AI is geen trucje, het is de nieuwe infrastructuur

- B2b
- 1 jun 2025 @ 08:05
- Link
-
Imke Walenberg
Hoofdredacteur Online
MarketingTribune - Nima Marketing Day
- 1 jun 2025 @ 08:05
- Imke Walenberg
Ze leveren geen mensen per uur en hebben een broertje dood aan marketinghypes. LevelUp Group, de digital marketing bureaugroep die technologie, data, media en mensen slim samenbrengt, wil maar één ding: structureel helpen groeien. Daniel Markus van LevelUp Group: ‘We bouwen geen losse campagnes, we bouwen een sales operating system. Een systeem dat werkt én blijft werken.’
Trots zijn ze op hun werk voor New York Pizza, waar ze het digitale groeisysteem hielpen optuigen. ‘Van performance tot CRM, volledig omnichannel. Zo dragen we met data, media en tech bij aan echte businessgroei.’
Sweet spot
Op het verlanglijstje? Tony’s Chocolonely en Bidfood. ‘Tony’s, omdat het merk lef en een missie heeft, daar kun je iets groots mee bouwen. En Bidfood, omdat in B2B digital sales nog veel te winnen valt. Precies onze sweet spot.’
Voetstuk
Tijdens Nima Marketing Day trappen ze de AI-hype van het voetstuk. ‘AI is geen gimmick, het is een infrastructuurverschuiving. We laten zien hoe je relevant blijft als marketeer, zonder je te verliezen in de golven. Geen vaag futurisme, maar toepasbare inzichten die je morgen kunt gebruiken.’
Waarom je hun sessie niet wilt missen? ‘Je gaat naar huis met taal, structuur en richting. Of je nu bij een merk zit of aan bureauzijde werkt, je krijgt een frisse, scherpe kijk op AI die meteen impact maakt.’
Werkversnellers
Ook intern zit LevelUp Group niet stil. ‘We ontwikkelen AI-agents die marketeers helpen met analyse, contentvarianten en experimenten. Geen vervanging van mensen, maar versnellers van het werk dat er echt toe doet.’
En als we dan toch moeten kiezen: wat is belangrijker, data of gut feeling? ‘Data helpt je zien, maar gevoel helpt je kiezen. De beste beslissingen ontstaan precies waar die twee samenkomen. Dáár zit de kracht van goede marketing.’
Over Daniel Markus
Daniel Markus is digital strateeg, ondernemer en auteur van Digital Marketing Pinball. Met 23 jaar ervaring - van web analytics specialist tot oprichter van de LevelUp Group - weet hij als geen ander hoe je marketing laat werken voor groei. Zijn bureaugroep ontstond vanuit de samensmelting van ClickValue en Netprofiler, en groeide uit tot een toonaangevend platform met labels als Pi Marketing, Leadscope, Cloud Nine Digital en C2B. Hij combineert visie met praktijk en is een veelgevraagd spreker vanwege zijn scherpe blik op de toekomst van digital marketing, zonder de menselijke factor uit het oog te verliezen.
tekst Imke Walenberg | fotografie Zuiver Beeld
-
Imke Walenberg
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur Online
- Website:https://nl.linkedin.com/in/imkewalenberg
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- De marketingtransfers van week 21, 2025
- Conversation Studio en House of Treats lanceren Premium Lens
- Spotta stapt in direct mail met nieuwe landelijke bezorgdienst
- BBC Studios kiest voor samenwerking met Audiohuis
- Picnic verkozen tot Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland
- Slimme rebranding zet Fairphone op de kaart
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 22,... 06-06-2025
- Picnic verkozen tot... 06-06-2025
- BBC Studios kiest voor samenwerking... 05-06-2025
- Conversation Studio en House of... 03-06-2025
- ‘Retailmedia is niet alleen de... 02-06-2025
- Audify over de kracht van audio01-06-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management