Vandebron lanceert nieuwe EV campagne

  • Bureaus
  • 27 sep 2022 @ 09:10
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

In de campagne heeft de Nederlandse windenergie de hoofdrol. De wind staat centraal als meest duurzame energiebron.

In Nederland zijn we volgens Vandebron koploper laadpaaldichtheid; voor elke vier elektrische auto’s is er één publieke laadpaal beschikbaar en twee derde van de mensen met een elektrische auto heeft een eigen laadpaal. De verwachting is dat in 2030 dertig miljoen van de auto's in Europa elektrisch rijdt, wat een grote (potentiële) impact heeft op de CO₂-uitstoot.

Mart Vonk, hoofd marketing bij Vandebron: ‘Elektrisch rijden heeft de toekomst, daar zijn wij als Vandebron van overtuigd. Maar met alleen een elektrisch voertuig ben je nog niet op de eindbestemming van écht duurzaam rijden. De CO₂-uitstoot is minder, maar er zijn nog extra stappen die je kunt nemen om groener en dus duurzamer te rijden.

Met onze nieuwe campagne willen we bekendheid geven aan de meest duurzame manier van rijden: op groene stroom, afkomstig van Nederlandse bodem en opgewekt door Nederlandse wind of zon

Via een eigen laadpaal met 100% duurzame energie, in combinatie met de Slim Laden technologie van Vandebron geeft de energieleverancier haar klanten de mogelijkheid zo groen mogelijk te laden. De slimme laadpalen kan de energieleverancier op afstand bedienen, waarmee ze het net helpen in balans te houden. Naast het groen laden van je auto wordt er door de energieleverancier gewerkt aan innovaties om nóg duurzamer te kunnen rijden, zoals een app die inzicht geeft in het ideale laadmoment voor groene stroom – wanneer de wind waait of de zon schijnt – en een groene laadpas.

 

Creditlijst

Opdrachtgever: Vandebron

Verantwoordelijke: Nicky Weijnschenk, Rolf de Rode, Mart Vonk

Concept: Vandebron i.s.m. Wefilm Concepts

Creatief directeur: Roel Welling

Creatief: Janna Stolp

Client lead: Lynn Degen

Regisseur: Robbert Alblas

Productie: Koen van der Knaap

Foto: Bram Schilling

Edit: Nick Rozenberg

Car casting en bouw: Henno van Bergeijk



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken