Vandebron lanceert nieuwe EV campagne
- Bureaus
- 27 sep 2022 @ 09:10
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 27 sep 2022 @ 09:10
- Sjaak Hoogkamer
In de campagne heeft de Nederlandse windenergie de hoofdrol. De wind staat centraal als meest duurzame energiebron.
In Nederland zijn we volgens Vandebron koploper laadpaaldichtheid; voor elke vier elektrische auto’s is er één publieke laadpaal beschikbaar en twee derde van de mensen met een elektrische auto heeft een eigen laadpaal. De verwachting is dat in 2030 dertig miljoen van de auto's in Europa elektrisch rijdt, wat een grote (potentiële) impact heeft op de CO₂-uitstoot.
Mart Vonk, hoofd marketing bij Vandebron: ‘Elektrisch rijden heeft de toekomst, daar zijn wij als Vandebron van overtuigd. Maar met alleen een elektrisch voertuig ben je nog niet op de eindbestemming van écht duurzaam rijden. De CO₂-uitstoot is minder, maar er zijn nog extra stappen die je kunt nemen om groener en dus duurzamer te rijden.
Met onze nieuwe campagne willen we bekendheid geven aan de meest duurzame manier van rijden: op groene stroom, afkomstig van Nederlandse bodem en opgewekt door Nederlandse wind of zon
Via een eigen laadpaal met 100% duurzame energie, in combinatie met de Slim Laden technologie van Vandebron geeft de energieleverancier haar klanten de mogelijkheid zo groen mogelijk te laden. De slimme laadpalen kan de energieleverancier op afstand bedienen, waarmee ze het net helpen in balans te houden. Naast het groen laden van je auto wordt er door de energieleverancier gewerkt aan innovaties om nóg duurzamer te kunnen rijden, zoals een app die inzicht geeft in het ideale laadmoment voor groene stroom – wanneer de wind waait of de zon schijnt – en een groene laadpas.
Creditlijst
Opdrachtgever: Vandebron
Verantwoordelijke: Nicky Weijnschenk, Rolf de Rode, Mart Vonk
Concept: Vandebron i.s.m. Wefilm Concepts
Creatief directeur: Roel Welling
Creatief: Janna Stolp
Client lead: Lynn Degen
Regisseur: Robbert Alblas
Productie: Koen van der Knaap
Foto: Bram Schilling
Edit: Nick Rozenberg
Car casting en bouw: Henno van Bergeijk
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk... 18-03-2024
- Woedend wint Samsung Climate... 15-03-2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen:... 15-03-2024
- De marketingtransfers van week 11,... 15-03-2024
- Knorr zet groenten bovenaan in-game... 15-03-2024
- ING-campagne rond en in Schiphol... 15-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing