Biografie
Katja Brokke
Erik Roddenhof (Persgroep): 'We hebben succes geproefd en dat smaakt naar meer'
Erik Roddenhof werd per 1 januari 2017 de nieuwe CEO van Persgroep Nederland. Hij begeeft zich in een dynamische mediatak die zichzelf in een moordend tempo aan het herontdekken is. 'Dé krantenlezer bestaat al lang niet meer. Onze lezers volgen ons via apps, websites, social media en de papieren krant.'
[Interview] Guy Grimmelt en Eric Kip: OOH is het enige traditionele medium dat groei laat zien
Van aanplakbiljet tot volledig interactief, digitaal en programmatic. Buitenreclame heeft een enorme ontwikkeling doorgemaakt en nog steeds blijven de nieuwe mogelijkheden komen. We spreken over OOH met Guy Grimmelt en Eric Kip, respectievelijk Marketing & Business Development Director en algemeen directeur van Exterion Media.
[Interview] Marlene Wickel: Bioscoop is in your face
Jean Mineur Mediavision is marktleider in bioscoopreclame-exploitatie. Wie kent niet het mannetje met het blauwe hoedje en de bekende jingle? Het gaat Managing Director Marlene Wickel voor de wind, al is het maar omdat het gedoodverfde medium nog steeds leeft. En hoe.
[Interview] Ellen Danhof (Managing Director LND Media) over crossmediaal stoppen met roken
Begin oktober sloten 50 verstokte rokers zich op om in vier dagen van het roken af te komen. LND Media verzorgde het videomateriaal dat via verschillende kanalen werd ingezet. We spreken met Ellen Danhof, Managing Director van LND Media, over het project.
[Interview] Sebastiaan Moesman over Improve Digital, digital advertising en transparantie
Sebastiaan Moesman is sinds een aantal maanden CEO van advertentiebedrijf Improve Digital. We spreken de ervaren mediaman (ex Reddion en GroupM) over zijn aanstelling, digital advertising en transparantie.
[Interview] Dennis de Borst over zijn Febo en vlamballen
Febo introduceert tijdens Amsterdam Dance Event een nieuw product: de vlambal, een bitterbal met cafeïne die tijdelijk verkrijgbaar is bij een nachtelijke pop-upautomatiek in club Claire. Ook deze opmerkelijke campagne is opgezet in samenwerking met Natwerk. We spreken met de directeur van Febo, Dennis de Borst, over de weg die de snackbar de laatste jaren op marketinggebied inslaat.
[Interview] Anton van Lieshout over YouTube-succes SLAM!
Met 300.000 volgers is SLAM! op YouTube groter dan alle kanalen van andere landelijke radiostations bij elkaar. We spreken met zendermanager Anton van Lieshout over het belang van unieke content, crossmedia en de toekomst van radio.
[Interview] Edward van de Ridder over aanstelling bij Alfred
Edward van de Ridder vertrok eind 2016 bij Noise, het bureau waarvan hij medeoprichter was. Nu zet hij zijn carrière voort als Head of Strategy bij Alfred. We spreken hem over koffie drinken onder palmbomen, zijn liefde voor de inhoud van het reclamemaken en de digitale versplintering.
[Interview] Jorrit Kuipers over de samenwerking tussen EEN Media en Kin Community
Het Amerikaanse digital media- en entertainmentbedrijf Kin Community en EEN Media maakten onlangs een strategisch partnership bekend. We spreken met Jorrit Kuipers, CCO en oprichter van EEN Media.
[Interview] Lauren van der Heijden (Persgroep) over The Pitch
De Persgroep heeft een pitch uitstaan voor adverteerders. Wie de beste campagne instuurt, wint 300.000 euro aan campagnebudget. We spreken met een van de juryleden: Lauren van der Heijden, directeur corporate sales van De Persgroep.
[Interview] Guido den Aantrekker (Story) over Catherine Keyl
Catherine Keyl werkt sinds kort voor Story. Onder de noemer Catherine & Co maakt ze op freelancebasis een interviewserie met BN’ers. We spreken met de hoofdredacteur van Story, Guido den Aantrekker.
[Interview] Ton Rozestraten (RTL): 'Samenwerking met Adfactor past volledig in onze sales-strategie'
RTL Nederland maakte onlangs bekend een meerderheidsbelang van 60 procent te nemen in Adfactor. Door het netwerk van Adfactor te combineren met onder andere RTL MCN krijgen adverteerders meer mogelijkheden voor op maat gemaakte campagnes. MarketingTribune spreekt met Ton Rozestraten, CCO van RTL. 'Dit versterkt onze native advertising.'
[Interview] Ruud van der Linden (StreamOne): 'Publiceren op YouTube en Facebook kan schadelijk zijn voor bedrijven'
StreamOne ontving onlangs een kapitaalinjectie van verschillende investeerders waardoor het nu versneld de internationale ambities kan waarmaken. We spreken met CEO Ruud van der Linden over de ontwikkelingen op de onlinevideomarkt.
[Interview] Stijn van Gerwen over zijn transfer naar VICE
Stijn van Gerwen start als VP Brand Partnerships bij VICE in Amsterdam. Hij stapt hiermee over van FremantleMedia, waar hij Director Brand Partnerships was. MarketingTribune spreekt hem onder meer over Brand Partnerships.
[Interview] Marscha Krouwel over Influencer Solutions van Hearst
De influencerbubbel lijkt uit elkaar te spatten. Al die duizenden volgers blijken geen volgers te zijn en het bereik is moeilijk te meten. De tijd van meer, meer, meer is over. Dat zag ook Marscha Krouwel, Publishing Group Director Women’s Brands van Hearst Netherlands die met Influencer Solutions op kwaliteit gaat zitten in plaats van kwantiteit. We spreken haar over bereik en micro-influencers.
[Interview] Herman Dummer over de Dutch Media Week
Hilversum staat van 6 tot en met 13 september in het teken van Dutch Media Week, een evenement dat bestaat uit ontmoetingen, kennissessies, experimenten en innovaties. We spreken met initiatiefnemer en organisator Herman Dummer.
[Interview] Dennis Hoogervorst over augmented reality in BSR-onderzoek
Sanoma lanceerde in maart 2017 de BSR Quality Planner. Zoals gebruikelijk met twee assen, in 2D. Dat kon beter, dacht Dennis Hoogervorst, Senior Consultant B2B Strategy & Insights bij Sanoma, toen hij hoorde van een derde dimensie. Met behulp van augmented reality kunnen merken nu hun plek bepalen in een 3D BSR-model. We spreken met Hoogervorst over het hologram en de samenwerking met de NHTV.
[Interview] Jorn Agterberg over Qmusic en Het Geluid
Het populaire radiospel Het Geluid van Qmusic is na 12 jaar aangepast. Nu maken niet alleen kandidaten op de radio kans op een geldprijs, maar ook iedereen met de Qmusic-app kan meespelen. We spreken met marketingmanager Jorn Agterberg over de zender, het spel en de branche.
[Interview] Gian Zandonà over solliciteren via social media
Volgens Monsterboard gebeurt het steeds vaker: mensen vragen informatie over een vacature via WhatsApp of voeren een sollicitatiegesprek via Skype. We spreken met Gian Zandonà, Managing Director van Monster Worldwide, over deze recente ontwikkeling.
[Interview] Jerome Kuijken over adverteren met De Speld
Onlangs lanceerde het contentbureau van het satirische online platform De Speld zijn eerste commercial, voor biermerk Oedipus. We spreken met Jerome Kuijken, Head of Advertising, over de ambities van De Speld & Partners.
[Interview] Derk Nijssen over XITE, vervanger van lineaire tv
Muziekbedrijf XITE lanceert de eerste gepersonaliseerde muziektelevisiezender ter wereld. Algoritmes reageren op het gedrag van de kijker en creëren zo custom-made tv-kanalen. We spreken met Derk Nijssen, CEO en oprichter van XITE Networks.
[Interview] Patrick Molleman (OMD) over nieuwe klant Hema
Na een uitgebreide bureau-oriëntatie heeft Hema OMD geselecteerd als haar nieuwe internationale mediapartner. We spreken met CEO Omnicom Media Group Nederland Patrick Molleman over het warenhuis, de doelstellingen en data als bezit.
[Interview] Hesling Reidinga over KRFL ofwel Khanna\Reidinga\Faralley\LeBon
Samen sta je altijd sterker. Dat moeten Rikki Khanna en Hesling Reidinga hebben gedacht toen ze met zwaargewichten Maarten Versteege en Michel de Goede fuseerden en een nieuw creatief bureau opzetten: KRFL. We spreken met Reidinga over de transitie van Khanna\Reidinga.
[Interview] Marc Oosterhout over praatjes met vreemden en 8 miljoen gesprekken
De creatieve industrie is in samenwerking met 4 en 5 mei Amsterdam een campagne gestart om mensen met elkaar te verbinden. Omdat mensen steeds meer over elkaar praten, in plaats van met elkaar. We spreken met Marc Oosterhout, voorzitter van de VEA, over 8 miljoen gesprekken.
[Interview] Elwin Gastelaars over programmatic video advertising
SpotX lanceerde onlangs Audience Lock, waarbij data-uitwisseling versleuteld wordt en zo voldoet aan de nieuwe, strenge wet- en regelgeving op het gebied van databescherming. Het is een van de manieren hoe SpotX bijblijft in de constant veranderende wereld van programmatic. MarketingTribune spreekt met Elwin Gastelaars, Managing Director van SpotX Benelux en Nordics.
[Interview] Lex Szanto over Cannes, leeuwen en War Child
RNDBT Content won in Cannes een gouden leeuw in de categorie film craft voor hun Batmanvideo voor War Child. We spreken met Executive Producer Lex Szanto over de campagne, Cannes en de creatieve industrie.
[Interview] Heidi Baltzer over Amsterdamse creatieve industrie
Ambassadors stelt Heidi Baltzer aan als Managing Director van de onlangs geopende tweede vestiging. De Canadese producer neemt jarenlange ervaring mee uit onder andere New York. MarketingTribune spreekt haar over werken aan de grachten, Amsterdam vs. de wereld en haar plannen met de creatieve productiestudio.
[Interview] Peter Haug over overstap BMW naar 180 Kingsday
Na meer dan 30 jaar neemt BMW Nederland afscheid van J. Walter Thompson Amsterdam en gaat verder met 180 Kingsday, een fusie van 180 Amsterdam en Kingsday. We spreken met marketingdirecteur van BMW Peter Haug over de afgelopen pitch en de toekomst van het automerk.
[Interview] Shula Rijxman over maatschappelijke waarde NPO
De Nederlandse Publieke Omroep maakte onlangs een rapportage openbaar waarin het dieper ingaat op hun maatschappelijke belang. MarketingTribune spreekt met voorzitter Shula Rijxman over de aanleiding van het rapport, de huidige overheidsregels en de toekomst.
[Interview] Inge Ligthart over Dawn's succesjaar
Dawn viel meerdere malen in de prijzen tijdens de afgelopen SAN Accenten. Het is de bekroning op een succesvol jaar waarin het bureau een aantal opvallende campagnes afleverde en Buurman en Buurman sinds jaren weer aan het werk zette. MarketingTribune spreekt met managing director en partner van Dawn, Inge Ligthart.
[Interview] Freek Staps over merkjournalistiek Second Degree
Second Degree, onderdeel van Dept, start met een newsroom waar (oud)journalisten van onder andere het NRC, De Volkskrant en De Wereld Draait Door content produceren voor merken en media. MarketingTribune spreekt met hoofdredacteur Freek Staps over de nieuwe afdeling.
