Libelle lanceert 'knuffel'-campagne

Libelle lanceert 'knuffel'-campagne
  • Bureaus
  • 23 okt 2020 @ 11:31
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • CampagnesVideo

Met een nieuwe campagnevideo vraagt magazinemerk Libelle aandacht voor het belang van knuffelen. Het vrouwentijdschrift vroeg vier stellen elkaar vier minuten stevig vast te houden. Wat doet dat met lichaam en geest?

Het huidige printnummer van Libelle (onderdeel van DPG Media) staat in het teken van 'knuffelen' en dit wordt doorvertaald in online video, ontwikkeld door contentmarketingbureau Lifehunters. Libelle spreekt van een basisbehoefte. Door aanraking maakt het lichaam oxytocine aan, ook wel het knuffel- of gelukshormoon genoemd. Dit hormoon laat de mens ontspannen en neemt stress weg - precies wat we in deze coronatijd nodig hebben, aldus Libelle.

Een deelnemer in de video zegt: 'Ik voelde op een gegeven moment zelfs weer kriebels. Het is bijna een meditatie. Misschien kunnen we wel dagelijks een soort ochtendknuffelsessie doen.' Een ander: 'Mijn man moet er regelmatig aan geloven. Minstens twee keer per dag, maar liever veel vaker. Zouden we daarom al 28 jaar samen zijn?'

Bekijk de video hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken