DPDK creëert interactieve geluidsbeleving voor Peugeot
- Bureaus
- 24 nov 2015 @ 15:31
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - MuziekMerkenCreatieBrandingInteractie
- 24 nov 2015 @ 15:31
- Redactie Bureaus
Peugeot en reclamebureau DPDK hebben deze week de interactieve geluidservaring ‘Follow Your Intuition’ gelanceerd, ter promotie van de Peugeot 108. Het is een online film met een interactieve soundtrack die na elke interactie wordt verrijkt met een nieuwe dimensie van de soundtrack. Bezoekers kunnen deze dimensies zelf ontdekken.
In navolging van de succesvolle campagne ‘Catch The Dragon’, en de Virtual Reality ervaring op de AutoRAI, heeft DPDK dit keer de vraag gekregen om op basis van de internationale tv-commercial een digitale ervaring te creëren voor de Peugeot 108. Het antwoord hierop is een innovatieve sound-experience die hier naadloos op aansluit en inzoomt op de drie USP’s van de auto: een actief remsysteem, camera’s aan de achterkant en een waarschuwingssysteem wanneer een rijstrook wordt overschreden.
Bart van Slobbe, Head of Digital en Media PSA Peugeot, Citroën en DS Benelux: 'Peugeot verdiept zich meer en meer in de digitale communicatiemogelijkheden om de klant op een originele manier te bereiken en werkt hierin samen met DPDK aan het versterken van een innovatief imago. Uniek is de sound experience, puur op intuïtie.'
Om deze interactieve ervaring vorm te geven heeft DPDK een eigen soundtrack ontwikkeld en deze met bestaande beelden van de TVC samengevoegd. Consumenten kunnen deze soundtrack na elke interactie in vier verschillende fasen zelf opbouwen. Dit kunnen ze doen op hun desktop met behulp van de spatiebalk of op hun mobiele telefoon.
Pim van Helten, CEO van DPDK: 'Follow Your Intuition doet een beroep op je gevoel voor ritme. En dat gevoel heeft iedereen, of je er nou bewust van bent of niet. De combinatie van fullscreen video, speelse animaties en een interactieve soundtrack is uniek op het web en geschikt voor zowel mobiel- als desktop.'
Naast de succesvolle film-meets-game-ervaring voor de Peugeot 208 en een Virtual Reality-ervaring, waarin de Oculus Rift is gecombineerd met Leap Motion-technologie en drone-beelden, kan DPDK met deze campagne nu ook een interactieve sound-experience toevoegen aan haar portfolio.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers