Vandebron lanceert nieuwe EV campagne
- Bureaus
- 27 sep 2022 @ 09:10
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 27 sep 2022 @ 09:10
- Sjaak Hoogkamer
In de campagne heeft de Nederlandse windenergie de hoofdrol. De wind staat centraal als meest duurzame energiebron.
In Nederland zijn we volgens Vandebron koploper laadpaaldichtheid; voor elke vier elektrische auto’s is er één publieke laadpaal beschikbaar en twee derde van de mensen met een elektrische auto heeft een eigen laadpaal. De verwachting is dat in 2030 dertig miljoen van de auto's in Europa elektrisch rijdt, wat een grote (potentiële) impact heeft op de CO₂-uitstoot.
Mart Vonk, hoofd marketing bij Vandebron: ‘Elektrisch rijden heeft de toekomst, daar zijn wij als Vandebron van overtuigd. Maar met alleen een elektrisch voertuig ben je nog niet op de eindbestemming van écht duurzaam rijden. De CO₂-uitstoot is minder, maar er zijn nog extra stappen die je kunt nemen om groener en dus duurzamer te rijden.
Met onze nieuwe campagne willen we bekendheid geven aan de meest duurzame manier van rijden: op groene stroom, afkomstig van Nederlandse bodem en opgewekt door Nederlandse wind of zon
Via een eigen laadpaal met 100% duurzame energie, in combinatie met de Slim Laden technologie van Vandebron geeft de energieleverancier haar klanten de mogelijkheid zo groen mogelijk te laden. De slimme laadpalen kan de energieleverancier op afstand bedienen, waarmee ze het net helpen in balans te houden. Naast het groen laden van je auto wordt er door de energieleverancier gewerkt aan innovaties om nóg duurzamer te kunnen rijden, zoals een app die inzicht geeft in het ideale laadmoment voor groene stroom – wanneer de wind waait of de zon schijnt – en een groene laadpas.
Creditlijst
Opdrachtgever: Vandebron
Verantwoordelijke: Nicky Weijnschenk, Rolf de Rode, Mart Vonk
Concept: Vandebron i.s.m. Wefilm Concepts
Creatief directeur: Roel Welling
Creatief: Janna Stolp
Client lead: Lynn Degen
Regisseur: Robbert Alblas
Productie: Koen van der Knaap
Foto: Bram Schilling
Edit: Nick Rozenberg
Car casting en bouw: Henno van Bergeijk
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- ANWB lanceert nieuwe merkcampagne 'ANWB ... en gaan'
- 63ste 'Even Apeldoorn bellen' commercial live
- JongeHonden kopen geen Cannes-tickets en organiseren Gap Year
- Social Deal Wellness eerste nieuwe film Bald Jackal Agency
- Rosewood lanceert eerste AI-dogfluencer van Nederland: ‘zonder...
- War Child activeert voorbijgangers met doneerbushokje op...
Laatste Nieuws
- Digitale Museumkaart krijgt frisse... 03-06-2025
- Odido roept op: ‘Gebruik je stem’03-06-2025
- Intertoys brengt dino’s tot leven... 02-06-2025
- Effie Awards 2025 van start: drie... 02-06-2025
- Trekpleister benadrukt mentale... 02-06-2025
- (Snelle) taxi voor iedereen02-06-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management