[Interview] Gijs Poortman over Eurosport, home of cycling
De zet van Eurosport om de exclusieve rechten op live-uitzendingen van de Giro d’Italia aan te kopen bleek een briljante te zijn. Wielrenner Tom Dumoulin zorgde ervoor dat de kijkcijfers onlangs door het dak van de sportzender schoten. Zendermanager Gijs Poortman licht zijn strategie toe: 'We gaan vaker inzetten op exclusieve live-rechten.'
[Interview] Edwin Tromp over het vermarkten van voetballers
Een aantal maanden geleden stapte Edwin Tromp in 90/24 Sports, een marketingbedrijf voor profvoetballers. Zijn eerste zet: het openen van een kantoor in Brussel, naast de bestaande kantoren in Amsterdam en Londen. Wij spreken hem over voetballers, internationale expansie en de grenzen van branded content.
[Interview] Peter Vandermeersch over de NRC Code
NRC lanceert met nrc.nl/nrc-code een platform waarop lezers van nrc.next en andere geïnteresseerden worden geïnformeerd over de werkwijze van de NRC-journalisten. We spreken met hoofdredacteur Peter Vandermeersch over de NRC Code, of zoals Vandermeersch het noemt: de bijbel van de redactie.
[Interview] Annemarie Veen over de comeback van print
Head Office NL leverde onlangs een vernieuwd GO TOYOTA af, het luxe relatiemagazine van Toyota. Het content marketing bureau van Sanoma | SBS merkt dat bedrijven en merken steeds vaker investeren in hoogwaardige magazines voor hun owned content. Is dit de comeback van print? We vragen het aan Head of Content Annemarie Veen.
[Interview] Marco Vroedsteijn over gerichte communicatie met Court1
Bied geen schuttinghout aan bij klanten die in een flat wonen, staat er op de website van Court1. Het bedrijf helpt zijn klanten met gericht communiceren met behulp van data. Onlangs lanceerde ze een eigen app: CÄSAR. We spreken met één van de eigenaren van Court1, Marco Vroedsteijn.
[Interview] Arne de Greeff over ANWB en partnerships
Dit jaar en in 2018 voert de ANWB een aantal veranderingen door. Zo verdwijnt ANWB Media en zet het bedrijf vol in op samenwerkingen in plaats van platte advertenties. We spreken met Manager Commercie, Partnerships en B2B Sales Arne de Greeff.
[Interview] Tonie Broekhuijsen over kijken en weten bij New Skool Media
Tonie Broekhuijsen is geen onbekende in de media. Na 30 jaar VNU en Sanoma (vanaf 2003) besluit hij echter in 2015 voor zichzelf te beginnen als onder andere strateeg, columnist en hoofdredacteur. Bijvoorbeeld van KIJK en Know How. MarketingTribune spreekt hem over deze twee wetenschappelijke titels.
[Interview] Joep Verbunt over marketing en matrassen
Een Hangover Bar, Bed Dates, Mattflix, de Smoesjes Generator, een Matrassen Borrel. Joep Verbunt weet zijn jonge doelgroep uitstekend te bereiken en met een beetje geluk kopen ze nog een matras bij hem ook. We spreken hem over zijn marketingachtergrond en Matt Sleeps.
[Interview] Jeroen Lampe over zijn nieuwe rol binnen Coca-Cola
Een wisseling van de wacht bij Coca-Cola: Karlijn in ’t Veld wordt Director Customer & Commercial en Jeroen Lampe volgt haar op als marketingdirecteur. MarketingTribune spreekt hem over de komende tijd, zijn plannen met Coca-Cola en de laatste ontwikkelingen in marketing en media.
[Interview] Muriel Oonincx over eerste spin-off Famme Baby
Wayne Parker Kent lanceerde onlangs Famme Baby, een spin-off van het succesvolle online magazine Famme. We spreken met hoofdredacteur Muriel Oonincx over baby’s, de samenwerking met Zwitsal en haar toekomstplannen met de titel.
[Interview] Jip Samhoud over virtual reality in de bioscoop
De eerste virtualrealitybioscoopfilm is een feit. &samhoud media produceerde samen met Samsung High Five, een Nederlandse familiefilm met een sterrencast. MarketingTribune spreekt met Jip Samhoud, die samen met Frank Lammers de film regisseerde.
[Interview] Bas van de Wiel over breken met hotelreclametradities
Geen klinisch gestylede vergaderruimtes, lege hotelkamers en gestreken witte tafellakens op ontbijttafels. Reclamebureau De Code pakte de campagne van Postillion Hotels compleet anders aan en schoof de mens, het personeel, naar voren als gezicht van de hotelketen. We spreken met de directeur van De Code, Bas van de Wiel.
- AlgemeenNieuws DOSSIER DATABASED MARKETING...Nieuws Belastingdienst wordt niet leuker,...Nieuws Onderzoek: 'Authenticiteit,...Weblog [column] 'Employer branding is geen...Nieuws De 10 marketingtrends voor 2025...Nieuws Elevation Group zet People centraal...
- B2BNieuws Dave van den Berg van VI: ‘Met een...Nieuws De marketingtransfers van week 45,...Nieuws GLS breidt netwerk Parcel Points uit...Nieuws onderzoek Invoering Ja sticker:...Nieuws [onderzoek] DDMA: “Meer aandacht...Nieuws De marketingtransfers van week 44,...
- BureausNieuws Kaliber ontwikkelt nieuwe...Weblog [column] Wat als duurzaamheid een...Nieuws Gouden Zaag 2024 van startNieuws Campagne SheDecides: Haar keuze,...Nieuws “Bij HLO branding agency geloven we...Nieuws Onze Kapel herpositioneert zich als...
- ContentmarketingNieuws Milieuorganisaties lanceren “Op...Weblog [column] Copywriting gaat ook over...Nieuws Verlanglijstje speelt hoofdrol in...Weblog [column] De dealeradvertentie hoeft...Nieuws Albert Heijn lanceert magazine en...Nieuws Extra aandacht RegioBank voor sparen...
- DesignNieuws G-Star en Museum Rembrandthuis...Weblog [column] DDW: 'Met de keuzes die...Nieuws Suite702 creëert kunstige campagne...Nieuws BNO lanceert mission statement AINieuws Nathalie van Sasse van Ysselt is...Nieuws Opvallers lanceert Inpakservice
- Food en RetailNieuws Albert Heijn lanceert Mijn AH...Nieuws Nieuw kennisplatform voor non-food...Nieuws Kerst 2024: Sainsbury's brengt ode...Nieuws Oot Granola in zee met Yvette van...Nieuws Kruidvat voor tweede keer ABN Amro...Nieuws Taste of Horecava biedt ruimte...
- MediaNieuws Dove en Vogue Nederland lanceren...Nieuws Radiocampagne tegen btw-verhoging...Nieuws NMO maandoverzicht: Gouden...Nieuws 'GerdaLentenHavertong' is Harper's...Nieuws Weetjesblad Zo Zit Dat viert...Nieuws Schoolmagazine Pauze keert begin...
- Online MarketingNieuws Eerste Nederlandse TikTok Ad Awards...Nieuws Senior Intelligence benadrukt waarde...Nieuws Google lanceert nieuwe functies in...Nieuws [interview] Picnic zet klantdata om...Nieuws ACM waarschuwt jongeren voor...Nieuws LinkedIn krijgt boete vanwege...
- SponsoringNieuws Nationaal Jenevermuseum Schiedam...Nieuws Hema steunt War Child met “limited...Nieuws Trust nieuwe official partner KPN...Nieuws Team Gullit verlengt samenwerking...Nieuws Hisense officiële partner FIFA Club...Nieuws Heineken tot tenminste 2030 Official...
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
Laatste Nieuws
- Kaliber ontwikkelt nieuwe... 11-11-2024
- Gouden Zaag 2024 van start07-11-2024
- Campagne SheDecides: Haar keuze,... 07-11-2024
- “Bij HLO branding agency geloven we... 07-11-2024
- Onze Kapel herpositioneert zich als... 07-11-2024
- Zwijsen experimenteert op kinderen... 06-11-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing
- Toon alle events »