Waarom Munt Hypotheken voor Britt Dekker kiest
- Bureaus
- 14 mei 2018 @ 10:51
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - VideoStorytellingCampagnesInterview
- 14 mei 2018 @ 10:51
- Jeroen Mirck
Geen vanzelfsprekende match: BN'er Britt Dekker die als boegbeeld van Munt Hypotheken in gesprek gaat over hoe een annuïteitenhypotheek werkt. marketingmanager Arjen Bijlsma legt deze verrassende keuze uit.
De Munt-campagne met Britt Dekker is afgelopen week afgetrapt en wordt geheel online uitgerold. Terwijl ze haar paard borstelt behandelt Dekker (als 'hypotheekleek') basale vragen over hypotheken, samen met een adviseur. Munt wil hiermee zijn imago versterken van geldverstrekker die hypotheken voor iedereen begrijpelijk wil maken.
Waarom is voor Britt Dekker gekozen?
Arjen Bijlsma: 'We zochten naar een bekende Nederlander die in staat is om op authentieke wijze vragen te stellen die iedereen wel eens wil stellen. De geloofwaardigheid van deze persoon ten aanzien van het onderwerp en de daarbij behorende vragen moest daarbij buiten discussie staan. Britt kwam naar voren als ideale kandidaat.'
Waarom wordt er gefocust op de leek? Consumenten zijn toch juist steeds beter op de hoogte met dank aan internet?
'Britt maakt op hypotheekleek.nu in de filmpjes duidelijk dat je alles kunt vragen en je ook antwoorden mag verwachten die je snapt. Met de term "hypotheekleek" willen wij duidelijk maken dat het niet erg is als je toch nog vragen hebt over je (toekomstige) hypotheek. Het komt (ondanks alle informatie op internet) helaas nog te vaak voor dat de consument zich niet bewust is van bijvoorbeeld een belangrijke productvoorwaarde maar al wel getekend heeft. Dat is jammer en onnodig.'
Hoe wil Munt Hypotheken zich profileren ten opzichte van andere hypotheekvertrekkers?
'Munt vaart sinds de start vier jaar geleden zijn eigen koers. De focus ligt hierbij op "het gewoon simpel houden". Houd het product zo simpel mogelijk maar ook het proces en de communicatie. Dat voeren we overal in door. Dus als bijvoorbeeld iets lastig is om uit te leggen, dan is het vaak beter dat gewoon ook gewoon te zeggen.'
Tot slot: hoe verhoudt de campagne met Britt zich tot de actie om de 'housewarming van je leven' te winnen?
'De actie om ‘de housewarming van je leven’ te winnen is bedoeld om extra traffic te genereren richting Hypotheekleek.nu. We hebben er bewust voor gekozen om hierbij een promotiefilmpje te maken met een knipoog. Dit staat los van de inhoud en daarmee ook los van Britt.'
Interview: Jeroen Mirck, redacteur MarketingTribune
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Afas zet Jonas centraal in... 15-12-2025
- HvA-opleidingen vernieuwen... 15-12-2025
- Mini-Vlammetje centraal in Warmste... 12-12-2025
- Heks’nkaas kiest voor digital-first... 12-12-2025
- Hulphond Nederland draait... 12-12-2025
- ACT beloont 12 internationale... 11-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

