangrijker, data of gut feeling? ‘Data helpt je zien, maar gevoel helpt je kiezen. De beste beslissingen ontstaan precies waar die twee samenkomen. Dáár zit de kracht van goede marketing.’

 

Over Daniel Markus

Daniel Markus is digital strateeg, ondernemer en auteur van Digital Marketing Pinball. Met 23 jaar ervaring - van web analytics specialist tot oprichter van de LevelUp Group - weet hij als geen ander hoe je marketing laat werken voor groei. Zijn bureaugroep ontstond vanuit de samensmelting van ClickValue en Netprofiler, en groeide uit tot een toonaangevend platform met labels als Pi Marketing, Leadscope, Cloud Nine Digital en C2B. Hij combineert visie met praktijk en is een veelgevraagd spreker vanwege zijn scherpe blik op de toekomst van digital marketing, zonder de menselijke factor uit het oog te verliezen.

 

tekst Imke Walenberg | fotografie Zuiver Beeld

 

Imke Walenberg

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken