AI is geen trucje, het is de nieuwe infrastructuur

- B2b
- 1 jun 2025 @ 08:05
- Link
-
Imke Walenberg
Hoofdredacteur Online
MarketingTribune - Nima Marketing Day
- 1 jun 2025 @ 08:05
- Imke Walenberg
Ze leveren geen mensen per uur en hebben een broertje dood aan marketinghypes. LevelUp Group, de digital marketing bureaugroep die technologie, data, media en mensen slim samenbrengt, wil maar één ding: structureel helpen groeien. Daniel Markus van LevelUp Group: ‘We bouwen geen losse campagnes, we bouwen een sales operating system. Een systeem dat werkt én blijft werken.’
Trots zijn ze op hun werk voor New York Pizza, waar ze het digitale groeisysteem hielpen optuigen. ‘Van performance tot CRM, volledig omnichannel. Zo dragen we met data, media en tech bij aan echte businessgroei.’
Sweet spot
Op het verlanglijstje? Tony’s Chocolonely en Bidfood. ‘Tony’s, omdat het merk lef en een missie heeft, daar kun je iets groots mee bouwen. En Bidfood, omdat in B2B digital sales nog veel te winnen valt. Precies onze sweet spot.’
Voetstuk
Tijdens Nima Marketing Day trappen ze de AI-hype van het voetstuk. ‘AI is geen gimmick, het is een infrastructuurverschuiving. We laten zien hoe je relevant blijft als marketeer, zonder je te verliezen in de golven. Geen vaag futurisme, maar toepasbare inzichten die je morgen kunt gebruiken.’
Waarom je hun sessie niet wilt missen? ‘Je gaat naar huis met taal, structuur en richting. Of je nu bij een merk zit of aan bureauzijde werkt, je krijgt een frisse, scherpe kijk op AI die meteen impact maakt.’
Werkversnellers
Ook intern zit LevelUp Group niet stil. ‘We ontwikkelen AI-agents die marketeers helpen met analyse, contentvarianten en experimenten. Geen vervanging van mensen, maar versnellers van het werk dat er echt toe doet.’
En als we dan toch moeten kiezen: wat is belangrijker, data of gut feeling? ‘Data helpt je zien, maar gevoel helpt je kiezen. De beste beslissingen ontstaan precies waar die twee samenkomen. Dáár zit de kracht van goede marketing.’
Over Daniel Markus
Daniel Markus is digital strateeg, ondernemer en auteur van Digital Marketing Pinball. Met 23 jaar ervaring - van web analytics specialist tot oprichter van de LevelUp Group - weet hij als geen ander hoe je marketing laat werken voor groei. Zijn bureaugroep ontstond vanuit de samensmelting van ClickValue en Netprofiler, en groeide uit tot een toonaangevend platform met labels als Pi Marketing, Leadscope, Cloud Nine Digital en C2B. Hij combineert visie met praktijk en is een veelgevraagd spreker vanwege zijn scherpe blik op de toekomst van digital marketing, zonder de menselijke factor uit het oog te verliezen.
tekst Imke Walenberg | fotografie Zuiver Beeld
-
Imke Walenberg
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur Online
- Website:https://nl.linkedin.com/in/imkewalenberg
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Marketingtransfers week 28, 202518-07-2025
- McDonald’s Duitsland krijgt nieuwe... 14-07-2025
- Payroll-startup Employes overgenomen... 11-07-2025
- Marketingtransfers week 27, 202511-07-2025
- Marketingtransfers week 26, 202504-07-2025
- Centraal Beheer: werkdruk zet... 03-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers