Agu lanceert internationale voorjaarscampagne

Agu lanceert internationale voorjaarscampagne
  • Bureaus
  • 28 mrt 2023 @ 09:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • CampagnesMarketing

Het Nederlandse fietsmerk Agu lanceert vandaag haar nieuwe internationale campagne. Met het succes van de ‘Masterpiece’ en de laatste Tour de France nog vers in het geheugen, moedigt Agu iedereen aan om de fiets te pakken.

De nieuwe campagne komt uit de koker van digitaal creatief bureau TDE, dat eerder al met Agu samenwerkte voor alle Team Jumbo-Visma campagnes. We’ve got you covered wil de betrouwbaarheid en veelzijdigheid van Agu als merk tonen. De internationale campagne die in meerdere Europese landen te zien zal zijn, is volgens de betrokkenen daarnaast een voorbode van vergelijkbare campagnes later in het seizoen.  

Internationale groei
Het Nederlandse Agu timmerde de afgelopen decennia naar eigen zeggen hard aan de weg voor internationale groei. Tijdens de start van de Tour de France in Kopenhagen, maakte het merk bekend officieel van start te gaan in Denemarken. 'Voor alle markten geldt dat Agu duidelijk wil laten zien dat het assortiment zo uitgebreid is dat je er alles vindt om van A naar B te komen, welke fiets je ook kiest en ongeacht de weersomstandigheden.' 

De onderscheidende propositie komt naar voren in de nieuwe voorjaarscampagne genaamd ‘We’ve got you covered’. De naam van de campagne verwijst naar wat de producten functioneel voor je doen en biedt de mogelijkheid voor Agu om letterlijk te zeggen wat het merk doet, jou beschermen én helpen tijdens iedere fietstocht. 

Lotte Heijnis (Brand Manager Agu) vertelt MarketingTribune: 'We zien een stadsfietser, een gravelfietser en wielrenner in deze voorjaarscampagne die op Agu kunnen vertrouwen, juist ook als het weer omslaat. Dat we er met ons brede assortiment voor alle fietsers zijn onderscheidt ons ten opzichte van de concurrentie, dat wilden we dan ook expliciet tonen.'

Een aanmoediging om altijd te fietsen
Op de beelden zien we verschillende type fietsers genieten van de buitenlucht en zorgen de fotografie en het videoconcept ervoor dat de kijker wordt meegenomen in de kwaliteit van de getoonde kleding en tassen. Door het centraal stellen van de rits in het beeldconcept wordt duidelijk dat ze goed zijn voorbereid en dat er eigenlijk geen reden is om niet de fiets te pakken.

Jorik Tilstra (Creative Director TDE) over de nieuwe samenwerking met Agu: 'De kracht van het merk Agu hebben we mooi weten te vangen in een creatief beeldconcept, ondersteund door een scherpe claim. Door te werken met extreme close-ups worden productfoto’s ineens pakkend en de rits als element geeft een fijne dynamiek in de video’s.'

Europese campagne en vervolg in het najaar
De beelden zijn vanaf nu te zien in een vijftal Europese landen: Nederland, België, Denemarken, Duitsland en Frankrijk. Het geeft de groei en ambitie weer van Agu dat vastberaden is om in deze landen een top-3 merk te worden. Hierin spelen grote merk- en productcampagnes een belangrijke rol, net als de samenwerking met ‘s wereld beste wielerploeg Team Jumbo-Visma. Bekijk de film in het venster hieronder.
(PvWK)


Over TDE
'Het Eindhovense bureau TDE is full service specialist in digitale sportmarketing. TDE ontwikkelt digitale platformen, activaties en campagnes voor merken en organisaties die de sport als platform voor marketing benutten. Hierin zijn creativiteit en inzet van technologie leidend. Het bureau mag onder meer Eredivisie, Ziggo Sport, Asics, Nationale-Nederlanden, Team Jumbo-Visma, RacingNews365 en Johan Cruijff ArenA tot haar klanten rekenen.'

(bron: TDE)

Over Agu
'Agu stimuleert al ruim 50 jaar iedereen om meer te fietsen. Het is datgene waar we bij Agu iedere dag aan werken. We zijn een merk met stevige Nederlandse roots en daarmee zit fietsen in ons bloed. Door middel van een uitgebreide lijn fietskleding, accessoires, regenkleding, fietstassen en teamwear willen we alle fietsers de middelen bieden om het hele jaar door te genieten op het zadel. Op elke afstand, in alle condities, over alle wegen en op elke fiets. Met in de hoofdrol al die helden voor wie we er zijn; de fietsers.'

(bron: Agu) 



Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken