DELA geeft vervolg aan 'mooie woorden'-campagne
- Bureaus
- 13 feb 2014 @ 11:59
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CampagnesStichtingCommercialsReclame
- 13 feb 2014 @ 11:59
- Redactie Bureaus
Na het eerste deel van de internationaal geprezen ‘mooie woorden’-campagne van vorig jaar lanceert coöperatie DELA vandaag in de vorm van drie tv-commercials en bijbehorende mini-documentaires een emotioneel vervolg. Ogilvy & Mather Amsterdam is verantwoordelijk voor het creatieve concept.
Deze nieuwe campagne wil mensen er bewust van maken om niet te wachten met het delen van mooie woorden. In authentieke films, zonder acteurs en opgenomen met verborgen camera’s, spreken mensen mooie woorden voor elkaar uit.
Zo zien we Leo die zijn vrouw Fie verrast met het uitspreken van zijn liefde en dank voor haar. Ze zijn 52 jaar getrouwd en hun liefde voor elkaar is hartverwarmend. Oud-leerling Mark bedankt zijn mentor Marc voor zijn steun tijdens zijn schoolperiode. Dankzij hem is hij geworden wie hij nu is. Martine zingt haar vader Klaas toe, die sinds het overlijden van zijn vrouw ook de moederrol heeft opgepakt.
Om te laten zien wat het verhaal achter elk van de tv-commercials is, zijn er tevens mini-documentaires gemaakt en op DelaVoorElkaar.nl te bekijken. De website geeft mensen daarbij de mogelijkheid zelf mooie woorden te delen.
Het lied ‘Alles voor een ander’ van Martine Bond is terug te zien als videoclip en te beluisteren via iTunes en Spotify. Bij elke download van het nummer schenken de zangeres en DELA een euro aan een project tegen eenzaamheid. Omdat eenzaamheid het delen van mooie woorden in de weg kan staan.
De nieuwe campagne is een vervolg op de veelbekroonde campagne 'Why wait until it's too late'. DELA werd in maart van vorig jaar uitgeroepen tot adverteerder van het jaar. Ogilvy won in juni een prestigieuze Grand Prix in Cannes voor deze campagne.
Credits
Klant: DELA, Martin Kersbergen & Linda van Onzenoort
Bureau: Ogilvy & Mather Amsterdam
Creatie: Darre van Dijk
RTV Producer: Brenda Bentz van den Berg
Account: Cathalijn van Hellenberg Hubar
Productiemaatschappij: Wefilm
Regisseur: Roel Welling
Producer: Tobias Wilbrink
DOP: Joris Kerbosch
Editor: Pelle Asselbergs
Geluid: Postoffice, Arnold Muhren
Online/Grading: De Grot
Muziek: Darre van Dijk, Martine Bond
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers