Content Icons gaat onderdeel uitmaken van Ace
- Bureaus
- 14 jul 2022 @ 15:19
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingMarketingcommunicatie
- 14 jul 2022 @ 15:19
- Peter van Woensel Kooy
Vanaf vandaag maakt Influencer marketing agency Content Icons deel uit van Ace. Content Icons is opgericht door Sara Rottenberg en groeide de afgelopen jaren uit tot een van de leidende bureaus op het gebied van influencer marketing in de Benelux.
Content Icons heeft een kwalitatief netwerk van talenten die hun eigen community bedienen. Dit stelt merken in staat om zich te mengen in jongere doelgroepen. Content Icons is het twaalfde label van de bureaugroep.
Content Icons is opgericht door Sara Rottenberg en groeide de afgelopen jaren uit tot een van de leidende bureaus op het gebied van influencer marketing in de Benelux. Het bureau werkt voor merken als Dior, Zalando en Coca-Cola en heeft influencers in verschillende domeinen, zoals fashion, sport, gaming en entertainment. Content Icons vertegenwoordigt diverse talenten exclusief, waaronder Rianne Meijer, Jutta Leerdam, Stefan de Vries, Hanwe Chang en Romee Strijd. Onlangs lanceerde het bureau samen met Bram Krikke een eigen chips merk ‘Krikkies’.
Rogier IJzermans, CEO Ace: 'Sara is een van de meest getalenteerde jonge ondernemers die ik ken. Voor mij vertegenwoordigt ze de nieuwe generatie. Zowel in mensen die ze om zich heen verzamelt, als in doelgroepen die ze met haar talenten bereikt. Merken worden gebouwd vanuit cultuur, en een sterke vertegenwoordiging in de communities van die culturen is cruciaal om succesvol en relevant te blijven. Dat is precies wat Content Icons goed doet. Gecombineerd met de andere labels binnen onze groep, creëert dit een hele krachtige nieuwe propositie voor merken die mee willen in de wereld die steeds meer verjongt.'
Sara Rottenberg: 'Influencer marketing staat in mijn ogen nog in de kinderschoenen. De wereldwijde markt is in de afgelopen acht jaar gegroeid van 200 miljoen tot 10 miljard omzet. Er is in deze jonge wereld nog veel professioneel terrein te winnen. Ik zie onze talenten als creators. Door hen vanaf de start in het proces te betrekken ontstaan er authentieke campagnes voor merken. Door het samengaan met Ace, kunnen wij de potentie van deze talent-first benadering nog meer benutten. Ook kunnen wij doorbouwen aan nieuwe proposities, zoals Next Icons, dat zich toelegt op het talent van morgen. Ik voelde me meteen sterk aangetrokken tot de open cultuur van Ace en het ondernemende model dat gehanteerd wordt. Waarbij de oprichters mede aandeelhouder worden van de groep. Zo bouwen we samen verder aan de gezamenlijke visie.'
(PvWK, beeld: Mateus Campos Felipe / Unsplash)
Over Ace
'Ace is een moderne bureaugroep, bestaande uit: Born05, Blauw Gras, Glasnost, HERC, Airborne, Fitzgerald, IM Lounge, Newborn, Label A, Off The Record, AMARU en Content Icons. De groep werkt voortdurend aan een geïntegreerd aanbod voor merken, die relevant willen blijven in de snel veranderende en verjongende wereld. Er werken zo’n 320 mensen, vanuit kantoren in Amsterdam, Rotterdam en Utrecht. Merken als Unilever, 538, Porsche, Samsung, Young Capital en Zalando, behoren tot het portfolio. Meer informatie: www.thisisace.nl.'
(bron: Ace)
Collage van ACE 'juwelen'
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Ace
- bereik
- Content Icons
- Bram Krikk
- Hanwe Chang
- influencers
- media
- Dior
- Coca-Cola
- Rianne Meijer
- Sara Rottenberg
- Zalando
- Stefan de Vries
- Romee Strijd
- bureau
- jongeren
- Jutta Leerdam
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe NIX18-campagne richt zich op ouders
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers